اجتماعی

آیا عفونت تنفسی کودک در خانه قابل درمان است؟

موارد ابتلا به ویروس تنفسی رایج موسوم به ویروس سنسیشیال تنفسی در ایالات متحده در حال افزایش است که منجر به ارجاع قابل توجه کودکان به برخی از بیمارستان های این کشور و به نوبه خود مواردی از ویروس آنفولانزا در کنار ویروس ها شده است. آدنوویروس و راینوویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند در حال افزایش هستند.

به گزارش باراناخبر، حتی با بازگشایی مدارس و حضور کودکان در کلاس‌ها و عادی شدن بسیاری از فعالیت‌هایی که اکثر مردم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌دهند، احتمال شیوع این ویروس افزایش یافته است.

در پاسخ به این سوال که چرا عفونت های تنفسی در حال افزایش است، دکتر. لیانا وان، پزشک اورژانس، متخصص بهداشت عمومی و استاد سیاست و مدیریت بهداشت در دانشگاه جورج واشنگتن، گفت: عفونت ها همیشه در کودکان رایج بوده است. قبل از شیوع کووید 19، سیاه سرفه و سیاه سرفه در بین دانش آموزان به ویژه در پاییز و زمستان شایع بود.

وی افزود: ممکن است به دلیل محدودیت های اعمال شده در زمان شیوع بیماری از جمله فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ که منجر به کاهش شیوع ویروس های تنفسی شده، ایمنی کودکان در برابر این ویروس را کاهش دهد. سقوط کرده است، یعنی با رفع مجدد این محدودیت ها، احتمال افزایش موارد وجود دارد.

این سوال را این دکتر نیز پاسخ داده است کدام عفونت های تنفسی را می توان در خانه درمان کرد؟، تصریح کرد: اکثر عفونت های تنفسی در کودکان را می توان در منزل با مایعات، تب بر و استراحت کنترل کرد. آنچه باعث عفونت می شود معمولاً عامل تعیین کننده اصلی در نیاز کودک به مراقبت های بیمارستانی نیست، بلکه نحوه عملکرد و واکنش بدن کودک است.

ویروس سنسیشیال تنفسی که با نام RSV نیز شناخته می‌شود، یک نگرانی برای سلامت عمومی است زیرا برخی از بیمارستان‌ها در ایالات متحده کودکان را با آن می‌پذیرند. قبل از همه‌گیری کووید-19، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین زد که تقریباً همه کودکان زیر دو سال به ویروس سنسیشیال تنفسی مبتلا می‌شوند و سالانه حدود 58000 کودک به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند. RSV در برخی از کودکان یک عفونت بسیار جدی است و والدین باید بدانند که برای تشخیص نوع شدید بیماری به کدام علائم توجه کنند. اما در بیشتر موارد علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

وی تاکید کرد: در مورد سایر ویروس ها هم همین طور است. آنفولانزا می تواند باعث شکل شدید بیماری شود، همانطور که کووید-19 می تواند. با این حال، در بیشتر موارد کودکان نیازی به بستری شدن ندارند و علائم را می توان در خانه مدیریت کرد. همچنین ویروس هایی مانند آدنوویروس وجود دارد که معمولاً با سرماخوردگی خفیف همراه است که می تواند باعث شود برخی از کودکان به شکل شدید این بیماری مبتلا شوند.

این پزشک اورژانس با بیان اینکه والدین باید از چه عوامل خطر دیگری آگاه باشند، توضیح داد: نوزادان بسیار آسیب پذیر هستند. نوزادان نارس نیز در معرض خطر هستند زیرا بسیاری از آنها دارای ریه های ناقص هستند.

به گزارش CNN، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله کودکانی که بیماری قلبی و ریوی دارند یا به شدت دچار نقص ایمنی هستند. در تمام این مواقع خانواده ها باید توجه بیشتری به علائم بیماری فرزندشان داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا