اقتصادی

ترخیص لوازم خانگی “بوش” داد تولیدکنندگان را درآورد!

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سکوت) مبنی بر مخالفت نکردن آنها با مجوز واردات لوازم خانگی بوش ، گفت: و همه تولیدکنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز ، 420 کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه پاکسازی است.

به گزارش باراناخبر ، گزارش ها نشان می دهد که 420 ظروف لوازم خانگی بوش موجود در گمرک شهید رجایی که سفارش ثبت شده و مبدا ارز تأیید شده و در آستانه ترخیص کالا از گمرک است. کالاهایی که با نیم دلار و میلیون ها دلار ذخیره شده اند به آن اختصاص یافته است. این موضوع توسط مقامات گمرک ایران نیز تأیید شده است. این مسئله در حالی مطرح می شود که لوازم خانگی در گروه 4 کالایی قرار دارند و به دلیل شرایط ارزی ، واردات این گروه کالاها عمدتا مصرفی و غیرضروری به مدت دو سال ممنوع شده است و واردات این کالاها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

طبق آداب و رسوم ، این کالاها به درستی ثبت شده و مبدأ ارز تأیید شده است و دیوان عدالت اداری با توجه به حقوق اکتسابی که به وارد کننده اعطا کرده و مجوز ترخیص برای این کالاها صادر شده است. امسال اما تولیدکنندگان داخلی بارها به کمبود ارز مورد نیاز اعتراض کرده اند. در اواخر تیرماه سال جاری ، عباس هاشمی ، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ، از صدور بخشنامه ای توسط بانک مرکزی خبر داد که بر اساس آن دیگر تولیدکنندگان دیگر نمی توانند از ارز افراد یا ارز غیر صادراتی استفاده کنند ، با اشاره به محدودیت های عرضه و تخصیص ارز برای اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی ، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرد و گفت در صورت ادامه این شرایط ، تولید واحدهای لوازم خانگی می تواند به مدت 45 روز متوقف شود. دیگران. البته بعداً این مشکل تا حدودی برطرف شد.

در همین رابطه ، حمیدرضا غزنوی در گفت وگو با باراناخبر ، اظهار کرد: مشاهدات میدانی نشان می دهد فروشگاه های بوش در بازار فعال هستند و به قول معروف مواد آنها نیز موجود است. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که این شرکت یک سال پیش مجوز واردات را اخذ کرده است که این برخلاف تصمیم هیئت دولت برای ممنوعیت کامل واردات لوازم خانگی است.

ریچارد نئوو ، خالق تحریم های ایالات متحده گفت: “مشخص نیست که کدام شخص تأثیرگذار در این رای گیری نقش داشته است.” در نتیجه اختلاف طبقاتی ، شاهد خیزش های اجتماعی خواهیم بود و منابع ارزی کشور هدف مصرف شود

غزنوی صدور مجوز واردات بوش را اقدامی علیه امنیت ملی عنوان کرد و گفت: این مجوز در شرایطی صادر شده است که به دلیل تحریم ها و محدودیت منابع ، باید از خروج ارز جلوگیری کرد. به نظر می رسد با همکاری تعدادی از جریان های بهم پیوسته ، این مجوز بر خلاف منافع ملی صادر شده و قوه قضاییه باید در این امر دخیل باشد. زیرا این مصوبه ضد تولید است و هر کالای خارجی که تخفیف داشته باشد محصول ایرانی جایگزین آن خواهد شد.

به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ، علی رغم اینکه ماه ها از اختصاص ارز به مواد اولیه و قطعات لوازم خانگی می گذرد و همه تولیدکنندگان شکایت دارند ، 420 کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه تمیزکاری قرار دارند. برای عدم تخصیص و تأخیر در توزیع ارزهای خارجی. در همین راستا ، وزارت صمت و بانک مرکزی باید پاسخگو باشند که چرا با این رأی مخالفت نکردند و چرا وزارت صمت آن را ثبت کرد و بانک مرکزی ارز خود را داد.

عرضه بازار از طریق کالاهای خارجی چهار برابر ارزشمندتر است

غزنوی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی داخلی تاکنون توانسته جایگزین شرکت های خارجی شود که کشورمان را با تحریم ترک کردند ، اما اکنون برخی مسئولان از آنها حمایت می کنند ، افزود: اگر نیازهای بازار لوازم خانگی را برآورده کنیم در خانه “. حداقل یک چهارم ارز مورد نیاز برای واردات باید به مواد اولیه اختصاص یابد ، اما اگر بازار از طریق کالاهای خارجی تأمین شود ، باید چهار برابر ارز هزینه شده برای مواد اولیه مصرف شود.

50 درصد بازار تلویزیون در دست قاچاقچیان است

سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه مارک بوش متعلق به آلمان است اما در ترکیه در ایران تولید و وارد می شود ، خاطرنشان کرد: بسیاری از مارک های خارجی در حال حاضر از طریق قاچاق سازمان یافته در بازار هستند و امروز 50٪ سهام آنها را در اختیار دارند. بازار تلویزیون خارجی از طریق قاچاق تأمین می شود. اما به نظر می رسد که بخش عمده ای از کالاهای مارک دار به صورت قانونی و رسمی وارد کشور شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا