عمومی

برگزیدگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر

تالار وحدت شامگاه سه شنبه (26 بهمن) مصادف با میلاد حضرت علی (ع) میزبان مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین نمایش تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیر اجرایی انجمن هنرهای نمایشی، ایرج راد مدیرعامل خانه هنرمندان و هنرمندان گروه های نمایشی حاضر حضور دارند.

در ادامه این مراسم با حضور مدیران، مسئولان و داوران بخش‌های مختلف رقابتی چهلمین جشنواره تئاتر فجر، جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

جایزه سرباز وطن

در ابتدای مراسم اهدای جوایز برگزیدگان بخش های مختلف چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری درباره جایگاه و ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی پخش شد.

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون امور هنری برای تقسیم جایزه نظامی میهن در این جشنواره به روی صحنه رفتند.

جایزه ویژه این بخش برای نمایش روزگار سرد به کارگردانی سمیرا سلطانی از سقزی قدردانی شد.

قدردانی از همکاری وزارت بهداشت با تئاتر فجر

محمود سالاری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور نصرت الله ظفری مدیرکل پشتیبانی و بهزیستی، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی و مهدی افضلی مدیر کل بنیاد رودکی با اهدای لوح سپاس و تشکر از ایشان تقدیر کردند.

نصرت الله ظفری، مدیرکل پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت به دلیل بیماری عروق کرونا قلب در این مراسم شرکت نکرد.

رویگری: امیدوارم جشنواره تئاتر فجر هر سال با نشاط به حیات خود ادامه دهد

نماهنگی از انقلاب با صدای رضا رویگری، سرود معروف «الله الله» این هنرمند و رضا رویگری هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون برای برگزاری مراسم نکوداشت به روی صحنه آمدند.

از رضا رویگری با حضور محمود سالاری، ایرج راد و هوشنگ توکلی قدردانی شد.

رضا رویگری در سخنانی کوتاه گفت: میلاد امام علی را به همه تبریک می گویم. این جشنواره برای ما ارزش خاصی دارد. امیدوارم هر سال باشد و همه بچه های تئاتر تهران و شهرستان دور هم جمع شوند و چنین روزی را جشن بگیرند.

قسمت برگزیده انکار و شهادت

پس از اهدای جوایز در بخش جنبی جشنواره تئاتر فجر، جایزه برگزیده بنیاد شهید با حضور سیاوش طهمورث، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید، مجتبی شاهمرادی مدیرعامل اصفهان اهدا شد. سازمان فرهنگی. ، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران.

اجرای رضا بهرامی و نمایش مصری به کارگردانی اکبر عین به عنوان بخش های برگزیده بخش ایثار و شهادت چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

رضا بهرامی پس از دریافت جایزه آن را به شهدا تحویل داد و گفت: اگر آنها شهید نبودند خیلی از ما و خیلی از مسئولان اینجا نبودیم.

بودجه جشنواره تئاتر ما 9 میلیارد دلار است، اما بودجه یک فیلم 30 میلیارد دلار است. مایه تاسف است که تئاتر نیز مانند مادر هنرها رها شده است. امیدوارم جامعه هنری این موضوع فوری را به عنوان زنگ خطر اعلام کند.

ادامه از بنیاد شهید دو هنرمند؛ ابتدا از فرزند شهید سید جواد حسینی و هنرمند پیشکسوت فردوس حاجیان تجلیل شد.

حاجیانی پس از دریافت جایزه گفت: اقتصاد خلاق در وزارت ارشاد جایی ندارد. در شورای انقلاب فرهنگی است که عده ای سال هاست نشسته اند و باید جای خود را به جوانان بدهند. کار اصلی باید در مجلس باشد. اگر قرار است تئاتر به کار تبدیل شود، به اقتصاد خلاق نیاز داریم.

جایزه ویژه شهرداری اصفهان برای «عکس مصور مظفر»

وحید نفر برای کارگردانی نمایشی به تصویرگری مظفری جایزه جشنواره کمدی خندستان شهرداری اصفهان را دریافت کرد.

اجرای برخی را از دور باید دوست داشت به کارگردانی علی بابایی از کرج جایزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را دریافت کرد.

همچنین معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توسط کهبد تاراج و لیلی ایوری; دو نمایشنامه نویس سرشناس از کشور برای نوشتن نمایشنامه هایی با موضوعات اجتماعی حمایت کردند.

برندگان بخش رادیو تئاتر؛ درو کردن پاداش از “مافه”

پس از پخش کلیپی، جوایز برگزیدگان بخش رادیو تئاتر با حضور هیئت داوران این بخش جواد پیشهور، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، فریدون محرابی و سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی و مجلس شورای اسلامی اهدا شد. وزارت ارشاد

نرگس موسوی پور در بخش جلوه ها برای جلوه های نمایش های طنز رادیویی و ضیافت پرندگان مهاجر موفق به دریافت درجه افتخار و جایزه نقدی شد.

مجید آینه برای ضبط ضبط برنامه طنز در کافه رادیو موفق به دریافت درجه افتخار و جایزه نقدی شد.

بهرام سروری نژاد برای بازی در نمایش طنز رادیو کافه موفق به دریافت درجه افتخار و جایزه نقدی شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازیگری زن به الهه علیزاده برای بازی در برنامه رادیویی مافه و همچنین به مریم معروف برای بازی در برنامه طنز رادیو کافه تعلق گرفت.

زهرا اسماعیلی برای نویسندگی درام رادیویی مافه موفق به دریافت درجه افتخار و جایزه نقدی در رشته نمایشنامه نویسی شد.

زهرا اسماعیلی برای کارگردانی نمایش مافه موفق به دریافت درجه افتخار و جایزه نقدی در رشته کارگردانی شد.

اثر برگزیده این بخش که در مقابل نمایش برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد، در برنامه رادیویی مافه به تهیه کنندگی زهرا اسماعیلی ارائه شد.

بخش های منتخب از انواع دیگر اجرایی

پس از پایان مراسم، پس از پخش کلیپی، با حضور مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مریم معترف و اردشیر صالح پور روی صحنه جوایزی برای انواع دیگر اجرا اهدا شد.

در بخش‌های دیگر اجرا به عنوان کارگردان این آثار از مریم خلیلی برای نمایش هفت تا نه و نیم، مهیار جوادیها برای نمایش رها و عیسی صادقی برای مسخ شاعرانه یک گیشا تجلیل شد.

انتخاب شده برای تئاتر خیابانی؛ پنجمین سهم “اختلالات روده مردگان”

بخش طراحی لباس:

در این بخش، هادی کیانی به دلیل طراحی لباس روده مردگان نگون بخت، جایزه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

بخش طراحی فضا:

در بخش طراحی فضای تئاتر خیابانی، هیئت داوران از محمدرضا پورعلی و میلاد حسن زاده به خاطر بازی های بی ارزششان تقدیر کردند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هادی کیانی برای به تصویر کشیدن روده یک متوفی توسط مالک تعلق گرفت.

بخش موسیقی:

از امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، محمدحسین رحیمی و نیما مهدوی برای موسیقی آخرین نمایش تجلیل شد و جایزه برگزیدگان شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آرین خسروی اهدا شد. نمایشگاه غرفه تلفن

بازیگر:

در بخش بازیگری زن خیابانی از سوی هیئت داوران انتخاب نشد، اما از آرزو جعفری برای بازی در «تاریخ کفش»، دلارام ترکی برای بازی در نمایش پوف، مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش ۲۵ متری تمجید کرد. . آرزو و ساغر کیخا برای بازی در فیلم آشوب.

بازیگر مرد:

در بخش بازیگری مرد، امیرحسین انصافی و امید حمیدی برای بازی در جدیدترین نمایش تجلیل شدند و هادی کیانی برای بازی در نمایش روده های یک مرده بی سرپرست انتخاب شد.

کارگردان:

سرنوشت در این بخش افشین خدری برای کارگردانی نمایش باجه تلفن و هادی کیانی برای کارگردانی نمایش روده های یک مرده سرگردان، برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بود.

طراحی ایده:

در این بخش از افشین خدری برای نمایش غرفه تلفن و سمیه مهری برای آخرین اجرا تجلیل شد و هادی کیانی برای نمایش روده یک متوفی بی سرپرست به عنوان برنده تندیس جشنواره مدرک افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد. . .

برندگان بخش تئاتر صحنه

هیئت داوران این بخش جوایز برگزیدگان شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی و جایزه برگزیدگان شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به برگزیدگان 10 بخش تئاتر صحنه اهدا کرد.

طراحی آرایش

در این بخش از فرزاد رادفر و عجمان بیژنی نسب برای طراحی گریم هملر بیژنی از فسا تجلیل شد و محمد مصیبی به عنوان فرد منتخب تهران برای طراحی گریم فرصت شو معرفی شد.

طراحی حرکت

مهرداد آبجار برای طراحی حرکت بانوی عزیزم از تهران و مجتبی رستمی فر برای طراحی حرکت نمایش مرثیه ترور ژولیوس سزار از اهواز تجلیل شدند.

طراحی آسان

محمود کریمی برای طراحی نور نمایش سوئینی تاد از مشهد تجلیل شد و ایمان نخلستانی نیز جایزه طراحی نور نمایشی برای ترور ژولیوس سزار را از اهواز دریافت کرد.

طراحی پارچه

سارا حسین پور برای طراحی صحنه و لباس برای نمایش «ژولیوس سزار» برای ترور ژولیوس سزار از اهواز تجلیل شد و این جایزه به عجمان بیژنی، نسب و نجمه زارعی جلیانی برای طراحی لباس هملر بیژنی از فسا اهدا شد.

موسیقی

برنده این بخش به ویلیام نیری برای موسیقی نمایش بانوی محبوب من از تهران و آرمین سپیدار برای موسیقی نمایش سوینی تاد از مشهد اهدا شد.

طراحی صحنه

سید مهدی موسوی، تبار و علی شمس برای طراحی صحنه نمایش فرصت ها توسط تهران تجلیل شدند و مجتبی رستمی فر برای طراحی صحنه مرثیه ترور ژولیوس سزار توسط اهواز جایزه بهترین نفر را دریافت کرد.

بازیگری

نسرین درخشان زاده برای بازی در نمایش احتمال از تهران و الهام شعبانی برای بازی در نمایش بابا آدم از تهران تجلیل شدند و نورا هاشمی برای بازی در نمایش بانوی محبوب من از تهران این جایزه را دریافت کرد.

بازیگری مرد

پیام نوروزی برای بازی در نمایش «زندگی سگ مرده» قزوین در رشته بازیگری مرد تقدیر شد و تینو صالحی برای بازی در نمایش «باک» از تهران جایزه گرفت.

نویسندگی دراماتیک

در بخش نمایشنامه نویسی، هیئت داوران از کهبد تارج برای نگارش نمایشنامه سگک از تهران تقدیر کرد و جایزه خود را به باقر سروش برای نگارش نمایشنامه پیری از بیجار اهدا کرد.

کارگردان

علی شمس برای کارگردانی نمایش احتمال و مجتبی رستمی فر برای کارگردانی نوحه ترور ژولیوس سزار توسط اهواز جایزه بهترین کارگردان صحنه را از آن خود کردند.

دکمه بازگشت به بالا