رشد تبلیغات اینترنتی
اینترنت چه کمکی به رشد تبلیغات می کند؟
اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت به عنوان رسانهای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگیها و مزیتهای فراوانی که اینترنت در مقایسه با رسانههای سنتی دارد، تبلیغات اینترنتی شاهد رشد فراوانی در طی سالیان اخیر بوده است. این مقاله به ادبیات موضوع میپردازد که شامل تعریف تبلیغات اینترنتی، تاریخچه و روند آن از ابتدای پیدایش تا کنون، انواع و اشکال مختلف تبلیغات اینترنتی، و نیز مزیتها و محدودیتهای آن میباشد.
تبلیغات از طریق رسانههای مختلفی انجام میپذیرد که از آن جمله میتوان به روزنامهها، مجلات، رادیو، تلویزیون و … اشاره نمود. چندی است که رسانهای جدید، یعنی اینترنت، به جمع رسانههای مورد استفاده تبلیغات اضافه شده است. رشد تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغ در رسانههای سنتی، از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده است.
چرا که پس از گذشت ۳۸ سال از پیدایش رادیو، تعداد استفادهکنندگان آن به ۵۰ میلیون نفر رسید، تلویزیون ۱۳ سال پس از پیدایش این حد نصاب را کسب کرد و اما اینترنت تنها با گذشت ۴ سال توانسته به این حد نصاب دست پیدا کند. در این مقاله به معرفی این نوع از تبلیغات و ویژگیهای آن میپردازیم.
تعریف تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد . در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نمودهاند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید.
تاریخچه تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات میبایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفتهای تبلیغات خود پرداختند. در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانهای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.
وقایع مهم
نوامبر ۱۹۹۳ کانال سی. ان. ان (CNN) تبلیغات اینترنتی را معرفی نمود.
اکتبر ۱۹۹۴ هات وایر اولین تبلیغ اینترنتی متعلق به AT&T و اسپرینت (Sprint) را در سایت خود قرار داد.
مارس ۱۹۹۵ راگو (Ragu) که اولین بسته نرم افزاری برای ایجاد سایت است معرفی شد.
جولای ۱۹۹۵ موسسه تحقیقاتی فارستر (Forrester) گزارش نمود که هزینه صرف شده برای تبلیغات اینترنتی در سال ۱۹۹۵ به رقم ۳۷ میلیون دلار رسیده است.
اکتبر ۱۹۹۵ شرکت پوپی تیسون (Poppe Tyson) واحد فروش تبلیغات اینترنتی خود را به شرکت دابل کلیک تبدیل نمود.
ژانویه ۱۹۹۶ مایکروسافت ۲۰۰،۰۰۰ دلار بعنوان اسپانسر سایت سوپر باول (Super Bowl) پرداخت کرد.
مه ۱۹۹۶ آی ویلیج (ivillage) مبلغ ۸۰۰،۰۰۰ دلار از تبلیغات اینترنتی کسب درآمد کرد.
اکتبر ۱۹۹۶ شرکت کاسی (CASIE) اولین راهنمای تبلیغات تحت وب را معرفی نمود.
ژانویه ۱۹۹۷ شرکت هیوالت پاکارد (Hewlett-Packard) اولین بنر تعاملی را معرفی کرد.
آگوست ۱۹۹۷ موسسه ارتباطی ژوپیتر (Jupiter) پیش بینی نمود که تبلیغات اینترنتی به ۷.۷ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۲ خواهد رسید.
روند تبلیغات اینترنتی در دنیا
تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۰ شاهد رشد بسیار زیادی بوده است. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۸۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰ رسیده است. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت میباشیم. نمودار زیر رشد درآمد تبلیغات اینترنتی را در خلال سالهای ۱۹۹۶ تا نیمه اول سال۲۰۰۴ نشان میدهد.
میزان استقبال از تبلیغ در اینترنت در صنایع مختلف به یک اندازه نبوده است. در این میان محصولات مصرفی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادهاند و کمترین سهم نیز به صنایع بهداشتی و پزشکی تعلق داشته است. در نمودار۲ درصد تبلیغات اینترنتی براساس گروههای اصلی صنایع، در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با یکدیگر مقایسه شدهاند.
روند رشد تبلیغات اینترنتی در ایران چگونه است؟
امروزه تبلیغات اینترنتی بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که اکثریت مردم به راحتی به اینترنت دسترسی دارند و بخش زیادی از زمان خود را در رسانههای آنلاین صرف میکنند…
امروزه تبلیغات اینترنتی بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که اکثریت مردم به راحتی به اینترنت دسترسی دارند و بخش زیادی از زمان خود را در رسانههای آنلاین صرف میکنند. به علاوه، کسبوکارها نیز به راحتی و با صرف هزینههای کمتر میتوانند برند خود را مقابل چشم مخاطبان اینترنتی که بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل میدهند، قرار دهند و تبلیغات خود را از طریق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تحلیل کنند. بنابراین، امروزه تبلیغات اینترنتی از اهمیت بالایی برخودار است. نمایش تبلیغ در وبسایتهای معتبر که روزانه بازدیدهای زیادی دارند، یکی از روشهای تبلیغات اینترنتی است.
یک پلتفرم تبلیغاتی در بستر وب است که به کسبوکارهای آنلاین کمک میکند تا تبلیغ برند یا محصول خود در فرمتهای بنری، همسان و ویدئویی در معتبرترین و پربازدیدترین وبسایتها نمایش دهند و مخاطبان هدف خود را جذب کرده و فروششان را افزایش دهند. به علاوه، صاحبان سایت ها نیر میتوانند از طریق فروش جایگاههای تبلیغاتی وبسایت، کسب درآمد کنند. تاکنون، بیش از 100 برند و کسبوکار معتبر ایرانی برای تبلیغات خود به ما اعتماد کردند.
روند رشد تبلیغات اینترنتی در ایران چگونه است؟
اخیراً سایت ما بلاگ خود را راهاندازی کرده است. در بلاگ ما، اطلاعات و نکات مفیدی توسط اعضای تیم ارائه میشود. لازم به ذکر است که مطالب مطرحشده در این بخش، تنها جنبه آموزشی ندارد و یا ترجمه صرف از منابع خارجی نیست، بلکه تجربیات مدیران کمپین تبلیغات آنلاین است که در طول زمان گردآوری شده و به صورت رایگان در اختیار تبلیغدهندگان و ناشران قرار میگیرد. هدف بلاگ ما، آموزش تئوری دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی نیست، بلکه هدف اصلی این بلاگ، کمک به تبلیغدهندگان برای داشتن تبلیغات پربازدهتر و ناشران برای کسب درآمد بیشتر است.
نکات تجربی مطرحشده در پستهای بلاگ به طور قابل توجهی به تبلیغدهندگان کمک میکند تا تبلیغات خود را به راحتی در پنل پیادهسازی کنند، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری بدست آورند و اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهند. به علاوه، ناشران و صاحبان رسانه نیز میتوانند با انواع فرمتهای تبلیغاتی آشنا شوند و نحوه کار با پنل ناشرین را بیاموزند.
نکات طراحی یک دکمه CTA خوب، راهکارهای کاهش نرخ بانس ریت، برنامهریزی کمپین بازاریابی دیجیتال موفق، نکات نوشتن عناوین تبلیغات اینترنتی، مشخصات یک لندینگ پیج خوب، معرفی ابزارهای آنالیز و نحوه استفاده از آنها از جمله مطالبی است که در بلاگ به صورت ساده و قابل فهم توضیح داده شده است.
تبلیغات در وبسایتهای معتبر ایرانی
کمپینهای تبلیغاتی به صورت هدفمند اجرا میشود و علت اثربخشی این تبلیغات، انتخاب درست مخاطبان هدف برای هر کمپین است. تبلیغات بنری، همسان و ویدئویی، فرمتهای تبلیغاتی هستند که در ابعاد مختلف و در وبسایتهای پربازدید ایرانی قابل اجرا و نمایش هستند.
روند رشد تبلیغات اینترنتی در ایران چگونه است؟
خدمات تبلیغاتی ما شامل موارد زیر است:
- تبلیغات بنری، یکی از رایجترین روشهای تبلیغات آنلاین است که برای برندسازی و معرفی محصولات و خدمات کاربرد دارد.
- تبلیغات ویدئویی، یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است که در سالهای اخیر مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسبوکار قرار گرفته است. پیشبینی شده است که در سال 2019 ، حدود 80 درصد از ترافیک اینترنت به ویدئو اختصاص داده خواهد شد.
- تبلیغات همسان معمولا هماهنگ با محتوای اصلی وبسایت میباشد و بهتری میتواند توجه مخاطبان را جلب کند. به همین دلیل، معمولا اثربخشی بیشتری دارد و نر خ کلیک و نرخ تبدیل بهتری دارند.
- تبلیغات ریتارگتینگ، روش تبلیغاتی موثری است که به کسبوکارها کمک میکند تا افراد با احتمال بیشتر خرید را مجدداً مورد هدف قرار دهند. این تبلیغات در فرمتهای بنری و همسان قابل اجرا هستند.
- رپورتاژ آگهی، یکی از بهترین روشهای بازاریابی محتوا است که در افزایش ترافیک ورودی، بهبود سئو و بهبود رتبهبندی سایت شما در گوگل موثر است. شما از طریق رپورتاژ آگهی در وبسایتهای معتبر میتوانید برند خود را به بازدیدکنندگان آن سایتها معرفی کنید و آنها را به وبسایت خود هدایت کنید.
- بازاریابی محتوا و سئو بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسبوکار است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد. محتوا و سئو به شدت به یکدیگر مرتبط هستند. دیده شدن و قرار گرفتن وبسایت در بالاترین جایگاه صفحات جستجو برای کلیدواژههای مرتبط، یکی از مهمترین اهداف هر کسبوکاری است. گروه ما به تبلیغدهندگان کمک میکند تا به این اهداف برسند.
- بازاریابی شبکههای اجتماعی فرصت بزرگی را برای کسبوکارها فراهم میکند تا به راحتی توجه مخاطبان را به برند جلب کنند و با ایجاد یک تجربه فوقالعاده، آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند. خدمات بازاریابی شبکههای اجتماعی ، شامل ارائه استراتژی بازاریابی، تولید محتوای خلاقانه، افزایش تعداد فالوئرها و اجرای کمپینهای وایرال است.
منبع این مقاله پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی با بهترین قیمت تسمینو میباشد : https://www.tesmino.com/