اقتصادی

تعیین مهلت ۲ ماهه برای تحویل اموال بلاصاحب به سازمان اموال تملیکی

دادستان تهران در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) دستور انتقال 17 تن سوخت به انبارهای این گمرک در مکان مناسب دیگری را صادر کرد.

به گزارش باراناخبر، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از انبارهای اداره کل گمرک در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

در این بازدید که مسئولان گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال اموال نیز حضور داشتند، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران بر لزوم تعیین تکلیف فوری کالاهای دپو شده در گمرک امام تاکید کرد. انبارها فرودگاه بین المللی خمینی

وی همچنین ضمن بازدید از انبارها و سالن های مختلف گمرک، اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ضعف ها و خسارات موجود را شخصاً بررسی کرد و علاوه بر هشدار به دستگاه های ذیربط برای تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای، دستورات ویژه ای در این زمینه صادر شد.

دادستان تهران در ادامه با تاکید بر وجود خلاءها و مشکلاتی در خصوص شرایط نگهداری و ترخیص کالا در انبارهای این گمرک گفت: طی کنترلی که با حضور مسئولان ذیربط انجام شد، تصمیمات بسیار خوبی به خصوص در خصوص گمرکات در انبارها اتخاذ شد. زمین ترخیص اقلام انبار از گمرک نظارت جدی بر تجهیزات مربوطه جهت اجرای آنها ضروری است.

وی در خصوص علت بازدید از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به دستور مهم قوه قضائیه مبنی بر پیگیری و نظارت بر ورود، انبارداری و ترخیص کالا از گمرکات در سازمان گمرک و اموال کشور و لزوم پیگیری و نظارت بر ورود، انبارداری و ترخیص کالا از گمرکات کشور اشاره کرد. تعیین تکلیف وی در اسرع وقت گفت: در اجرای سیاست های کلان قوه قضاییه و در راستای نظارت بر حقوق عامه، در بازدید از گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصمیمات لازم برای تسریع در روند ترخیص کالا از گمرک اتخاذ شد. از کالاهای موجود و به تبع آن دستگاه های مسئول مجبور به بسیج تمامی امکانات برای تعیین تکلیف فوری اقلام انبار شده در انبارها و گمرکات شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: در جلسه ای که قبل از بازدید با مسئولان حاضر در محل داشتیم، مقرر شد که حدود 17 تن مواد قابل اشتعال در انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) نگهداری شود تا از هر گونه هرگونه مشکلی جلوگیری شود. . ریسک می تواند به مکان مناسب دیگری منتقل شود.

وی افزود: همچنین پیش بینی می شود ماموران گمرک جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت 2 ماه تا 15 اردیبهشت ماه 1401 کلیه کالاهای متروکه موجود در انبارهای فرودگاه امام خمینی (ره) را به سازمان اموال تملیکی تحویل دهند و سازمان اموال تملیکی موظف باشد. موظف است. .” این کالاها را به صورت فروش و حراج در مدت 3 ماه برنامه ریزی کنید.

صالحی افزود: همچنین مقرر شده است با انعقاد قرارداد اجاره بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال، انبارهای اموال مورد نیاز در اختیار این سازمان قرار گیرد. سازمان اموال باید فضای مناسبی برای نگهداری کالا و تعیین تکلیف اقلام در اسرع وقت داشته باشد.

این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: دادسرای عمومی و انقلاب تهران به منظور حفظ حقوق عامه، نظارت بر اجرای قانون و رسیدگی به جرایم احتمالی به موضوع تعیین تکلیف کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ورود کرده است. با احترام به دستور رئیس محترم دادگستری، تکلیف این اقلام را پس از سالها بلاتکلیفی مشخص کرد تا از وارد شدن خسارات ناشی از تاخیر به بیت المال و تجار و واردکنندگان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا