اقتصادی

ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهر سنندج با بهره مندی از طرح آبرسانی خبر داد و گفت: برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج. ، یک پروژه بزرگ در دو سال گذشته که تقریباً تا ابتدای دولت به طول انجامید، در سال سیزدهم این پروژه 20 درصد پیشرفت داشت، اما با شروع به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر نیرو، این پروژه در سال 1395 به پایان رسید. این پروژه در مدت زمان کوتاهی به پایان رسید.

به گزارش باراناخبر، به نقل از وزارت نیرو، محمد فرهاد با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی در سنندج، اظهار کرد: از جمله مشکلات تامین آب شرب ساکنان سنندج از سد کشلاق، نحوه برداشت نیز بود. آب. از آن به طوری که تنها 115 میلیون متر مکعب از مخزن سد تا تصفیه خانه قابل استفاده است و اگر مشکلی برای تونل آب وجود داشت، شهر با تنش آبی مواجه می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به مشکلات کمی و کیفی در تامین آب شهر سنندج از سد قشلاق، افزود: در زمینه ارتقای کیفی آب سد قشلاق اقداماتی در این زمینه انجام شده است. سال‌های گذشته، اما بررسی‌ها برای حل مشکل کیفیت آب در سنندج همچنان ادامه دارد، نتیجه نهایی تغییر منبع آب بوده است. بر این اساس موضوع آبرسانی به سنندج با بهره مندی از سد آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی در این خصوص اظهار داشت: برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج از دو سال پیش پروژه بزرگی راه اندازی شد که تقریبا تا ابتدای دولت 13 20 درصد پیشرفت داشت.رئیس جمهور و وزیر نیرو. در مدت زمان کوتاهی به این هدف دست یافت.

توزیع آب شرب با کیفیت از 8 آبان ماه در سنندج
فرهاد یادآور شد: در مسیر انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم، جاده اختصاصی به طول 27 کیلومتر برای هدایت آب به تصفیه خانه شماره یک و دو شهر سنندج ایجاد شد و در 8 آبان ماه آب قابل شرب از این جاده به سمت تصفیه خانه شماره یک با ظرفیت 1000 لیتر ایجاد شد، دومی رسید و در شبکه توزیع شد.

مدیرعامل آبفای کردستان ادامه داد: با پیشرفت این پروژه طعم و بوی نامطبوع آب شرب در بخش مرکزی شهر سنندج با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر کاهش چشمگیری یافته است.

100 نسبت آب مورد نیاز شهروندان سننجی از سد آزاد تامین می شود

وی یادآور شد: طرح خط لوله آب فاز دوم با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه در راه تحقق است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این مهم محقق شود. در این صورت 100 درصد آب مورد نیاز شهروندان سننجی از سد آزاد تامین می شود.

فرهاد درباره افزایش ظرفیت های پالایشگاه های سنندج گفت: پیشبرد این امر مستلزم فراهم شدن زیرساخت های لازم است که در این راستا برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی پالایشگاه شماره سه انجام شده و در حال حاضر مطالعات برای این پالایشگاه در حال انجام است. تحقق این موضوع بیرون

پالایشگاه شماره 3 سنندج آغاز به کار می کند

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان را تسریع در راه اندازی پالایشگاه شماره 3 شهر سنندج عنوان کرد و گفت: امید است با تکمیل پروژه مطالعات. و با اخذ مجوزهای لازم، روند عملیاتی راه اندازی این بخش آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به نظرسنجی روزانه شهروندان سننجی در خصوص دریافت نظرات در خصوص ارتقای کمی و کیفی آب شرب اشاره کرد و اظهار داشت: آب توزیع شده در شبکه مرکزی شهر ترکیبی از آب سد بدون پرداخت است. 1200 لیتر در ثانیه) و سد قشلاق (400 لیتر در ثانیه) با توجه به اینکه حجم قالب از آب بدون سد تشکیل شده است، همانند بررسی های انجام شده بر کیفیت آب شرب تأثیر بسزایی داشته است. اکثر ساکنان این شهر بهبود کیفیت آب شرب را پذیرفته اند.

وی همچنین به راه اندازی فاز دوم این پروژه با همت شرکت انرژی اججلا با توجه به نیاز فعلی شهروندان سنندجی به 2000 لیتر آب شرب اشاره کرد و گفت: آب با کیفیت در شهر سنندج توزیع شده است. از 29 آبان ماه با نرخ 200 لیتر در ثانیه و امروز این رقم به 1000 لیتر در ثانیه رسیده است، این نیاز با بهره مندی از تصفیه خانه شماره دو به طور کامل برآورده می شود.

فرهاد تاکید کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی آب، همزمان با پیشرفت این پروژه، شستشوی مخازن تصفیه خانه، سطح شهر و شبکه انجام می شود که در داخل شهر حدود 100 هزار متر مکعب آب وجود دارد. مخزن آب سنندج است و فرآیند نظافت این مخازن بر اساس استانداردهای لازم و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا