استان ها

تجاری‌سازی دانش و پایداری درآمدها با «آمایش سرزمین»/ طرح «توسعه تحلیلی بر توزیع فضایی تعاونی‌ها» اجرا شد

گروه استان های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی در دهه 80 پس از حدود دو دهه فعالیت به این نتیجه رسید که اگر به فعالیتهای علمی خود تحقیق و تحقیق اضافه نكرد ، توفیقی حاصل نخواهد شد و مأموریت دانشگاه محقق نخواهد شد. بنابراین در سال 1985 مجوز اولین مرکز تحقیقات آب به یکی از واحدهای دانشگاه اعطا شد.

هم اکنون بیش از 200 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. 164 مرکز تحقیقاتی این مراکز در زمینه های تحقیقات غیرپزشکی مانند فنی ، مهندسی ، کشاورزی و غیره فعال هستند. و 39 مرکز تحقیقاتی در زمینه پزشکی فعال هستند.

ارائه بهترین پیشنهادات برنامه ریزی و مدیریتی برای مدیریت سرزمین و ابعاد م andثر و مثمر ثمر آن در زمینه های مختلف مدیریت و تصمیم گیری قابل درک و ملموس است و زمینه لازم را برای تحقیق در مورد استراتژی بهبود کیفیت و تجاری سازی دانش در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی.

مرکز تحقیقات مدیریت زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد امام یادگار شهرری با رویکرد ارائه دیدگاه ها و چشم اندازهای رویکرد برنامه ریزی در سیستم مدیریت و برنامه ریزی کشور و منطقه و با هدف گسترش تعاملات بین ذینفعان برای تحقق بخشیدن به تجاری سازی دانش ، تولید نظریه و تثبیت درآمد دانشگاه. این است

به همین مناسبت و به منظور بررسی و ارائه فعالیت ها ، مأموریت ها ، دستاوردها و برنامه های مرکز تحقیقات مدیریت زمین دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد شهرری یادگار امام (ره) ، خبرنگار خبرگزاری آنا با سیمین ارمغان گفتگو کرد ، مدیر این مرکز

آنا: چگونه و چرا مرکز تحقیقات آمایش سرزمین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادبود امام خمینی (ره) در شهرری تأسیس شد؟

هدیه: مرکز تحقیقات مدیریت سرزمین تحت مجوز “دکتر رحیم سرور” در سال 1394 در واحد یادگار امام خمینی (ره) در شهرری تأسیس شد. هدف این مرکز ارائه دیدگاه ها و چشم اندازهای دسترسی چشم انداز به سیستم مدیریت و برنامه ریزی کشور و منطقه به منظور گسترش تعاملات بین ذینفعان است. تحقق تجاری سازی دانش ، تولید نظریه و تثبیت درآمد دانشگاه است.

دستیابی به این مهم با ارائه بهترین برنامه ریزی ها و برنامه های آمایش سرزمین ، ابعاد م effectiveثر و مثمر ثمر آن در زمینه های مختلف مدیریتی ، بنیان های لازم را در جای خود برای تحقیق در مورد استراتژی بهبود فراهم می کند. کیفیت و تجاری سازی دانش در مجموعه وسیع دانشگاه آزاد اسلامی.

آنا: چه مأموریت ها یا مأموریت هایی به این مرکز اختصاص داده شده است و آیا در حال حاضر در انجام مأموریت ها فعال است؟

هدیه: برگزاری میزهای گرد و جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران اجرایی به منظور تبیین جایگاه مرکز در جهت تحقق اهداف مرکز و دانشگاه ؛ تلاشها برای بدست آوردن مدل آمایش سرزمین براساس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ، گسترش روابط با سازمانهای مدیریت توسعه زمین در استان تهران و منطقه ری- اسلامشهر (اولویت اول) و سپس سایر مدیریت ملی و ولایتی؛ ایجاد RFPals (درخواست پیشنهاد) ؛ تعداد زیادی به نمایندگی از شکافهای توسعه مکانی در زمینه مدیران و سازمانهای ذینفع (دولتها و شهرداریها). گسترش ارتباطات و انعقاد تفاهم نامه با مراکز تحقیقاتی و سازمان ها ؛ توسعه تعاملات داخلی و خارجی مرکز و توسعه عمدی ارتباطات و تعاملات مرکز با سایر سازمان های تحقیقاتی مدیریت سرزمین داخلی و خارجی از جمله مأموریت های این مرکز تحقیقاتی است.

یک طرح توسعه تحلیلی در مورد توزیع فضایی تعاونی های کشور بر اساس سیستم GIS توسط اعضای هیئت علمی در حال اجرا است.

مرکز مدیریت سرزمین از سال 1397 فعالیت خود را از سر گرفته و در این مدت توانسته است به طور قابل توجهی با اهداف ذکر شده مطابقت داشته باشد ، از جمله ارتباط با مراکز تحقیقاتی و سازمان ها ، برگزاری میزهای گرد با مدیران ، انتقال پایان نامه ها دانش آموزان نسبت به اهداف مربوط به مرکز. مراحل مدیریت زمین.

آنا: فعالیت های انجام شده در این مرکز تحقیقاتی تاکنون چیست و از ابتدا تاکنون تأسیس این مرکز چه دستاوردها یا دستاوردهایی داشته است؟

هدیه: حضور رئیس مرکز در اولین نمایشگاه Start-up Weekend City Smart ، امضای تفاهم نامه با سازمان ملی زمین و مسکن و دانشگاه با محوریت مرکز تحقیقات مدیریت زمین و میزگرد با محمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و مجید روستا مادر شهرسازی و بهسازی ایران ، با توجه به وجود مناطق جغرافیای مدیریت شهری ، برنامه ریزی منطقه ای و مدل شهری از جمله این فعالیت ها است.

مرکز تحقیقات مدیریت زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) ، شهرری ، به منظور برقراری ارتباط نزدیک بین دانشگاه و انجمن های علمی معتبر کشور ، تفاهم نامه ای را با انجمن جغرافیایی ایران امضا کرده است ، به سرپرستی “دکتر حسن کامران”.

سیمین ارمغان

از دیگر برنامه های آتی مرکز تحقیقات مدیریت سرزمین ، اخذ مجوز انتشار مجله علمی پژوهشی تحقیق مدیریت زمین با همکاری علمی این انجمن است. از جمله اعزام دانشگاهیان به سفر معنوی اربعین (برای اولین بار) ، برپایی مراسم مذهبی و آیین هایی مانند برپایی مجالس عزاداری ، برپایی سفره های آسمانی و فعال سازی مراکز دانشجویی ، برگزاری مراسم فارغ التحصیلی ، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو ، نشست مشترک رئیس مرکز تحقیقات آمایش سرزمین به منظور ارائه ظرفیتها و مهارتهای علمی مرکز از سایر فعالیتها با شهردار منطقه 17 تهران بوده است.

ارائه تیم تحقیقاتی تخصصی دانشگاه در خصوص نیازهای شهرداری منطقه 17 در زمینه منظر ، اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی در زمینه برنامه ریزی شهری و منظر ، نشست مشترک مرکز تحقیقات مدیریت سرزمین با امام جمعه باقرشهر و مجری طرح مسجد جامع بزرگ سرزمین باقرشهر از شهرستان شمس آباد به همراه رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ری و رئیس اداره روابط صنعت دانشگاه و اساتید متخصص دانشگاه در طی هفته پژوهش ، از فعالیتهای این مرکز تحقیقاتی است.

آنا: مراکز و مراکز در ارتباط با مرکز تحقیقات آمایش چگونه تعامل داشتند و آیا قرارداد و تفاهم نامه همکاری وجود داشت؟

هدیه: تفاهم نامه همکاری بین مرکز آمایش سرزمین در سال 1397 ، تفاهم نامه همکاری با اتاق تعاون ایران ، تفاهم نامه آموزشی با انجمن جغرافیایی ایران و تفاهم نامه آموزشی با مجموعه تاریخی و فرهنگی تعامل و همکاری با سایر ارگانهای مرتبط.

آنا: پایان نامه های دانشجویی و پروژه های تحقیقاتی اساتید و اعضای هیئت علمی در این مرکز چگونه است؟

هدیه: 19 رساله دکتری با توجه به اهداف منظر توسط اعضای هیئت علمی هدایت شده است و اکنون طرح توسعه تحلیلی توزیع فضایی تعاونی های کشور بر اساس سیستم GIS توسط اعضای هیئت علمی در حال اجرا است.

آنا: فعالیت این مرکز را چگونه ارزیابی می کنید و آیا می توان فعالیت آن را ادامه داد تا پروانه فعالیت آن لغو نشود؟

هدیه: از آنجا که فعالیتهای آمایش سرزمین عمدتاً برای توسعه پایدار کشور انجام می شود ، این مرکز با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی فعلی کشور ، با موسسات و سازمانهای اجرایی جهت عقد قرارداد جهت انجام پروژه های توسعه ای مشاوره می کند. درآمدزایی برای دانشگاه. علاوه بر این ، به منظور ارتقا to تحقیقات در این زمینه ، این مرکز به دنبال مجوز برای راه اندازی یک مجله تحقیقاتی است.

انتهای پیام / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا