بین الملل

با وزیر خارجه عربستان دیدار می‌کنم

در نشست خبری؛

وزیر امور خارجه گفت: در آینده نزدیک ما با وزیرخارجه عربستان دیدار خواهیم کرد و توافق داریم که مقدمات بازگشایی سفارت خانه فراهم شود.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان امروز در نشست خبری که در وزارت امور خارجه برگزاری شد در پاسخ به این سوال که برخی فکرمی کردند بدون برجام امکان توفیق در سیاست خارجی نیست، اما اخیرا جلوه‌هایی از موفقیت مثل توافق ایران و عربستان را شاهد بودیم، گفت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی شاهد افزایش چشمگیر حجم تبادل تجاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ما در دو مسیر تلاش برای لغو تحریم‌ها و بی اثر کردن تحریم‌ها هستیم، افزود: در یک سال گذشته دولت دستاورد‌های زیادی را با نگاه به آسیا نصیب کشور کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: در این چارچوب در حوزه دیپلماسی اقتصادی شاهد افزایش تبادلات تجاری هستیم. در یکی از کشور‌های همسایه حجم تبادلات ما بالای ۱۴ میلیارد دلار است. در حوزه سیاسی نیز روابط کشور امارات و کویت با ایران به سطح سفیر ارتقا پیدا کرد و در روز‌های گذشته شاهد اعلام روابط طبیعی با عربستان بودیم.

با وزیر خارجه عربستان دیدار خواهیم کرد

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در جریان سفر آقای رئیسی به پکن ابتکاری توسط رئیس جمهور چین مطرح شد و مورد توافق دو کشور ایران و عربستان قرار گفت، افزود: پیشنهاد ما این بود که مدیران کل وزارت خارجه دو کشور گفتگویی را در پکن یک هفته بعد از سفر آقای رئیسی داشته باشند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: در رفت و آمد پیام‌ها پیشنهاد طرف عربستانی این بود که ما خواهان گفتگوی سطح بالای امنیتی بین دو کشور هستیم و بنابراین آقای شمخانی وارد عمل شدند. در آینده نزدیک ما با وزیرخارجه عربستان دیدار خواهیم کرد و توافق داریم که مقدمات بازگشایی سفارت خانه فراهم شود.

تکمیل می‌شود…

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا