فرهنگ و هنر

از تفسیر صبحانه‌خوری‌های ضرغامی تا طرح شفاف مشکلات گردشگری

باراناخبر / یزد رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کشور گفت ضرغام ادبیات خاص خود را دارد که گاهی اوقات مانند عبارت “من صبحانه خوبی را از دست می دهم” در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد اولین برنامه خود ، می گوید: “همه زنجیره ها به وضوح می پرسند. «صریح باشید و در ابتدای دولت به جای شکایت و ابراز خشم و حمایت ناکافی دولت قبلی ، س askال کنید.

“سید محسن حاجی سعید” در گفت وگو با خبرنگار باراناخبر ، در خصوص دیدار خود با وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: راهبردها و پیشنهادات اولویت دار برای تحول ، تشویق صنعت و رفع موانع در توسعه گردشگری بود. مسائل. ” که در این جلسه مطرح شد.

وی در خصوص محتوای مذاکرات توضیح داد: دیدار فوری نمایندگان صنعت گردشگری با وزیر بهداشت که توسط وزیر گردشگری برای از سرگیری سفرهای داخلی طبق پروتکل های بهداشتی و صدور ویزای توریستی برای افراد واکسینه شده و همچنین حمایت از دولت ویژه راهنمایان گردشگری و اکوتوریست ها آسیب پذیری زیاد و عدم دریافت بیمه بیکاری این دو گروه با تبدیل تسهیلات ارائه شده در زمان کرونا به وام رایگان از جمله موارد مطرح شده بود.

این مقام مسئول رفع موانع فرهنگی توسعه گردشگری و از بین بردن دیدگاه امنیت صنعت به دلیل منافع کلان اقتصادی ، سیاسی و امنیتی و همچنین موضوع دیگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تشکیل شورای سیاست گذاری گردشگری کشور و جلسات ماهانه منظم با حضور بخش خصوصی ، تأسیس خانه های گردشگری در همه استانها برای تأسیس سازمانهای گردشگری استان و همچنین واگذاری کلیه مشاغل اجرایی معاون گردشگری به سازمانهای قانونی گردشگری برای رسیدگی به وظایف اصلی این زمینه. نظارت و کوچک سازی دولت یکی از موضوعاتی بود که ما بین وزیر و رئیس انجمن راهنمایان گردشگری در مورد آن بحث کردیم.

به گفته حاجی سعید ، جرم انگاری برای برخورد قاطع با متخلفان و گردانندگان تور ، تداوم و تحکیم حمایت دولت از ارائه راهنمایان گردشگری در سال 1401 ، حذف راهنماها از پرداخت هزینه به دلیل ماهیت حرفه ای آنها ، ثبت روز جهانگرد جهان. راهنمای عنوان سفیران فرهنگی در تقویم رسمی کشور به دلیل ماموریت حرفه ای این گروه در تصویرسازی دقیق کشور در ذهن مردم جهان از جمله موارد دیگر ذکر شد.

وی با رویکرد ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری ، تسهیل صدور روادید و حذف عوارض گمرکی در این مناطق ، تغییر چارت سازمانی وزارتخانه و ایجاد سمت معاون وزیران و معاونان برای نجات مدیران ، مناطق گردشگری رایگان در کشور ایجاد کرد. بوروکراسی. من در این جلسه بلند شدم.

وی ملاقات با وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را یک جلسه عالی برای کشف موانع توسعه گردشگری و شناسایی مشکلات اتحادیه راهنمایان تور عنوان کرد.این وزارتخانه به جوانان اعتماد می کند و بر تجربه متکی است.

حاجی سعید با اشاره به اینکه استراتژی برگزاری جلسات وزیران با نمایندگان بخش خصوصی منجر به ایجاد فرصت هایی برای دفاع از ایده ها و پیشنهادات می شود ، گفت: منطق خواسته ها و خواسته های فعالان صنعت توضیح داده شده و ارزیابی من از اولین جلسه مشترک این است که مهندسی ضرغامی به دنبال انجام کارهای آسان نیست ، بلکه به دنبال انجام کارهای غیرممکن به منظور ایجاد تغییر محسوس در صنعت گردشگری است.

حاجی سعید: ارزیابی من از اولین جلسه مشترک این است که مهندس ضرغامی به دنبال کارهای آسان نیست.یکی از اعضای هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان یزد تأکید کرد: نباید نادیده گرفت که بیش از 70 درصد برنامه آقای ضرغامی ارائه شده در مجلس در زمینه گردشگری است و این واقع گرایی و اشراف وی را در اصل نشان می دهد. نقش گردشگری در حفظ میراث فرهنگی و صادرات صنعتی. این دستی دارد.

وی با بیان اینکه ضرغام ادبیات خاص خود را دارد ، گفت: گاهی اوقات باید تفسیر شود ، به عنوان مثال ، وقتی روزنامه نگاران در اولین روز خود به عنوان وزیر ، پرسیدند اولین قدم شما چیست؟ او گفت که فاقد یک صبحانه خوب است ، که در واقع به معنی صبحانه های تجاری با افراد مشهور و تأثیرگذار است. همانطور که دیدیم ، روز بعد آنها صبحانه خوردند و با رئیس انجمن هتلداران کشور و سپس با سران دو سازمان دیگر ملاقات کردند.

وی ادامه داد: بنابراین ، ممکن است مدتی طول بکشد تا بخش خصوصی گردشگری ، افراد میراث و فعالان صنایع دستی با ادبیات وی آشنا شوند و منجر به سوء تفاهم نشوند.

نماینده راهنمایان گردشگری کشور در ادامه در مورد این نشست مشترک توضیح داد: دانش اولیه وی از اهمیت کار راهنمایان تور در صنعت گردشگری ، راه حل مشکلات و حمایت این گروه را هموار می کند. او آگاه است که مدیریت و رهبری بی عیب و نقص ، هنر تفسیر آثار تاریخی و طبیعی برای گردشگران و روایت راهنمایان گردشگری تأثیر بسزایی در جذب گردشگر و بازگشت به مقصد دارد.

عضو سابق هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری خاطرنشان کرد: “خوشبختانه وزیر نظر مثبتی در مورد همه پیشنهادات داشت و دستور داد همه درخواستها و درخواستها در مصوبات جلسه ثبت و در بیشتر موارد پیگیری شود” بنابراین ، تا پایان سال جاری ، ارزیابی اولیه عملکرد وزیر در رفع موانع توسعه گردشگری ، اولویت بندی خواسته های اتحادیه های کارگری و حمایت از بخش خصوصی انجام می شود.

حاجی سعید با توصیه به هر زنجیره گردشگری برای ملاقات با وزیر ، داشتن برنامه ای شفاف و شفاف برای مشکلات و مسائل حوزه گردشگری ضروری دانست و گفت: “هر یک از اصناف و جوامع در اوایل سیزده دولت ، اظهار نظر خود را اعلام کردند. الزامات به وضوح

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری: تا پایان سال جاری ، ارزیابی اولیه عملکرد وزیر در رفع موانع توسعه گردشگری ، اولویت بندی خواسته های اتحادیه های کارگری و حمایت از بخش خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه راهبرد وزیر برای تصدی بخش خصوصی یکی از ویژگیهای فوق العاده وی است ، تصریح کرد: وزیر خود را علامه دهر نمی داند. از سوی دیگر ، وقتی وزیر برنامه ای دارد ، به این معنی است که راه حل هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: وزیر نه تنها وضعیت فعلی و برنامه های تحول ، یعنی راه حل دستیابی به استراتژی ها و رسیدگی به پیشرفت های صنعت گردشگری را که تاکنون ارائه کرده است ، تحلیل کرده است.

حاجی سعید با تاکید بر اینکه عملکرد وزیر باید در پایان سال مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد ، گفت: استراتژی وزیر برای اجرای برنامه ها موضوعی است که باید توسط وی توضیح داده شود و زمان بندی ارائه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا