آخرین خبرها از رجیستری تبلت

علی رغم اینکه بیش از سه سال از اجرای رجیستری می گذرد و مقامات به موفقیت این طرح در جلوگیری از قاچاق تلفن همراه اذعان می کنند ، در حالی که سایر دستگاه های سیم کارت قرار بود در مراحل بعدی رجیستری قرار گیرند ، این مسئله تحت فشار قرار گرفت

به گزارش باراناخبر ، طراحی سیستم شناسایی تلفن همراه و دستگاه های دارای سیم کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می شود. با اجرای طرح رجیستری ، فقط تلفن هایی که به طور قانونی وارد کشور شده اند در شبکه اپراتورهای کشور فعال می شوند. این طرح شامل تمام مارک های تلفن همراه در بازار ایران بود و واردات تلفن های قاچاق را حذف و واردات قانونی تلفن ها و دستگاه های سیم کارت را افزایش داد.

با توجه به هدف از اجرای رجیستری برای همه دستگاه های سیم کارت ، تصمیم گرفته شد که پس از تلفن های همراه ، نوبت به سایر دستگاه ها برسد. در واقع ، اجرای طرح رجیستری قرار بود در دو مرحله ساماندهی تلفن های همراه و ساماندهی تبلت ها اجرا شود ، اما وزارت ارتباطات در مورد دلیل آن گفت عدم اجرای رجیستری برای تبلت ها وی اظهار داشت: اگرچه در زمینه فنی کاملاً آماده است ، اما ملاحظاتی در زمینه بازار وجود دارد که اجرای آن را به تأخیر انداخته است.

اخیراً انجمن واردکنندگان تلفن های همراه ، تبلت ها و لوازم جانبی در مورد تأخیر در اجرای این طرح برای تبلت ها گفته است که بیش از 80 درصد تبلت های مورد نیاز در کشور به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق وارد می شود و طرح رجیستری برای آنها اجباری نیست. او در حقیقت ، از آنجا که هیچ رجیستری برای رایانه لوحی وجود ندارد ، بازار قاچاق این محصول در حال رونق است و از نظر اقتصادی سودآوری ندارد که تاجران با کالاهای خود رقابت کنند.

سرانجام ، اگرچه پس از اجرای رجیستری در سال 1396 برای تلفن های همراه ، سایر دستگاه های سیم کارت ، از جمله رایانه لوحی با استفاده از سیم کارت ، در طرح رجیستری قرار می گیرند ، اما با گذشت بیش از سه سال و در حالی که مقامات معتقدند قاچاق رجیستری از تلفن ، مرحله ثبت رایانه لوحی هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا