لزوم اجرای مدیریت سبز در تمام ادارات لرستان

باراناخبر/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به این‌که مدیریت سبز به کاهش مصارف خیلی کمک می‌کند، گفت: در مصرف بهینه ابتدا باید به ادارات گوشزد کنیم که این نوع مدیریت ویژه آن‌هاست.

علی سالاروند در گفت‌وگو با باراناخبر در رابطه با مدیریت سبز اظهار کرد: این موضوع قبلاً تحت عنوان ماده ۱۹۲ بود الان ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه است در بحث حامل‌های انرژی، کاغذ و سوخت ادارات امتیازبندی‌هایی انجام می‌دهد و هر دستگاهی بتواند مصارف حامل‌های انرژی را نسبت به سال‌های قبل کمتر کنند امتیاز بیشتری می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که  مدیریت سبز به کاهش مصارف خیلی کمک می‌کند، تصریح کرد: در مصرف بهینه ابتدا باید به ادارات گوشزد کنیم که این نوع مدیریت ویژه آن‌هاست که سختگیری چند سال گذشته باعث شده در حامل‌های انرژی و مصارف خود صرفه‌جویی‌هایی انجام دهند.

سالاروند بیان کرد: اقتصاد دارایی بهترین عملکرد را در زمینه مدیریت سبز داشته و پنج دستگاه نیز عملکردی ثبت نکردند که تذکر دادیم و اگر در مهلت داده شده عملکرد خود را ثبت نکنند آن‌را بدون عملکرد برای آن‌ها ارسال می‌کنیم که در ارزیابی عملکرد ادارات تأثیر دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: همچنین دوره آموزشی مدیریت سبز توسط این اداره‌کل به منظور نظام‌مند کردن مصرف حامل‌های انرژی، پسماند و کاغذ در سطح دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

وی بیان کرد: مدیریت سبز بکارگیری مؤثر و کارامد تمام منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق است.

سالاروند تصریح کرد: برنامه مدیریت سبز به عنوان یک ابزار قدرتمند اجرایی به استناد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و آئین‌نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته بطوری که یکی از وظایف، مأموریت‌ها و مسئولیت‌های اصلی مدیریت هر سازمان تلقی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ازجمله اهداف مدیریت سبز می‌توان به حفاظت از منابع پایه و محیط زیست، اصلاح  و بهبود فرایندها و ساختارها برای حفاظت محیط زیست مانند اصلاح ساختار مصرف، استقرار نظام مدیریت و بهره‌وری سبز،  صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای سازمان و … اشاره کرد.

وی تأکید کرد: به منظور پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز در دستگاه اجرایی، به استناد ماده ۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون را به منظور استقرار سامانه مدیریت سبز بر اساس مصادیق مصرف اعتبارات مصوب هیئت وزیران هزینه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا