معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: رسانه ها با ارائه اطلاعات جامع و كامل و به دنبال آن فرهنگ سازی برای افكار عمومی در جامعه توانستند تا حد زیادی از موارد و مرگ و میر كاهش دهند.
به گزارش باراناخبر و به نقل از روابط عمومی معاون امور مطبوعاتی محمد خدادی در مجمع عمومی عادی سالانه خانه مطبوعات و رسانه ها که صبح چهارشنبه (4 مارس) در ساختمان معاونت برگزار شد ، با اشاره به گسترش ویروس کرونا در کشور و نقش روزنامه نگاران و اصحاب رسانه موثر در کاهش پیامدهای آن ، اطلاعات برای جلوگیری از سفرهای استانی و جاده ای ، افزایش استفاده از ماسک از 30 به 84٪ ، تشویق به ماندن در خانه در موارد نوروز ، و غیره. از جمله فعالیتهای موثری است که طی سال گذشته توسط انواع مختلف رسانه ها مانند مطبوعات ، رادیو ، شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران منفرد انجام شده است.
وی با گرامیداشت یاد روزنامه نگاران که به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند ، گفت: کرونا دو لایه دارد. متخصصان مراقبت های بهداشتی در درمان بدن نقش داشتند و رسانه ها در اطلاع رسانی برای مقابله با هم افزایی و ایجاد باورهای جمعی برای کمک به رفع نیازها و اقدامات تاج نقش داشتند. از روز اول انفجار تاجگذاری تاکنون ، اهالی رسانه در سخت ترین روزها در کنار بیماران ، کادر پزشکی و شهروندان بوده اند و شجاعت و همه چیز مثال زدنی بود.
خدادی این سازمان خانه مطبوعات را فرصتی عالی برای تجمع اصحاب رسانه خواند و گفت: “قدرت رسانه ها هم افزایی است و مطبوعات می توانند این فرصت را فراهم كنند.”
وی با بیان اینکه به سه میم برای خانواده مطبوعات اعتقاد دارد ، گفت: توانایی ، محتوا و مخاطب مثلثی است که موجب بقای رسانه می شود و عدم توجه به این سه کلمه زمینه را برای حذف رسانه ایجاد می کند. اگر خانه های مطبوعات می خواهند در ترویج و بقای رسانه ها نقش داشته باشند ، باید این سه نکته را رعایت کنند. متأسفانه ، بیشتر تلاش ها و مراجع ما حول این مثلث نیست. انرژی اصلی گاهی صرف توزیع رایانه و صدور مجوز می شود و گاهی اوقات رسانه ها به دنبال دریافت تبلیغات بیشتر هستند.
معاون وزیر فرهنگ با تأکید بر اینکه وقت و دغدغه خانه های مطبوعات باید صرف مخاطب ، مهارت و محتوا شود ، توضیح داد: “گاهی اوقات شایعاتی می شنوم که اعضای خانه مطبوعات ادبیات بسیار عجیبی برای متهم کردن هیئت مدیره و متهم کردن یکدیگر دارند. اختلافات در یک شهر و استان بر سر موضوع خانه مطبوعات حل نشدنی است به گونه ای که صدای آن شنیده می شود. اهالی رسانه نخبه ترین کشور و با آگاه ترین و زحمت کش ترین اقشار این جامعه هستند و باید قادر به گفتگو با یکدیگر باشند
وی با تأکید بر اینکه رقابت در مطبوعات باید مبتنی بر جامعه باشد ، توضیح داد: اولین اولویت مطبوعات باید یافتن راهی برای بقا و افزایش قدرت رسانه باشد. امروزه تعداد رسانه ها دیگر نشانه قدرت نیست.
این نماینده مجلس ، ترویج و تقویت اخلاق در جامعه را از اصلی ترین مسئولیت های رسانه ها دانست و تأکید کرد: اعضای هیئت مدیره خانه های مطبوعات نیز باید در گفتار و رفتار خود نمادی از اخلاق و اخلاق باشند.
خدادی افزود: همه رسانه ها موظف به بیمه كردن كارمندان خود هستند و در حالی كه رسانه های اصلی ما این كار را انجام داده اند و 5000 نفر توسط معاون مطبوعات بیمه شده اند ، هر روز شاهد مراجعه برخی از خبرنگاران به موضوع بیمه هستیم. س forال برای ما این است که چه تعداد روزنامه نگار مستقل در سراسر کشور داریم. این آمارها نشان می دهد که اختلالی در این روند وجود دارد.
معاون وزیر فرهنگ از همکاری معاون مطبوعاتی با انجمن اهدای اعضا خبر داد و گفت: خبرنگاران افتخاری برای اهدای اعضا خواهیم داشت. پیشنهاد من این است که خبرنگاران در این پروژه شرکت کنند. زیرا زندگی به انسان روحیه می بخشد. همچنین برنامه ریزی شده است که برای هر فردی که عضوی در روز درختکاری ارگان اهدا می کند درخت بکارد.
وی تقویت رسانه از نظر محتوا و مهارت را یکی از سیاست های اصلی نماینده مطبوعات عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم شبکه های اجتماعی رقیب رسانه فعال و رسمی کشور نیستند بلکه برعکس شرکای آنها هستند. خوشحالیم که میلیاردها شریک و شریک به هم اضافه کرده ایم.
انتهای پیام