اقتصادی

بورس‌های جهانی روی دور صعود

بیشتر شاخص های بورس در معاملات امروز به شدت افزایش یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس ، دور جدید تنش ها میان ایالات متحده و چین این بار به بهانه پرونده هنگ کنگ آغاز شده است. پس از تصویب دولت چین لایحه امنیتی بحث برانگیز در هنگ کنگ ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به از دست دادن مقام هنگ کنگ به عنوان مرکز مالی آسیا هشدار داد و تهدید کرد که آمریکا با قاطعیت به چین پاسخ خواهد داد.

نمایندگان مجلس نمایندگان ایالات متحده رای موافق لایحه تصویب شده در مجلس سنا را تصویب كردند كه در مجلس سنا به تصویب رسید و اکنون فقط به امضای دونالد ترامپ نیاز دارد.

از طرف دیگر ، کری لام ، فرماندار هنگ کنگ گفته است که این شهر استقلال خود را حفظ خواهد کرد. ایالات متحده تاکنون 37 فرد و اشخاص چینی را به بهانه مداخلات چین در امور داخلی و نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

علائم جدید حاکی از بازگشت تدریجی تقاضا در چین به سطح پیش از بحران است. یی باند ، رئیس بانک مرکزی چین ، اظهار داشت که او اطمینان دارد که زیرساخت های اقتصادی چین به اندازه کافی قوی خواهد بود تا از تمام ابزارهای مورد نیاز خود برای رشد اقتصادی و پشتیبانی از تجارت استفاده کند.

اقتصاد چین در سه ماهه اول سال جاری 6.8 درصد کاهش یافته است ، ضعیف ترین عملکرد سه ماهه در دومین اقتصاد بزرگ جهان در چهار دهه است. مقامات چینی گفته اند که هیچ هدف رشدی را برای پرونده کرونا تعیین نمی کنند.

چین و ایالات متحده بیشترین روابط تجاری جهان را دارند و سال گذشته پس از یک جنگ تجاری طولانی و تعرفه ها ، آنها در مورد توافق های مربوط به آماده سازی برای معامله بزرگتر ، معروف به مرحله اول ، به توافق رسیدند. جنگ تجاری این کشور یکی از دلایل اصلی فروپاشی بازارها و کند شدن رشد اقتصادی جهانی در سال گذشته بود و فعالان بازار نگران این هستند که تشدید اختلافات بین دو اقتصاد بزرگ جهان به ویژه در دوران پس از ماکرون بدتر شود. فشار بر تجارت جهانی و بهبود اقتصادی.

استیو دویک ، کارشناس بازار در Natixis IM گفت: “از سرگیری اختلافات تجاری بین چین و ایالات متحده می تواند بر عملکرد شاخص های بورس کالا در ماه های آینده تأثیر بگذارد.” چین به وضوح یکی از نمادهای انتخابات انتخاباتی ترامپ خواهد بود و ما احتمالاً شاهد شدت گرفتن انتقادات وی از چین خواهیم بود.

همچنین ، با وجود کند شدن شیوع تاج در جهان ، این بیماری هنوز در مناطق مختلف دنیا زندگی می کند و لزوم نظارت بر پیشنهادات بهداشتی باعث شده است تا بسیاری از اقتصادها در سراسر جهان همچنان با حداکثر ظرفیت خود به فعالیت خود ادامه دهند.

تاکنون بیش از 5،793،469 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 357.491 فوت کرده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 102107 مورد ، در انگلیس با 37.460 ، در ایتالیا با 33.072 ، در فرانسه با 28.596 و در اسپانیا با 27111 نفر مشاهده شده است. .

بورس ایالات متحده

در وال استریت ، همه شاخص ها در حال افزایش بودند زیرا هر سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز گذشته بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 2.21 درصد نسبت به روز قبل با 25548.66 بسته شد.

S&P 500 با 1.48 درصد افزایش به 30361.13 رسید و شاخص اصلی سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite با 0.77 درصد در 94122.76 بسته شد.

بورس اوراق بهادار اروپا

پس از توافق فرانسه و آلمان در مورد اجرای بسته تحریک Corona به رهبری اتحادیه اروپا ، در حال حاضر حدود 1 تریلیون یورو برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از مشاغل اختصاص یافته که نیمی از آن توسط این سازوکار تأمین می شود. ثبات اروپا تضمین خواهد شد. در حال حاضر ، رشد اقتصادی چهار اقتصاد اصلی اتحادیه اروپا (آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و اسپانیا) منفی است و کارشناسان هشدار داده اند که سخت ترین سال اقتصادی پیش رو در دو دهه گذشته در اتحادیه اروپا قریب الوقوع است.

از طرف دیگر ، موضوع انتخاب هنوز در کانون معامله گران اروپایی قرار دارد ، اگرچه اختلافات بین طرفین به حدی است که هیچ کس آرزوی توافق اولیه را ندارد. دیوید فراست ، مذاکره کننده ارشد انگلیس ، از پیشرفت اندک در مذاکرات ابراز نارضایتی کرد و گفت: اتحادیه اروپا باید موضع خود را تغییر دهد. از سوی دیگر ، میشل بارنیه ، مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا ، روند انتخابات را “ناامیدکننده” خواند و گفت اروپا آماده نیست برای منافع اقتصاد انگلیس ، منافع خود را فدا کند.

انگلیس اخیراً از سیستم تعرفه جدید برای دوره پس از تحریم رونمایی کرده است ، که می تواند نشان دهد انگلیس در پیشبرد مدل خود و به حداقل رساندن امکان توافق با اتحادیه اروپا در مورد امور گمرکی جدی است.

بسیاری از مشاغل بزرگ در قاره سبز به دلیل کاهش شدید تقاضای مصرف کننده و درآمد خانواده های اروپایی در نتیجه فوران Corona ، با شرکت Air France ، Lufthansa و EasyJet در معرض خطر ورشکستگی و کاهش ارزش هستند. رانندگان بیشتر آنها ، مانند رنو و فولکس واگن ، خواستار تأمین بودجه دولت های مربوطه خود برای فراتر از بحران شدند.

متیو شروود ، کارشناس بازار سرمایه در Perpchawal گفت: “سرمایه گذاران سوالات زیادی در مورد آینده دارند و حتی اگر آنها موفق به غلبه بر تاج شوند ، خطرات مهم دیگری نیز وجود دارد که باید برطرف شوند.”

در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص “Futsi 100” بورس اوراق بهادار لندن 1.246 درصد ، با 6144.25 امتیاز بسته شد. شاخص بورس فرانکفورت Dex 30 با 1.31 درصد افزایش در 11657.69 امتیاز و شاخص بورس اوراق بهادار پاریس کوک 40 با 1.79 درصد افزایش به 4688.79 رسید. بسته در مادرید Ibex 35 با 2.44 درصد افزایش به 7174.50 رسید.

بازار سهام آسیا

در معاملات سهام در بازار آسیا ، شاخص ها متفاوت عمل کردند. Nikkei 225 بورس توکیو با رشد 2.32 درصدی به 21.916.31 رسید. شاخص بورس سهام هنگ سانگ هنگ کنگ با 0.61 درصد کاهش و به 23159.13 رسید. در چین ، شاخص مرکب شانگهای با افت 0.06 درصدی مواجه شد و در 3.843.12 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&P S&P 200 بورس اوراق بهادار سیدنی با 1.32 درصد بسته شد و در 5.851.10 بسته شد. از دیگر شاخص های مهم آسیا ، شاخص TAPIX ژاپن رو به افزایش بود.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمت رو به کاهش بود. West Texas Intermediate با 3.02 درصد کاهش در 31.82 دلار در هر بشکه ، و نفت خام دریای شمال با 1.82 درصد کاهش در 34.11 دلار در هر بشکه.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها قیمت هر اونس طلا 0.32 درصد افزایش یافت و به 1719.17 دلار در روز قبل رسید. نقره 0.48 درصد با 17.86 دلار در هر اونس معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا