اجتماعی

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی

محدودیت های Covid-19 تعداد مراجعه های نوجوانان دارای مشکلات بهداشت روانی را در کشورهای اروپایی بسیار افزایش داده است.

به گزارش باراناخبر ، خدمات روانپزشکی بیمارستان های فرانسه و بلژیک با افزایش 80 درصدی مراجعه نوجوانان زیر 15 سال مواجه است.

تقاضا برای مراجعه به بخش روانپزشکی بیمارستان اراسموس در بروکسل طی سال گذشته تقریباً چهار برابر شده است. لیست انتظار به قدری طولانی است که می توان یک قرار ملاقات برای مدت سه ماه در صورت درخواست تعیین کرد. در این بیمارستان دو چالش روانشناختی دلیل اصلی درخواست مراجعه به روانپزشک است: اضطراب و از دست دادن نقطه زندگی روزمره.

پروفسور ماری دلهای ، روانپزشک کودکان در بیمارستان اراسموس می گوید: “این مشکل به این دو بیماری ختم نمی شود.” چالش های تغذیه ای به صورت کاهش وزن بیش از حد است. ما نوجوانانی داشتیم که 20 کیلوگرم وزن کم کردند و والدین آنها متوجه چیزی نشده اند. علاوه بر این ، نوجوانان از افسردگی اساسی و حتی روان پریشی رنج می برند.

برای مقابله با موج جدید بیماری های روانی ، بیمارستان اراسموس ساعات کاری خود را تغییر داده است. بستری شدن در بیمارستان کوتاهتر اما طولانی تر شده و حرکت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش یورونیوز ، سیستم مراقبت های بهداشتی در تلاش است تا به موارد ضروری اختلالات روانی پاسخ دهد. اما بسیاری از روانپزشکان در حال حاضر هشدار درباره دوره “احتمالی” پس از بیماری کرونا را به صدا در می آورند. نوجوانان و بزرگسالان امروزی که قرنطینه طولانی را تحمل کرده اند در سالهای آینده با سختی روبرو خواهند شد. چالش احتمالی دیگر ، بحران اقتصادی در اروپا و بدون چشم انداز بهبود است که باز هم همین نسل را در معرض خطر روانی دیگری قرار خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا