علمی و پزشکی

بسیاری از مشکلات روحی، روانی و رفتاری با «نماز» حل می‌شود

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها ترویج نماز در میان زندانیان و مراکز اصلاحی‌وتربیتی را اولویت جدی برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: معتقدم بسیاری از مشکلات روحی، روانی و رفتاری با نماز حل می‌شود برهمین اساس هم در ترویج نماز و مفاهیم آن در زندان‌ها همواره فعال خواهیم بود.

به گزارش باراناخبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست «ستاد اقامه نماز» سازمان زندان‌ها امروز، ۸ اردیبهشت‎ ماه با حضور معاونین و جمعی از مدیران ستادی برگزار شد.

در این جلسه ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با بیان اینکه امروز شاهد اقدامات مثبت در حوزه ترویج نماز در زندان‌های کشور هستیم، گفت: هر اقدامی در حوزه نماز باید به تحول‌گرایی درونی انسان ختم شود تا شاهد افزایش حسنات و امر به معروف باشیم. بنابراین کار در این حوزه را باید فراتر از دستورالعمل‌ها دانست و با تعهد به سمت اجرای آن رفت.

وی تأکید کرد: درحوزه زندان‌ها اجرای برنامه‌های فرهنگی باید در امتداد و جزئی از نماز باشد تا اصلاح، تربیت و بازاجتماعی‌شدن زندانی محقق شود. اقدامات حول ترویج نماز در زندان‌ها قابل تقدیر است و همچنان هم باید تقویت شود.

همچنین ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها نیز ترویج نماز در میان زندانیان و مراکز اصلاحی‌وتربیتی را اولویت جدی برنامه‌های فرهنگی دانست و افزود: معتقدم بسیاری از مشکلات روحی، روانی و رفتاری با نماز حل می‌شود برهمین اساس هم در ترویج نماز و مفاهیم آن در زندان‌ها همواره فعال خواهیم بود.

در این جلسه موضوعات و مصوبات برنامه‌های فرهنگی با محوریت نماز برای اجرا در سطح ادارات و زندان‌های سراسر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا