استان ها

انجمن علمی پرستاری چگونه رتبه نخست کشور شد؟/ وقتی مطالبه‌گری و کار جهادی سرلوحه کار قرار می‌گیرد

توسعه دانش جدید با جوامع علمی / 1 در گفتگوی مفصلی بین آنا و مالک مورد بحث قرار گرفت.

گروه استان های خبرگزاری آنا حسین بوذری؛ انجمن های علمی از دانشجویان تشکیل شده و ظرفیت بسیار بالایی دارند. البته بیشتر این ظرفیت در آغاز کار بالقوه است و اگر دانشگاه بستر مناسبی برای فعالیت های انجمن فراهم کند ؛ تحقق این ظرفیت دور از دسترس نخواهد بود.

به منظور ارتقا to روح علمی ، توانمند سازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان در مجموعه ای از گزارش ها ، خبرگزاری آنا انجمن های علمی فعال دانشجویی را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و موفقیت ها ، عملکردها ، فعالیت ها و مشکلات آنها در توسعه علم و دانش ارائه می دهد. و ایجاد دانش جدید و تخصصی. بهش نگاه کن.

انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول یکی از انجمن های فعال است که اخیراً در میان 222 انجمن علمی دانشجویی سراسر کشور در ارزیابی انجمن های علمی دانشجویی توسط باشگاه دانش پژوهان جوان مقام اول را کسب کرده است و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی.


بیشتر بخوانید:

تلاش ، خلاقیت و کار گروهی عامل موفقیت ملی انجمن علمی پرستاری است


این ارزیابی ها در سه شاخه انتشار علم ، فعالیت های علمی و اجتماعی انجام شده است و علاوه بر این شاخص ها ، معیارهایی مانند ارتباط علمی و تعاملات ، رویدادهای علمی ، فعالیت های پژوهشی ، فعالیت های آموزشی و پوشش فعالیت های انجمن و اخبار تحت تأثیر قرار گرفته است. ارزیابی انجمن ها.

رتبه بندی به صورت A Plus ، A ، B ، C ، D و E تعریف می شود ، با چهار انجمن رتبه A Plus ، دو انجمن رتبه A و هشت انجمن رتبه B و بقیه در سایر رتبه بندی ها طبقه بندی می شوند.

222 انجمن علمی دانشجویی از سراسر کشور در این ارزیابی شرکت کردند و انجمن های علمی دانشجویان ارزیابی شده بر اساس امتیازات کسب شده در هفت گروه A + ، A ، B ، C ، D ، E و F رتبه بندی شدند که از این تعداد 14 انجمن موفق شد در رده های A Plus ، A و B قرار گیرد.

در این راستا انجمن علمی دانشجویان پرستاری واحد علی آباد کتول با 411 امتیاز ، انجمن علوم کامپیوتر از واحد لاهیجان با 148 امتیاز ، انجمن صنایع از واحد غرب تهران با 86 امتیاز و انجمن کامپیوتر از واحد غرب تهران با ترتیب امتیازات 86 نفر به ترتیب در گروه A + هستند. .

انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول متشکل از دانشجویان پرستاری است و هدف آن ارتقا the روح علمی در دانشگاه ها و توانمند سازی دانشجویان در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، جهادی و … است.


** بیشتر بخوانید:

ساخت کوادکوپتر و هواپیماهای بدون سرنشین در ایلام

با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی ، دانش آموزان را توانمند کنید

تلاش ، خلاقیت و کار گروهی عامل موفقیت ملی انجمن علمی پرستاری است


خبرنگار خبرگزاری آنا با پریسا مالکی ، دبیر این انجمن ، به مناسبت کسب درجه یک انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی واحد آزاد کتول ، در میان 222 انجمن کشور دیدار و در مورد فعالیت ها و دلایل موفقیت انجمن.

آنا: اول ، انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی آزاد علی آبادکتول چگونه و برای چه اهدافی تأسیس شد؟

پاریس مالکی

مالکی: پنجمین دوره عضویت انجمن علمی دانشکده پرستاری ، واحد علی آبادکتول ، با برگزاری انتخابات در 11 اکتبر 2017 تشکیل شد. اعضای این انجمن علمی به دو گروه هسته مرکزی (اصلی و جایگزین) و اعضای عادی تقسیم می شوند.

اعضای هسته مرکزی پریسا مالکی (رئیس انجمن) ، امیرحسین مظلومی ، مریم زارعی ، شبنم حاجیاتی مقدم ، علی خدمتگزار ، رضا احمدی قاسم خیلی و آرمان امینی هستند. علاوه بر این ، 97 عضو منظم انجمن وجود دارد.

رسالت جوامع علمی چیست؟

اعضای هسته ، همچنین به عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن شناخته می شوند ، وظایف مختلفی از جمله حضور در کنفرانس ها و سمینارها ، کارگاه های علمی و دوره های آموزشی ، تحقیق ، مسائل ورزشی و فرهنگی ، مسائل جهادی ، رفاه ، روابط با مردم ، بازرسی ، تولید محتوا ، و مسئول شرکت در مسابقات و ….

آنا: موقعیت و وظایف انجمن های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

مالکی: انجمن های علمی از دانشجویان تشکیل شده و ظرفیت بسیار بالایی دارند. البته بیشتر این ظرفیت در آغاز کار بالقوه است و اگر دانشگاه بستر مناسبی برای فعالیت های انجمن فراهم کند ؛ تحقق این ظرفیت دور از ذهن نخواهد بود.

خوشبختانه می بینیم که این بستر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با تلاش مقامات دانشگاه به ویژه دانشکده پرستاری به گونه ای امن شده است که بسیاری از استعدادهای دانشجویی شناسایی و به دلیل مسئولیت هایی که در طول سال های دانشجویی به عهده گرفته اند. آنها از دوره پس از دانشجویی و خارج از محیط دانشگاه لذت می برند. با این حال ، ما هنوز در میانه راه هستیم و باید گام های م moreثرتری برای کشف و جذب استعدادهای دانشجویی و ایجاد فرصت های توسعه مشارکت دانش آموزان برداشته شود.

انجمن های علمی برای ارتقا روح علمی در دانشگاه های کشور و توانمند سازی دانشجویان در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، جهادی و … گام برمی دارند.

این انجمن ها می توانند در زمینه های مختلف از جمله برگزاری کارگاه های علمی و مهارتی ، کنفرانس ها و سخنرانی های علمی و تخصصی ، مسابقات علمی و بازدیدها ، انجام پروژه های تحقیقاتی و ارائه کتب و مقالات علمی ، برقراری ارتباط با جامعه و فعالیت های مختلف فعال باشند. سایر موسسات دانشجویی. استعدادهای اصلی دانشجویان و جهت گیری آنها نسبت به مراکز مورد نیاز ، ایجاد ارتباط بین انجمن ها ، اساتید ، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی به منظور انجام تحقیقات ، آموزش ، انتقال دستاوردهای علمی و عملی اعضا به دانشگاه ها و سایر مراکز علمی ، شناسایی مشکلات در زمینه کار انجمن در حال ارائه راه حل ها و انعکاس نتایج به مقامات مربوطه در دانشگاه و تبادل نظر علمی ، تخصصی و زمینه سازی برای کار حرفه ای و ایجاد فعالیت های خلاقانه و تحقیقاتی است.

آنا: نقش جوامع علمی به عنوان هسته های متخصص در پیشرفت علم و توسعه علم و دانش ، به ویژه علوم جدید ، چیست؟

انجمن علمی پرستاری علی آباد

مالکی: جوامع علمی نقش اساسی و تأثیرگذاری در توسعه دانش جدید و تخصصی دارند. در حالی که انجمن علمی فرصتی برای تعمیق و ترویج علم در محیط دانشگاه است ، این فرصتی است که می توان آموخته ها را به کار برد و نتایج را در عمل مشاهده کرد. انجمن ها می توانند با در نظر گرفتن استعدادها و توانایی های دانشجویان ، دانش آموزان را برای حل مشکلات کشور در قالب پروژه های تحقیقاتی بسیج کنند.

تبدیل نقاط ضعف جوامع علمی به نقاط قوت

به عبارت دیگر ، جوامع علمی می توانند نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را از نزدیک تحت نظر داشته و در زمینه سازی راه حل مسئله و پیشرفت علم و توسعه علم و دانش ، به ویژه علوم جدید ، اقدامات موثری انجام دهند. .

انجمن های علمی به عنوان هسته های تخصصی می توانند با برگزاری کارگاه های علمی و همکاری با انجمن علمی اساتید و شرکت در پروژه های تحقیقاتی نقش مهمی در رشد علم و دانش تخصصی دانشجویان داشته باشند.

از آنجا که این انجمن ها به طور کامل توسط دانش آموزان هدایت می شوند و زیر نظر باشگاه دانش پژوهان جوان و نخبگان فعالیت می کنند ، فعالیت های تخصصی مانند برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای علمی و استخدام دانشجویان با استعداد باعث افزایش ظرفیت انجمن اعضای انجمن در جامعه می شود.

آنا: حمایت انجمن های علمی دانشجویی را چگونه ارزیابی می کنید و مشکلات و چالش های شغلی شما چیست؟

مالکی: پشتیبانی نسبتاً کافی است. اما جای پیشرفت و مدل سازی بهتر وجود دارد. بخشی از بودجه باید مستقیماً در اختیار انجمن ها قرار گیرد تا از اختیارات بیشتری برخوردار شوند. در حال حاضر ، بودجه انجمن ها برای تولید فناوری و علم کافی نیست.

اگر به جای آموزش علوم ، سرمایه گذاری بیشتری در تولید علم و فناوری داشته باشیم و در مرحله دوم انقلاب اسلامی ایران به دانشگاه های نسل سوم برویم ، تأثیر بیشتری در پیشرفت علم و عملکرد خواهیم دید انجمن ها

راه های تقویت انجمن های علمی و دانشجویی چیست؟

علاوه بر این ، اگر فضای حرفه ای تری به انجمن ها و امکانات بیشتری برای ارتباط با سایر بخشهای خارج از دانشگاه ارائه شود ، مطمئناً روند رو به رشد انجمن ها تسریع خواهد شد.

آنا: چگونه جوامع علمی برای موفقیت در پیشرفت علم تقویت می شوند؟

انجمن علمی پرستاری علی آباد

مالکی: البته یکی از راه های تقویت انجمن های علمی و دانشجویی افزایش همکاری آنها با انجمن های علمی اساتید و انجمن های علمی دانشگاه های دیگر است. بستر باید به گونه ای آماده شود که علاوه بر فعالیتهای اصلی انجمن ، سایر اعضای انجمن نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فعالیت های انجمن علمی پرستاری نباید به برگزاری دوره های تحقیقاتی محدود شود و این انجمن باید در زمینه های مختلف کاری مانند برگزاری سمینارها و دوره های انجمن های علمی و استفاده از تجربیات و نظرات یکی با انجمن های سایر دانشگاه ها همکاری کند. -یکی دیگر برای بالا بردن علم و دانش است. بودن

آنا: مسئولان دانشگاه چگونه با انجمن شما همکاری کردند؟

مالکی: قطعاً بدون همکاری و حمایت مسئولان دانشگاه ؛ موفقیت های اخیر و موفقیت های دیگر بدست نیامده است و اولین مقام در رتبه بندی انجمن های ملی نتیجه کار خستگی ناپذیر و همکاری مستمر سید حسن سید رضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول و محمد امیرخان بوده است. رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان و نخبگان.

آنا: اگر فعالیت های اجتماعی ، علمی یا فرهنگی دارید توضیح دهید.

مالکی: دستیابی به بالاترین درجه انجمن پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول ، نتیجه بسیاری از فعالیتهای مختلف این انجمن در زمینه برگزاری بیش از 40 کارگاه علمی پژوهشی ، شرکت در سه کنفرانس علمی ، شرکت در فعالیت های ورزشی ، خلق آثار هنری ، ایجاد فضا همکاری و اطلاعات برای دانشجویان در سایت های مجازی ، برگزاری دوره های آموزشی و حل تمرین ها ، دو بازدید علمی از روانپزشکی ساری و بیمارستان سوختگی ، پوشش فعالیت ها و اخبار در رسانه های محلی ملی ، دریافت درجه و افتخار در مسابقات علمی و المپیادها ، مشارکت اعضای انجمن در پروژه های فوق برنامه ، ارائه و انتشار چندین مقاله و کتاب علمی و غیره آنها از جمله فعالیتهای اجتماعی ، علمی و فرهنگی انجمن علمی پرستاری علی آباد کتول بوده اند.

آنا: آیا تا به حال در جامعه خود محصول یا موفقیت دیگری علیه Corona تولید کرده اید؟

مالکی: تیم انجمن علمی پرستاری علی آباد کتول افتخار مدیریت و برگزاری اولین کنفرانس آنلاین در کشور را در دوران کرونا داشت ، جایی که دانشجویان صفر تا صد کار از جمله حفظ آنلاین ، تبلیغات ، ثبت نام ، انتشار بروشور ، انتشار گواهینامه و غیره آنها دادند.

دانشجویان عضو انجمن نیز موفق به نوشتن و چاپ بیش از 10 عنوان کتاب شدند. کسب رتبه عالی در بخش فرهنگی افتخار دیگری بود که در این دوره به دست آمد. برگزاری دوره های ویژه نگارش پیشنهادات و مشارکت دانشجویان در آن ، تعدادی از دانشجویان دانشگاه را قادر می سازد مقالاتی را به صورت سخنرانی در کنفرانس ها ارائه دهند.

علاوه بر این ، فعالیت های تخصصی جهادی مانند برگزاری دوره های تخصصی هلال احمر توسط اعضای انجمن علمی از جمله دستاوردهای انجمن است.

آنا: دلایل و عوامل موفقیت انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در انتخاب انجمن برتر گروه A + از بین 222 انجمن چیست؟

مالکی: دلیل اصلی این موفقیت روحیه همکاری ، همفکری و همبستگی اعضای انجمن و تلاش و پشتکار فراوان آنها در زمینه های مختلف و برنامه ریزی مناسب و تقسیم وظایف برای دستیابی به یک هدف مشترک است.

با دستور مقام معظم رهبری ، یکی از اهداف گام دوم انقلاب اسلامی ، فعالیت علمی ، پژوهشی ، جهادی و میدانی است. اعضای انجمن این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار داده اند و حمایت دانشگاه از فعالیت های انجمن نیز از عوامل موثر در موفقیت اعضا بوده است.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا