اجتماعی

ترکیباتی مفید برای سلامت پوست

آنتی اکسیدان ها مواد ارزشمندی برای حفظ سلامت بدن از جمله سلامت پوست هستند و در گروه مکمل های مفید برای مراقبت از این بافت حیاتی و محافظت از اندام ها قرار می گیرند.

به گزارش باراناخبر، عوامل مختلفی در محیط وجود دارد که می تواند به سلامت پوست آسیب برساند، از جمله فرآیندی به نام «استرس اکسیداتیو» یا «استرس اکسیداتیو».

این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد خود را به سلول های شما متصل می کنند. آنها می توانند DNA سلول ها یا غشاء آنها را تغییر دهند.

استرس اکسیداتیو می تواند از نور خورشید یا محیطی مانند دود و آلودگی ناشی شود. همچنین می تواند به عنوان بخشی از متابولیسم طبیعی پوست رخ دهد.

استرس اکسیداتیو با کاهش مقدار الیاف کلاژن و الاستین در پوست، روند پیری را تسریع می کند. از نظر بصری، این وضعیت به صورت چین و چروک، افتادگی، تغییر در بافت یا تغییر رنگ پوست ظاهر می شود.

مطالعات مختلف نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها به از بین بردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در سلول های پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک و جلوگیری از تغییر رنگ پوست کمک می کنند و همچنین از پوست در برابر اثرات مضر محافظت می کنند.محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش.

آنتی اکسیدان ها نه تنها در حفظ سلامت پوست موثر هستند، بلکه نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر دارند.

برخی از منابع مهم آنتی اکسیدان ها

برخی از مهم ترین ترکیبات و نمک های معدنی که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند، ویتامین های E، C، A، بتاکاروتن، سلنیوم، منیزیم و ترکیبات لیکوپن هستند.

همچنین وجود بسیاری از آنتی اکسیدان ها با رنگ خاصی در غذا مشخص می شود که عبارتند از: قرمز تیره در میوه هایی مانند گیلاس، گیلاس، گوجه فرنگی، نارنجی در هویج، زرد در ذرت، انبه و زعفران و رنگ آبی – بنفش در تمشک. ، شاه توت و انگور.

به گزارش ایندیپندنت، روغن آرگان و روغن جوجوبا که ترکیبات طبیعی با خاصیت ضد التهابی هستند را می توان از جمله ترکیبات آنتی اکسیدانی مفید برای سلامت پوست نام برد که به صورت موضعی و نه برای غذا استفاده می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا