اقتصادی

اجرای طرح آبیاری هوشمند در ۲۷ مزرعه کشور

باراناخبر/قزوین معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در ۲۷ مزرعه کشور درحال اجرایی شدن است.

صفدر نیازی شهرکی عصر یکشنبه ۲۲ مرداد در شورای هماهنگی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان برای آبیاری هوشمند کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: در آبیاری هوشمند گیاهان براساس نیاز موجود، اقلیم و نوع گیاهان از منابع آبی استفاده می‌کنند و براساس آن بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: امروز واحدهای آب و خاک باید در کنار واحدهای به‌نژادی و به‌زراعی کنار یکدیگر بیایند تا بتوانیم بهره‌وری تولید را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ امنیت غذایی، تصریح کرد: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در ۲۷ مزرعه کشور درحال اجرایی شدن است.

نیازی شهرکی بر جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی نیازمند یک اقدام فقهی هستیم تا نسبت به قانون ارث تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه با ۳/۵ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی نمی‌توان ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی داشت، گفت: وقتی بارش نسبت به سال قبل کاهش داشته و چالش‌های ما هرساله بیشتر می‌شود، باید چاره‌اندیشی کرد، واقعیت این است که هر سال با کمبود منابع آبی روبه‌رو هستیم و این نیازمند تدابیر علمی و ابتکار فنی است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه باید خودمان را عضو یک کشتی بدانیم، خاطرنشان کرد: اگر جهاد کشاورزی کوتاهی کند یا کشاورز یا مدیر، در نهایت این نظام و انقلاب است که آسیب می‌بیند.

انتهای پیام 

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا