حوادث

اسکان ۹۹ هزار زلزله‌زده تاکنون/ ۵۹ اردوگاه در سطح خوی برپا شده است

رئیس جمعیت هلال‌احمر از برپایی ۵۹ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق آسیب‌دیده از زلزله خوی خبر داد و گفت: ۹۸ هزار و ۷۰۰ نفر تاکنون اسکان داده شده‌اند.

به گزارش باراناخبر، دکتر پیرحسین کولیوند که صبح امروز برای نظارت بر روند امدادرسانی به خوی سفر کرده، افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ اردوگاه در نقاط مختلف شهر از جمله در پارک‌ها دایر کرده‌اند و تاکنون جمع اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خوی به ۵۹ اردوگاه رسیده است.

رئیس جمیعت هلال احمر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ١٠١٠  امدادگر در شهرستان خوی، در حال فعالیت‌ هستند، عنوان کرد: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۲۵ هزار و ۲۳۰ دستگاه چادر توزیع و برپا شده، ۹۸ هزار بسته غذایی و ۹۶۰۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است و روند امدادرسانی در خوی همچنان ادامه دارد.

به گفته کولیوند، ۳۸ هزار دستگاه چادر امدادی از ۱۵ استان کشور به خوی ارسال شده است و در ۲ روز گذشته جمعا ۳۹۰ تُن محموله امدادی و زیستی شامل چادر و بسته‌های غذایی به خوی رسیده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، هشتم بهمن ماه، در ساعت 21:44 زمین لرزه 5.9 ریشتری در عمق 7 کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا را تحت تاثیر قرار داد و منازل بسیاری از مردم شهرستان خوی دچار آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا