فرهنگ و هنر

ارمنستان میزبان اولین گفت‌وگوی دینی ایران با کلیسای اچمیادزین می‌شود

اسقف ناتان هوانسیان در طی دیدار با رایزن فرهنگی ما در ارمنستان از آمادگی کلیسای اچمیادزین برای میزبانی اولین دور گفتگوهای مذهبی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، سید حسین طباطبایی ، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اسقف ناتان هوانسیان ، رئیس روابط بین الملل کلیسای ایچمیادزین در ایچمیادزین دیدار کرد. اقامت اسقف.

در این جلسه که برای ارائه پیام های رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز گفتگوی بین دینی به رهبران مذهبی جهان در محکومیت تجاوز وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم و بی گناه فلسطین و بحث در مورد همکاری بیشتر با ارجاع آنها با توجه به تحولات منطقه ای و جهانی اخیر ، بر لزوم تعامل و گفتگوی بیشتر پیروان ادیان الهی تأکید کردند.

اسقف هوهنیسیان آنچه را که به نام اسلام در قفقاز و خاورمیانه انجام شده و می توان انجام داد به عنوان نمونه ای عینی از کاربرد ابزاری دین برای اهداف توسعه می داند و خواندن را بر اساس مدارا و همزیستی مسالمت آمیز پیروان دین در ایران نمونه بارز تعامل سازنده است.

طباطبایی به لطف دیدگاه دلسوزانه اسقف هووانیسیان ، نگرانی های مشترک رهبران و پیروان ادیان الهی را در دوران معاصر ، جایی که اخلاق ، معنویت و نهادهای مقدس مانند خانواده در معرض تهدید امواج وحشتناک ناشی از جهان بینی مادی است ، در نظر گرفت. وی با اشاره به سلسله مذاکرات مذهبی که در سالهای پس از انقلاب اسلامی با رهبران ادیان و مذاهب مختلف جهان انجام شد ، خاطرنشان کرد عزم مرکز گفتگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری این گفتگوها با وی معتقد است که دور این گفتگوها با توجه به حوادث اخیر منطقه معنای خاص و نمادین دارد.

اسقف ناتان هووانیسیان با استقبال از این پیشنهاد ، آمادگی كلیسای ایچمیادزین را برای میزبانی اولین دور گفتگوهای مذهبی با جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

پس از جلسه ، طرفین در مورد جزئیات و اقدامات دیگری كه می توان در طول برنامه انجام داد ، گفتگو كردند و تصمیم بر این شد كه پس از ارسال چارچوب كلی گفتگوی مذهبی توسط مركز گفتگوی بین ادیان ، جلسات كاری برای بررسی جزئیات و تصمیم گیری انجام شود. به طور مناسب برگزار شود

رایزن فرهنگی ما در ارمنستان پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به رهبران مذهبی جهان و بیانیه مرکز گفتگوی بین ادیان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و شرکت در سخنرانی بزرگداشت را به اسقف ناتان هوانسیان تحویل داد. درگذشت امام خمینی (ره). که به مناسبت سی و دومین سالگرد سرنگونی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آکادمی علوم ارمنستان برگزار خواهد شد.

اسقف هونیسیان آنچه در فلسطین رخ داد روزهای آخر را برای همه پیروان واقعی ادیان دردناک و ناگوار دانست و با اشاره به تابعیت افتخاری بیت لحم ، خود را به یک فلسطینی افتخار می دانست که همیشه به حق همزیستی همه پیروان دین ادیان الهی در قدس شریف. و او عمیقاً اعتقاد دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا