اجتماعی

به‌کارگیری ظرفیت بانوان لازمه موفقیت کامل مدیریت شهری

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در پروژه ریحان شهر شهرداری مهمان نواز نیست بلکه مردم و سازمان های مردم نهاد میزبان هستند، گفت: هر کاری که در مدیریت شهری برای حل مشکلات انجام می دهیم باید از آن سرچشمه بگیرد. قلب مردم و فعالان و ما باید مسیر را به درستی درک، تسهیل و ردیابی کنیم.

به گزارش باراناخبر، مریم اردبیلی وی امروز در اولین تجلی ریحان شهرستان با بیان اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و در فضای اطراف ما تغییراتی رخ داده و در حال رخ دادن است، افزود: اگر این تغییرات را در نظر نگیریم، خواهیم داشت. مشکلات در آن همه مسائل حاکمیتی است. خواهد بود.

اردبیلی ادامه داد: تعداد افرادی که طرح های خود را برای شهرستان ارسال کرده اند قابل توجه بوده و طرح ها شبانه روز ارسال شده است که بسیار شگفت انگیز است.

وی گفت: وقتی امیدواریم مشکلات را حل کنیم، این یک گنج بزرگ است و نشان می دهد که اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره مطالبات جامعه جدید گفت: ما در دنیایی پر از پیچیدگی ها، درگیری ها، تضادها و ناامنی ها زندگی می کنیم. مدل هایی که دنیای مدرن به ما معرفی کرد، ساختارهای رسمی را برای افراد ایجاد کرد تا بنشینند و برنامه ریزی کنند. مثل بحث کرونا که جنبه های مختلفی دارد و همه ابعاد جامعه را درگیر کرده است.

وی گفت: مشکلات ما تک بعدی نیست و فقط چند کارشناس می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند.

مشاور شهردار تهران افزود: باید مسائل را به چشم تک تک افراد جامعه بفهمیم وگرنه متوجه موضوع نمی شویم. اگر این اتفاق نیفتد همه مشکل روحی خود را حل می کنند و مشکل جامعه حل نمی شود.

اردبیلی با بیان اینکه الگوی آکادمی مدرن به ما آموخته است که فوق تخصص هایی وجود دارند که مشکلات را حل می کنند، افزود: اما مشکلات پیچیده ای هم وجود دارد که به این شکل حل نمی شود و همه را می طلبد که فکر کنند. همه متخصصان زبان نیاز به درک یکدیگر دارند و ما در حال تغییر وضعیت فعلی هستیم و در وهله اول نیاز به نوآوری داریم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ایشان ضرورت تغییر دولت را متذکر شدند.

اردبیلی با بیان اینکه نوآوری در یک مرکز اتفاق نمی افتد، گفت: نوآوری باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود. اگر هر بار 1000 ساعت به افراد آموزش داده باشیم و برنامه ها به خوبی انجام شده باشد، این مرحله تمام شده است و اکنون آن مدل لزوما جواب نمی دهد و اکنون به سمت مدل های طراحی تعاملی دو طرفه می رویم که در واقع خود مردم به آن نیاز دارند. در وسط میدان باشید و به اثر انگشت تهرانی ها در طراحی نگاه کنید.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: ما در جامعه اغلب عادت داریم در همه استان ها و شهرستان ها الگوی یکپارچه ای از مسائل زیست محیطی ابلاغ کنیم تا مجموعه ها بر اساس آن عمل کنند، اما باید به گونه ای باشد که نوآوری داشته باشیم. و این، نوآوری با تنوع و تکثر». همراهی شود.

اردبیلی با تاکید بر اینکه باید تک تک پروژه ها را در مقیاس خرد بشناسیم و از آن محافظت کنیم، گفت: باید الگوهای نوآورانه، چندوجهی، نوآورانه، محله محور، مردم محور ایجاد کنیم. مردم ایجاد می کنند و ما در راه آهن کمک می کنیم.

وی گفت: نگاه اول این است که ما به خانواده های نیازمند کمک می کنیم و بالاترین سطح این است که اگر تغییری در شهر ایجاد کنیم خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد. فضایی که در آن زندگی می کنند چیست؟

اردبیلی با تاکید بر اینکه نگاه بالاتری وجود دارد که به نظرم کیمیاگری ما برای حل مسئله است، گفت: خانواده را به عنوان مهمترین واحد حل مسئله بشناسیم و به آن اعتبار دهیم.

او درباره تغییر خانواده ها در طول تاریخ گفت: ما از مدل خانواده گسترده به طبقه متوسط ​​شهری، هسته و خانواده های کوچکی که اکنون وجود دارد تغییر کرده ایم. من الان ارزیابی نمی کنم، اما در حال بحث درباره تغییری هستم که اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تغییرات خانواده تبعاتی داشت، افزود: خانواده هسته ای در دل آپارتمان وسط شهر همسایه غریبی است و به فکر بچه دار شدن است و فقط به خانواده را مدیریت کنید، در حالی که خانواده بزرگ از خانواده های کوچک حمایت کنید. مثلاً در یک خانواده پرجمعیت، اگر اتفاقی می افتاد، افرادی بودند که از آن حمایت کنند.

اردبیلی افزود: اکنون خانواده های هسته ای کوچکتر شده اند. آیا این تنها راه ما برای بازگرداندن خانواده ها به مسیر اصلی است؟ آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا این تنها راه حل ماست؟ یکی از راه ها این است که این باور را در خانواده ایجاد کنیم که افراد می توانند مشکلات را حل کنند و دولت می تواند اقدام کند که این امر نیازمند میانجیگری است.

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: کسانی هستند که دور هم جمع شدند و با هم یک رابطه بدیع با هدف خیرخواهانه ایجاد کردند و چه چیزی از این گنجینه ارزشمندتر است.

اردبیلی افزود: اگر اقدام محله های بانوان آغاز شود، روابط بدیع ایجاد می شود. این ایده ها باید ثبت و ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان ظرفیتی منحصر به فرد در جامعه هستند، گفت: اگر مدیریت شهری به ظرفیت بانوان برای حل مشکلات توجه نکند، نمی توان به موفقیت کامل دست یافت.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد زنان خانه دار در کشور 80 درصد و در تهران 70 درصد است، گفت: زنان در ساختارهای رسمی فرصت بیشتری برای نگاه کردن به اطراف و توجه بیشتر دارند. محیطی که آنها را احاطه کرده است. زنان روابط اصلی خانواده و همسایگی را تشکیل می دهند و اساساً زنان تربیت کننده و بهبود دهنده خانواده در جامعه هستند.

اردبیلی با بیان اینکه نیاز همه اعضای خانواده مورد توجه بانوان است، افزود: نگاه فعال زن فعال به محیط زیست باعث کشف و رفع مشکلات می شود. مشاهده شده است که زنان یک محله و یک مجتمع با دو راهکار وضعیت را بهبود بخشیده اند.

وی با بیان اینکه می خواهیم با این طرح یک امتیاز به مدیریت شهری اضافه کنیم، گفت: دوگانگی ما انفعال و فعالیت است. زن فعال هر جا که باشد سازنده است و زن قلب تپنده خانواده است.

اردبیلی تاکید کرد: اگر زنان جامعه ای نوآور باشند با توجه به تحولات جامعه از فرصت هایی برخوردار خواهند شد، تحصیل در کرونا فرصت های جدیدی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زنان فرصت ها را از دل تحول رصد کنند، میل به تغییر به همه سرایت می کند، افزود: در خانواده اگر مادر مثبت به نظر برسد همه مثبت به نظر می رسند و اگر نگاه مادر منفی باشد، همه اعضای خانواده منفی به نظر می رسند. . منفی خواهد بود. در واقع از مادر خانواده می دانیم که اتفاق خوبی افتاده یا اتفاق بدی افتاده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه این مراسم گفت: ریحان شهر در واقع با دیدن این ورودی ها شکل گرفت و ریحان شهر آغاز یک روند بزرگ مردمی است.

اردبیلی با بیان اینکه شهر وسیلی برای همه شهروندان تهرانی و برای همه مردم است، گفت: شهر ریحان سه ضلع دارد که شامل مدیریت شهری، شهروندان و فعالان مردمی است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: فارغ از نتایج پروژه ها، اگر بدانیم با چه ایده و تیمی مشکل هر محله حل می شود، اقدام ابتکاری بزرگی است.

اردبیلی با اشاره به اینکه بعد از نشست خبری روز شنبه طرح های زیادی در خصوص زنان ارسال شد، گفت: در این مدت بسیاری از بانوان تماس گرفتند که آیا طرح ریحان شهر ادامه دارد یا خیر. چه زمانی باید مدل های خود را ارسال کنیم؟ پرونده پروژه ریحان شهر بسته نمی شود.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های این طرح گفت: اول این که هر جا هر کاری انجام می دهیم با مشارکت و مشارکت زنان و دختران است. این بسیار مهم است که چگونه می توانیم به خودمان انگیزه دهیم تا همه را بخشی از این بدانیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: از شما می خواهیم نکات روشنی که در مسیر خود ایجاد کرده اید را در قالب رودخانه به اشتراک بگذارید تا همه بهره مند شوند.

اردبیلی با تاکید بر اینکه طرح های مکرر ما را به راه حل نمی رساند، گفت: برای بازآفرینی طرح ها و ساختارهای جدید باید کمی ساختارهای ذهنی خود را بشکنیم.

او گفت: ما اوج خلاقیت زنان را تسهیل می کنیم تا آنچه می خواهیم محقق شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه پروژه ها ظرف 10 روز داوری می شوند و نتیجه آن مشخص می شود، گفت: خبر خوب این است که پروژه هایی که نرسیده اند حذف نمی شوند و در رویداد بعدی ما به حل مشکلات آن پروژه کمک خواهیم کرد.”

اردبیلی با تشکر از همه کسانی که طرح های خود را ارسال کردند، گفت: مجموعه این طرح برای ما شگفت انگیز بود. ریحان شروع یک پروسه است و انشاالله نتایج خوب آن بتواند نتایج اجتماعی بهتری به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت شهرستان، وی با تاکید بر اینکه برای این طرح پاداش مالی در نظر نگرفته ایم و این میزان استقبال نشان دهنده انرژی مثبت بانوان است، گفت: اگر برخی پروژه ها به شاخص ها برسد و مطمئن باشیم این طرح می تواند تاثیرگذار باشد. در خیابان ها و محله ها بله، قطعا حمایت مالی خوبی ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا