اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید: تاخیر در اجرای اصلاحات ارزی هزینه های جانبی اجرای این طرح را افزایش داده است و بنابراین دولت باید در این زمینه اقدام کند.

به گزارش باراناخبر، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی پس از اجرای سیاست اصلاح ارزی دولت، گفت: متأسفانه علیرغم اینکه بخش خصوصی در سال‌های اخیر بارها اعلام کرده که سیاست‌هایی مانند ارزهای ترجیحی در دستور کار نیست. به نفع اقتصاد ایران است.» اما ما دیدیم که این اصلاحات تقریباً با یک دهه تأخیر انجام شد.

وی ادامه داد: البته اگر این اصلاحات در آن زمان در دستور کار قرار می گرفت، هزینه های جانبی و مشکلات اداری بسیار کمتر می شد، اما در شرایط فعلی باید سختی های جدیدی را تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اصلاحات ارزی باید به صورت پلکانی انجام شود، به سایت اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از مشکلات اساسی که اکنون با آن مواجه هستیم بحث افزایش قیمت کالاهای تولیدی است. با افزایش این قیمت ها قدرت خرید مردم کاهش می یابد و نمی توانند تمام ظرفیت بازار را فعال کنند.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی می توان برنامه ریزی کرد که در یک برنامه پنج ساله این اصلاحات به مرحله نهایی برسد و تا آن زمان اقتصاد ایران بتواند خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تمام شده کالای ایرانی در حوزه صادرات نیز موثر خواهد بود، بیان کرد: باید قیمت تمام شده محصولات خود را به گونه ای ارائه کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی، کالای ایرانی بتواند در بازارهای بین المللی نیز رقابت کند. . ما قبلاً این ظرفیت را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا