اجتماعی

باورهای اشتباه درباره سیگارهای “کم‌قیر” و “دست‌ساز”

سیگار کشیدن اثرات سلامتی و ناسالم برای شما و اطرافیان دارد. باید بدانید که توتون نیمی از مصرف کنندگان خود را می کشد زیرا محصولات توتون از مواد کاملا سمی ساخته می شود.

به گزارش باراناخبر ، در واقع ، دود تنباکو حاوی بیش از 7000 ماده شیمیایی است که حداقل 250 ماده مضر و حداقل 69 عامل سرطان شناخته شده است. برخی از مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو شامل اسید استئاریک (برای ساخت شمع) ، بوتان (گاز سبکتر) ، متانول (گازی که معمولاً برای سوخت جت استفاده می شود) و اسید استیک (ماده مهمی در سرکه) است. هگزامین (یک ماده رایج) ماده تشکیل دهنده) در فندک برای کباب کردن) ، متان ، نیکوتین (مواد اعتیاد آور که معمولاً در حشره کش ها استفاده می شود) ، کادمیوم (ماده اصلی باتری ها) ، آرسنیک (سم) ، تولوئن (حلال صنعتی) آمونیاک (ماده شوینده سمی)) ، مونوکسید کربن (اگزوز) گاز) که تأثیر مستقیمی در کاهش سلامت انسان دارند.

سیگار کشیدن باعث طیف وسیعی از بیماری ها مانند تنگی نفس ، بدتر شدن آسم ، عفونت های تنفسی ، سرطان (حنجره ، دهان ، گلو ، مری ، نای ، ریه ، لوسمی میلوئید حاد ، معده ، لوزالمعده ، کلیه ، حالب ، روده بزرگ ، دهان می شود) رحم و مثانه) ، بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، حملات قلبی ، سکته های مغزی ، بیماری انسدادی مزمن ریوی ، پوکی استخوان ، نابینایی ، آب مروارید ، التهاب لثه ، بیماری عروقی آترواسکلروتیک محیطی ، شکستگی های لگن ، ناباروری سعی در بارداری فردی با خطر بالا برای وزن کم هنگام تولد دارد) و ناتوانی جنسی

باورهای غلط در مورد خطرات سیگار کشیدن در سلامتی

طبق گفته وزارت بهداشت ، بسیاری از افراد سیگاری ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، خطرات سیگار کشیدن را کاملا درک نمی کنند ، زیرا اطلاعات جعلی شرکت های دخانیات حقایق واقعی مربوط به سیگار کشیدن را تحریف می کند. سیگار کشیدن شامل موارد زیر است:

سیگارهای قیر پایین مضر نیستند ». اما چیزی به اسم سیگار ایمن وجود ندارد. سیگارهای با قیر کم به اندازه سیگارهای دیگر مضر هستند. اگرچه سیگارهای با قیر کم در مدت زمان طولانی به ریه های شما آسیب کمتری می رسانند ، اما مشخص شده است که افرادی که از این نوع سیگارها استفاده می کنند بسته های عمیق تر و بیشتر اوقات می نوشند. در مقایسه با بسیاری از فواید ترک سیگار ، استفاده از سیگارهای دارای قیر کم فواید کمی برای سلامتی دارد.

سیگارهای دست ساز بی خطر هستند ». اما توتون خانگی یا توتون غلتک حاوی مواد شیمیایی مشابه تولیدات کارخانه است. تحقیقات نشان می دهد که تنباکو خانگی حداقل به اندازه سیگارهای کارخانه ای مضر است یا شاید بیش از آن باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان سیگار خانگی تمایل به تولید سیگارهایی دارند که می تواند مقادیر زیادی قیر و نیکوتین تولید کند. حتی ممکن است از فیلتر استفاده نکنند. مصرف کنندگان سیگارهای دست ساز و کسانی که سیگارهای دست ساز و کارخانه ای مصرف می کنند ، نسبت به مصرف کنندگان سیگارهای کارخانه ای استنشاق عمیق تری را گزارش می دهند. برای تعیین سطح مواد شیمیایی استنشاق شده توسط سیگارهای خانگی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

“کاهش تعداد سیگار می تواند خطرات سلامتی را کاهش دهد.” اما سیگار کشیدن سطح مطمئنی ندارد. برخی از افراد سعی می کنند با کاهش تعداد سیگاری که دارند سیگار کشیدن را کاهش دهند اما این مسئله برای اکثر افراد دشوار است و آنها به سرعت به عادت قبلی خود باز می گردند. اگرچه کاهش سیگار اندکی خطر را کاهش می دهد ، اما ترک سیگار تنها راه برای مزایای سلامتی طولانی مدت است.

“فقط سه نخ سیگار در روز می تواند باعث بیماری قلبی شود ، زنان به ویژه در معرض خطر هستند و فقط افراد مسن از سیگار کشیدن بیمار می شوند.” اما هرکسی که سیگار می کشد در معرض خطرات سلامتی سیگار کشیدن است. همه گروه های سنی از عواقب کوتاه مدت سیگار کشیدن رنج می برند. این عواقب شامل کاهش عملکرد ریه ، تنگی نفس ، سرفه و خستگی سریع در هنگام ورزش است. سیگار کشیدن همچنین قدرت بویایی و چشایی را کاهش می دهد و باعث پیری زودرس پوست می شود. بیماری های مرتبط با سیگار کشیدن اغلب چندین سال قبل از تشخیص ایجاد می شوند. هرچه سیگار بکشید ، خطر سرطان ، قلب ، ریه و سایر بیماری های قابل پیشگیری بیشتر می شود. از آنجا که این بیماری ها پس از یک عمر ایجاد می شوند ، به نظر می رسد که فقط افراد مسن تحت تأثیر سیگار قرار می گیرند.

به گفته وزارت بهداشت ، با این وجود افرادی که در دهه های دوم و سوم زندگی خود هستند به دلیل استعمال سیگار در اثر سکته مغزی جان خود را از دست داده اند. لازم به ذکر است که صنعت دخانیات این عقاید غلط را گسترش داده و ترویج می کند تا شما را گیج و فریب دهد ، اما اینها اشتباه است و باید بدانید که سیگار کشیدن در هر شرایطی مضر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا