اجتماعی

تنها سینمای کاشمر در آتش سوخت

باراناخبر/ خراسان رضوی رئیس اداره خدمات ایمنی و آتش نشانی کاشمر از انفجار آتش سوزی در سینمای ایران کاشمر خبر داد.

امیر نژاد رحیم در گفت وگو با باراناخبر، افزود: حوالی ساعت 18:20 امروز طی یک تماس مدنی برای آتش سوزی در یکی از سینماهای ایران، بلافاصله آتش نشانان از ایستگاه قائم (عج) به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به حجم و گستردگی آتش سوزی 2 دستگاه خودروی دیگر توسط آتش نشان چمران به محل اعزام شدند. خوشبختانه آتش به سالن اصلی نرسید اما به دلیل گسترش آتش، کل سالن سینما به طور کامل تخریب شد و همچنین سالن اصلی در آتش سوخت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: به دلیل شدت آتش سوزی و ترس از ریزش دیواره ها، تمامی راه های منتهی به محل ساخت و ساز مسدود و شرکت های خدماتی برق و گاز ارتباط با محل را قطع کردند. “

وی با بیان اینکه در مجموع پنج خودرو با 10 آتش نشان برای اطفای حریق به محل اعزام شدند، گفت: اطفای حریق بیش از یک ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید.

نژاد رحیم گفت: این سینما مجهز به سیستم خاموشی دستی بود و با وجود اینکه سینما در ساعت کاری خود بود، خوشبختانه هنوز کسی وارد آن نشده بود. تنها فیلمبردار داخل سینما بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی صحنه را ترک کرد.

وی با انتقاد از ازدحام جمعیت در زمان آتش سوزی افزود: با وجود کم عرض بودن جاده و حضور خودروهای سنگین در منطقه، اما به دلیل حجم زیاد تردد، این موضوع مانع از خدمات رسانی به موقع شد. از شهروندان می خواهیم در این موارد از صحنه دوری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: علت اصلی حادثه هم اکنون در دست بررسی است و به زودی نتیجه اعلام می شود.

تنها سالن سینمای کاشمر در سال 1376 پس از 24 سال که در اختیار سازمان هلال احمر این شهرستان بود و ساختمان آن چندین سال بلااستفاده مانده بود و تقریباً مخروبه ای بیش نبود، از مالکیت هلال احمر خارج شد. توسط شورای شهر و دیگر مسئولان شهر به شهرداری منتقل شد.

با توجه به فرسودگي بيش از حد ساختمان، تصميم بر آن شد تا اصلاحات فني در بعد فني و دوام ساختمان از قبيل ستون ها، نورپردازي سقف و اجراي فونداسیون نواري و استحكام ساختمان و همچنين استحكام ساختمان انجام شود. استانداردسازی صوتی و تصویری برای نمایش فیلم در این سینما. همچنین برای این سینما لابی جدیدی به مساحت حدود 300 متر ساخته شده است که قابلیت نمایشگاهی نیز دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا