انتقاد یک تماشاخانه‌دار از اما و اگرهای شورای نظارت تئاتر

نوفلوچاتو ، کارگردان تئاتر با انتقاد از مسئولان به دلیل کمک نکردن به تئاترها ، گفت: یکی از دلایل اصلی تعطیل شدن مجموعه تئاترش شورای ارزیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی است. من به هیئت نظارت توهین یا آزار نرسیدم.

در گفت و گو با باراناخبر ، مدیر تئاتر نوفلوشاتو با اشاره به بسته شدن مجتمع تئاتر و تخلیه ساختمان آن ، اظهار داشت: بخشی از این بسته شدن به دلیل مسائل مالی است و فشار مالی باعث شده است که این امر برای ما غیرممکن شود. برای ادامه کار مسئولان هیچ حمایتی نکردند و البته من اخیراً فهمیدم که 20 میلیون دلار به حساب اقامت نوفلوشاتو منتقل شده است و کل کمک آنها (اداره کل هنرهای نمایشی) در آن 6 ماه حدود 22 میلیون دلار بوده است ، و خیر. هیچ خبری نبود. این از وام 200 میلیون دلاری آنها وعده داده نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار حمایت ، کمک و حتی مداخله را از طرف اداره کل گروه های هنرهای نمایشی که طرف قرارداد این تئاتر بودند ، داشت و ادامه داد: علاوه بر این ، من نسبت به شورای نظارت و ارزشیابی حساس هستم که در این موارد دو یا سه ماه آنها نگران مجوز متون عملکرد یا نمایش های خواندن بودند ، ما را نگران کرد. قبلاً روزانه 100 تا 120 نمایش در تهران برگزار می شد ، اما اکنون این تعداد به 10 نفر رسیده است ، این بدان معنی است که کار این مسئولان در شورا 10 بار کاهش یافته است ، اما من چندین بار بازدید کردم و دیدم که کسی وجود ندارد ؛ یک بار دیگر ، یکی از همکاران ما به مدت چهار روز برای امضاء یک پوستر سفر کرده بود ، اما هیچ کس مسئول نبود و هیچ کس مسئول نبود. تمام این فشارها ، یعنی فقدان منابع مالی و بی احترامی به شورای نظارت ، در تصمیم به تعطیلی سالن های ما بی اثر نبوده است ، این خیلی بد است که هیئت نظارت ما بگوید متن یا به گروهی از دانشجویان بگویید که ما کار شما را به شورای عالی اعزام کردیم ، که اگر این متن را مشاهده کنید در حالی که متن به عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است ، شما را از این اعتراض می خندید. بود.

ناموار ادامه داد: خلاصه اینکه من به اندازه این دو ماه پس از تاج (بازگشایی سالن ها) در طول کار سه یا چهار سال کار من در این تئاتر ، مورد توجه کارشناسان شورای نظارت قرار نگرفتم. به نظر نمی رسد برای آنها مهم باشد ، زیرا در این چند روز هیچ مقام رسمی با من تماس نگرفته است تا بپرسم چه اتفاقی افتاده است. وقتی همه اینها را می بینم ، می فهمم که اصلاً تئاتر وجود ندارد. همه برای خودشان کار می کنند ، دولت برای خود و بخش خصوصی کار می کند. آنها هرکدام برای خود تصمیم می گیرند ، بنابراین چرا باید در مورد آنچه شورای نظارت در مورد درست و نادرست اجرای ما تصمیم می گیرد ، چنین استرس داشته باشیم؟ با این اوضاع فهمیدم که اصلاً تئاتر به معنای واقعی کلمه وجود ندارد ، که اگر وجود داشته باشد ، همه ما از دست می دهیم ، برای همدردی احساس می کنیم و از بسته شدن احساس پشیمانی می کنیم دو تئاتر.

ناموار در پاسخ به اینکه آیا تعداد مخاطبان و استقبال تماشاگران پس از بازگشایی تئاترها رضایت بخش بوده است؟ وی گفت: “ما برای سپتامبر ، اکتبر و نوامبر بهترین تلاش و برنامه ریزی خود را انجام می دادیم و همچنین” تئاتر 19 “را فراخوانده بودیم ، حدود 17 گروه برای تئاتر محیط زیست متقاضی شدند و اکنون همه لغو شده اند.” ما همچنین خواستار یک بازی رایگان شدیم زیرا هدف ما روشن کردن چراغ ها بود و ما خیلی خوب کار می کردیم و در سه یا چهار روز آخر نمایش ، وقتی هنوز مشخص نبود که آیا می خواهیم سالن را ببندیم ، تمام ظرفیت شما گه در کل ، با توجه به شرایط ، خصوصاً به دلیل محیط خارجی سالن و پایبندی به پروتکل ها ، پذیرایی بد نبود.

وی با اشاره به وامی که قرار بود دولت بدهد ، گفت: تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و 20 میلیونی که داده شده از طرف اداره کل هنرهای نمایشی بوده و در واقع پول برای حمایت از گروههای تئاتر است زیرا در ماه های اول سال “. ، آنها اجرایی نبودند ، بنابراین آنها (اداره کل هنرهای نمایشی) 4 میلیارد دلار تعادل دارند ، اما وقتی این دستگاه اجرایی نبود ، می توانند به گروهها و سالنهایی که ورشکسته می شوند کمک کنند. در حقیقت باید گفت که این 20 میلیون پول برای بچه های تئاتر اختصاص یافته است ، هرچند اشاره شده است که مثلا سال آینده ، اقامتگاه نوفلوشاتو باید از چند گروه پشتیبانی کند تا بدون دریافت پول ، اجرا کند و گرچه این 20 میلیون نیست. برابر با 200 میلیون نمایش ، همینطور ما ما آن را پذیرفتیم زیرا هدف ما کار و تئاتر است.

داود نامور که چند روز پیش از بسته شدن نوفلوشاتو در صفحه شخصی اینستاگرام خود خبر داد ، همچنین درباره مکان جدیدی که قرار است به عنوان یک تئاتر تنظیم شود ، گفت و برخی از دوستان وی در همان صفحه از آن یاد کردند: “من. “من قصد دارم با برخی دوستان بروم.” من قصد داشتم مجموعه جدیدی را در نزدیکی نوفلوچاتو با نوع دیگری از عملکرد شروع کنم و اینگونه نبود که مکان جدیدی برای جایگزینی نوفلوچاتو باشد ، اما به دلیل ورشکستگی مجبور شدم بسته شود و هیچ خبری از مجموعه برای یک سالن نیست. جدید که می خواهد به زودی افتتاح شود. بودن.

باراناخبر آماده انتشار پاسخ مقامات شورای نظارت بر موضوعات مطرح شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا