عمومی

امکان توافق خوب در کوتاه مدت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر،

وزیر امور خارجه در سایت شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یک معامله خوب مستلزم لغو موثر و قابل تایید تحریم ها، آزمایش تحریم ها و بازگشت سایر طرف ها به تعهدات کامل است.
متن نوشته آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به شرح زیر است:
به نام خدا
با سلام خدمت هموطنان، با پایان یافتن مذاکرات در وین، لازم بود بار دیگر دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران به سایر طرف های شورای امنیت سازمان ملل متحد ابلاغ شود. به همین دلیل طی گفتگوهای تلفنی مفصل و جداگانه با وزرای خارجه پنج کشور عضو بریکس (چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه) در هفته گذشته، به نکاتی از جمله دولت اسلام اشاره کردم. جمهوری ایران رویکردی عمل‌گرایانه و نتیجه‌محور دارد، محور وارد مذاکره شده و مصمم به «توافق خوب» است، اما این امر مستلزم لغو مؤثر و قابل تأیید تحریم‌ها و بازگشت سایر طرف‌ها به تعهدات کامل است.
همچنین یادآوری کردم که اقدامات و نقض‌های ایالات متحده، از جمله تحریم‌های جدید ایالات متحده، ارائه تضمین‌های عینی را برای ایالات متحده به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است. در همین راستا معاون من دکتر. علی باقری کنی، دیدارهای صریح، شفاف و مفیدی در پایتخت های اروپایی داشت.
جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد در بقایای مذاکرات قبلی باقی بماند. در حالی که شما آن را در دسترس دارید. معتقدم اگر طرف مقابل با رویکرد جدی و مثبت وارد وین شود، در کوتاه مدت می توان به توافق خوبی دست یافت.
همانطور که بارها اعلام کرده ام، دولت جمهوری اسلامی ایران با جدیت سیاست توسعه روابط متوازن با کشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را دنبال می کند و مصمم است گسترش همکاری های اقتصادی دوجانبه و چندجانبه را با موضوع برجام پیوند دهد. . .

دکمه بازگشت به بالا