علمی و پزشکی

آیا استفاده از لوازم ارایش برای بدن ضرر دارد؟ (برگرفته از پیشگامان شیمی)

برندهای معتبر تولید لوازم آرایشی محصولات خود را برای انواع پوست عرضه میکنند؛ به همین دلیل موقع خرید حتما باید محصول مناسب با پوست خود را تهیه کنید. توصیه میشود به جای اینکه به دنبال محصولات زیبایی با تخفیف باشید، کالاهایی را خریداری کنید که توسط برندهای معتبر در صنعت تولید میشوند. مواد اولیه صنایع آرایشی بهداشتی : صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی محصولاتی را تولید می کند که برای آراسته شدن ظاهر یا بوی بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرند. چه در فروشگاهها باشید و چه مستقیم با خود شرکت آرایشی و بهداشتی سروکار داشته باشید، میتوانید نمونه بگیرید. فروشگاه اینترنتی پیشگامان شیمی، یکی از برترین و معتبرترین فروشگاه های سفارش آنلاین در حوزه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید این است که لوازم آرایشی که میخواهید خریداری کنید برای رنگ و نوع پوست شما بهترین عملکرد را داشته باشند. قبل از ورود به فروشگاه، بودجه خود را بررسی کنید تا ورشکسته نشوید و چیزی را که بالاتر از بودجه واقعی شما است خریداری نکنید.

همچنین میتوانید مکانهای مختلفی را پیدا کنید که میتوانید محصول را ارزان خریداری کنید. با وجود این همه محصولات آرایشی جدید که هر روز انواع آن وارد بازار میشود، انتخاب کردن محصول خوب بسیار سخت است. این ماده قبلا نیز در ساخت مواد آرایشی اکلیلی و براق مثل سایه و رژ لب به کار میرفت و اکنون با استفاده از آن در کرمپودرها و محصولات دیگر، پودر کاملا روی صورت محو میشوند و فقط رنگ آن باقی میماند در نتیجه بافتی سبکتر دارند. 1- کرم روشن کننده لک پوست پرودرما : این محصول حاوی بوتیل رزورسینول و فرم پایدار ویتامین C است که این ترکیبات فعالیت آنزیم تیروزیناز را مهار کرده و از این طریق باعث کاهش سنتز ملانین می شوند، در نتیجه لک هایی که روی پوست صورت و گردن ایجاد شده اند را از بین می برند و از بروز لک های پوستی ناشی از افزایش سن، تابش نور خورشید، بارداری، مصرف داروها، تغییرات هورمونی، لیزر و غیره هم جلوگیری می کنند.

پیشگامان شیمی و مواد اولیه آرایشی

یک محصول ارگانیک باید بین 95-100٪ مواد شیمیایی نداشته باشد ، در حالی که یک محصول طبیعی معمولاً 50-70٪ فاقد مواد شیمیایی است. استفاده از منابع قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست در تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین معیارهای این دو استاندارد جهانی است. جمعیت جوان ایران در طول دو دهۀ گذشته ناملایمات فراوانی را متحمل شده است که مهمترین آنها کمبود منابع لازم در تأمین نیازهای مختلف آنان است. برای اینکه بهترین لوازم آرایشی را بخرید و از سلامت و کیفیت آنها مطمئن شوید، به این موارد موقع خرید دقت کنید. اگر نکات بالا را بهخوبی رعایت کنید، این امکان وجود دارد که از خرید محصولات زیبایی خود لذت ببرید و از محصولات باکیفیتی بهرهمند شوید که برای شما بهترین گزینه هستند. رعایت این نکته به این دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل میکنید کالاهایی که قصد خرید آنها را دارید، حاوی ترکیباتی نباشند که به شما آسیب برسانند. دیده شده است که در برخی کارگاه های غیر قانونی تولید لوازم آرایشی از پوست مرغ و ضایعات مرغ استفاده می شود که این امر نگرانی هایی را برای خانم ها به وجود آورده است.

این مواد، محلول در آب هستند؛ در نتیجه سبب از میان بردن میکروب ها در حلال میگردند. دقت داشته باشید که لوازمی مانند سایه چشم، مداد چشم، خط چشم و ریمل ها مهم ترین محصولات آرایشی هستند که با چشم سر و کار دارند. اگر میخواهید ظاهری زیبا داشته باشید و با داشتن ظاهری آراستهتر، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، باید در انتخاب لوازم و محصولات آرایشی دقت کنید. مثلا اگر هنگام خرید کانسیلر دقت کافی نداشته باشید ممکن است نه تنها عیوب صورت شما پوشیده نشود بلکه برجسته تر از قبل نیز شود. هنگام مراجعه به فروشگاه، قبل از خرید نهایی، لوازم آرایشی مورد نظر خود را در پیشخوان امتحان کنید. هنگام بررسی نظرهای آنلاین این احتمال وجود دارد که خیلی سریع بتوانید متوجه شوید که آن محصول خاص چقدر بد یا عالی است. البته احتمال حساسیت با مصرف لوازم آرایشی اصل نیز وجود دارد اما این احتمال درمورد لوازم آرایشی تقلبی بیشتر است چرا که این گروه لوازم آرایشی معمولا دارای مواد نگهدارنده و محتویات غیر استاندارد هستند و تست های آزمایشگاهی پایه را طی نکرده اند.

رفرنس مقاله:

https://irchem.ir/cosmetic/

دکمه بازگشت به بالا