اجتماعیکسب و کار برتر ایرانی

هزینه تبلیغات در تلویزیون چقدر است؟

یکی از بخش های مهم هر کسب و کاری تبلیغات آن می باشد. چرا که با تبلیغات شما محصول و خدمات تان را به افراد معرفی و در خصوص آن اطلاعات ارائه می دهید. به عبارتی افراد را با محصول خود آشنا می کنید. یکی از فضا هایی که می توانید تبلیغات خود را در آنجا انتشار دهید تلویزیون است که اگر می خواهید در خصوص هزینه تبلیغات در تلویزیون اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله را دنبال کنید. تبلیغات دارای دانش خاص خود می باشد. برای سفارش انیمیشن تبلیغاتی فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شود اما آنچه که در اینجا مورد بحث می باشد هزینه تبلیغات در تلویزیون است.

هزینه تبلیغات یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار می باشد. اما تبلیغات است که محصول و خدمات شرکت ها را به تعداد زیادی بیننده معرفی می کند. با تبلیغات است که افراد به خرید محصول تمایل پیدا می کنند و تبدیل به مشتری می شوند. بنابراین هزینه ای که در تبلیغات می شود برای صاحب کسب و کار سودآور بوده و هزینه ها را جبران می کند. بنابراین با تبلیغات می توان سودآوری شرکت را افزایش داد که در اینجا به هزینه تبلیغات در تلویزیون می پردازیم.

تبلیغات

قدرت تبلیغات در تلویزیون

تلویزیون به عنوان رسانه ای شناخته شده و پر مخاطب است که تبلیغات در آن دارای مزایایی بالا می باشد. مزایایی همچون تمامی افراد به آن دسترسی سریع و راحت دارند. بیش از میلیون ها ایرانی هر روز در تلویزیون برنامه های متفاوت و تبلیغات آن را دنبال می کنند. تلویزیون در همه خانه ها و حتی اداره ها و هر فضای دیگری وجود دارد.

پخش کننده ویدیوی محتوای تلویزیون را در هر صفحه در دسترس قرار می دهد. از دیگر مزیت آن محبوبیت آن بین مردم می باشد. تلویزیون بهترین سرگرمی است و تماشای تلویزیون فعالیت سرگرمی شماره 1 است. همچنین که با وجود ظهور سرویس ‌های جدید آنلاین و ورود پلتفرم ‌های ویدئویی آنلاین مانند YouTube، استفاده از تلویزیون همچنان قوی است. به علاوه اعتماد و تاثیر: تلویزیون دارای محتوایی حرفه ای و ایمن برای برند است که مردم هم اطمینان بیشتری به تبلیغات تلویزیونی دارند چرا که از قبل بررسی های لازم در خصوص آگهی دهنده می شود.

دلایل قدرت تبلیغات در تلویزیون

بررسی هزینه تبلیغات در تلویزیون

همانطور که در بالا گفته شده نباید از قدرت تبلیغات در تلویزیون به واسطه سفارش موشن گرافیک سه بعدی غافل شد. اما هزینه های آن از جمله نگرانی های صاحبان کسب و کار می باشد. به طور کلی هزینه تبلیغات از دغدغه های اصلی محسوب می شود. و حالا اگر می خواهید از مزایای تبلیغات در تلویزیون استفاده کرده و تبلیغات تان را به شبکه های تلویزیونی دهید در این قسمت هزینه تبلیغات در تلویزیون بررسی شده است تا بتوانید انتخاب بهتری متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات خود داشته باشید.

بررسی هزینه تبلیغات در تلویزیون

 

هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک صدا و سیما

ردیف عنوان ساعت پخش تعرفه
1 تکرار بامداد سریال زیر خاکی 1:30 986,000
2 برنامه ویژه بامدادی خشت بهشت 1:30 986,000
3 برنامه ویژه بامداد 4:45 986,000
4 برنامه صبحگاهی 6:15 986,000
5 خبر 8:00 8:00 2,763,700
6 برنامه ترکیبی صبح 8:30 986,000
7 تکرار صبح مجموعه شبانه 9:45 10,077,500
8 سیمای خانواده 11:15 4,509,500
9 خبر 14:00 14:00 17,327,500
10 تکرار مجموعه شبانه زیر خاکی 15:15 43,318,750
11 برنامه ترکیبی 16:30 4,509,500
12 برنامه ترکیبی 18:00 4,509,500
13 خبر 19:00 19:00 17,327,500
14 برنامه دستپخت 19:30 51,982,500
15 خبر 21:00 21:00 86,637,500
16 سریال زیر خاکی 22:00 173,275,000
17 ترکیبی 23:15 4,509,500
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه یک 25,039,879
تعرفه یک روز آرم اگهی 1,014,979,410

هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه دو صدا و سیما

ردیف عنوان ساعت پخش تعرفه
1 برنامه صبحگاهی 7:15 333,500
2 تکرار مجموعه شبانه 9:15 8,439,000
3 کودک صبح 10:00 674,250
4 برنامه اجتماعی 10:45 1,972,000
5 کودک و نوجوان 12:00 6,742,500
6 برنامه عصرگاهی 15:00 1,624,000
7 تکرار عصر مجموعه شبانه 16:15 17,327,500
8 عصر خانواده 18:00 4,509,500
9 کودک و نوجوان عصر 19:00 17,327,500
10 خبر 20:30 20:30 138,620,000
11 سریال شبانه 21:30 138,620,000
12 خبر 22:0 22:30 14,086,750
13 برنامه ترکیبی 23:30 4,509,500
14
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه دو 27,291,231
تعرفه یک روز آرم اگهی 807,389,000

هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه صدا و سیما

ردیف عنوان ساعت پخش تعرفه
1 برنامه صبحگاهی 7:00 884,500
2 تکرار صبح مجموعه شبانه 9:45 12,027,750
3 طبیب 10:45 8,439,000
4 خبر ورزشی ظهر 12:45 17,327,500
5 سمت خدا 13:30 17,327,500
6 تکرار مجموعه شبانه 14:30 69,310,000
7 تکرار مسابقه بمب 16:30 12,027,750
8 والیبال ملتها 17:30 17,327,500
9 خبر ورزشی عصر 19:00 34,655,000
10 برنامه ترکیبی 19:30 4,509,500
11 مجموعه شبانه 20:45 143,400,000
12 خبر 22:00 22:00 103,965,000
13 کبوترانه 22:30 4,509,500
14 جام ملتهای اروپا 23:30 17,327,500
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه سه 33,074,143
تعرفه یک روز آرم اگهی 1,033,545,000

هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه پنج صدا و سیما

ردیف عنوان ساعت پخش تعرفه
1 شوق خدمت 6:30 158,050
2 تکرار به خانه برمیگردیم 7:00 551,000
3 سلام تهران 8:00 158,050
4 ترکیبی صبح 10:00 158,050
5 تکرار صبح سریال کبری 11 11:00 884,500
6 غذاهایی خیابانی 13:30 1,421,000
7 تماشاخانه 14:45 1,421,000
8 کودک و نوجوان 15:15 8,439,000
9 برنامه ترکیبی 16:00 1,421,000
10 به خانه برمیگردیم 16:45 41,825,000
11 اخبار تهران 18:30 4,509,500
12 تکرار سریال کبری 11 19:00 8,439,000
13 برنامه ترکیبی 20:00 9,425,000
14 برنامه ترکیبی 21:30 9,425,000
15 برنامه ترکیبی 22:30 9,425,000
16 سریال شبانه پزشک دربار 23:00 51,982,500
17 خبر 24 24:00:00 3,625,000
میانگین هر ثانیه تبلیغات در شبکه پنج 9,015,744
تعرفه یک روز آرم اگهی 202,352,925

تبلیغات رایگان در شبکه های تلویزیون و رادیو

در اینجا شرایط ویژه برای تبلیغات رایگان در نظر گرفته شده از طرف صدا و سیما برای تبلیغات محصولات و خدمات شما ارائه شده است. شروط لازم جهت بهره برداری از تبلیغات رایگان در شبکه های تلویزیون و رادیو که عبارت اند از:

  1. شرکت شما باید تولیدکننده محصول نهایی برای مصرف کننده نهایی باشد. محصولاتی نظیر: 1. آرایشی بهداشتی، 2. مواد غذایی و آشامیدنی، 3. ساختمان و تاسیسات، 4. لوازم خانگی و اداری، 5. پوشاک، کیف و کفش و لوازم تزئینی، 6.خودرو و لوازم یدکی ماشین آلات، 7. فرآورده های نفتی-گازی و پتروشیمی، 8. انتشارات و چاپ و 9. حوزه سلامت و درمان. لازم به ذکر حوزه خدمات (تجاری، گردشگری، آموزش، حمل و نقل و …)  مشمول طرح تبلیغات رایگان نیستند.
  2. محصول نهایی شما در ایران تولید شده و برند ایرانی عرضه شود.

مدارک لازم جهت درخواست تبلیغات رایگان: 1. روزنامه رسمی شرکت 2. ثبت علامت تجاری (برند)3. اساسنامه شرکت 4. پروانه بهره برداری (پروانه کسب، پروانه فعالیت – بسته به نوع فعالیت، ارائه مجوزی که به ایشان اجازه فعالیت داده شده الزامی است)5. لیست بیمه شدگان با ذکر حقوق و مزایای پرداختی در سال 1399 طبق استعلام از سازمان تامین اجتماعی 6. معرفی نامه شرکت روزنه ارتباط به عنوان مشاور تبلیغات به صدا و سیما 7. کپی کارت ملی و شناسنامه صاحب یا صاحبان امضاء شرکت مشخص شده در روزنامه رسمی.

تبلیغات رایگان در شبکه های تلویزیون و رادیو

مراحل اجراء طرح تبلیغات تلویزیونی و رادیویی رایگان

شرکت با درخواست  به اداره کل بازرگانی صدا و سیما جهت استفاده از تسهیلات حمایت از کار و کالای ایرانی (تبلیغات رایگان) می تواند تبلیغات رایگان در تلویزیون داشته باشد. که این درخواست تبلیغات رایگان توسط اداره کل بازرگانی صدا و سیما همراه با مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط مجوز لازم گرفته می شود.

اما برای تبلیغات در تلویزیون، پس از ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی توسط شورای بازبینی صدا و سیما بررسی و سپس مجوز لازم جهت پخش آگهی تلویزیونی را دریافت می کند. بنابراین برای استفاده از فرصتی که برای حمایت از کالای ایرانی در تلویزیون جهت تبلیغ رایگان ایجاد شده است باید مجوزهای لازم را بگیرید.

 همچنین تبلیغ در این فضا دارای شرایط و قوانین خود می باشد که در ساخت تبلیغات به منظور پخش آن از تلویزیون باید قوانین مربوطه لحاظ شود. چرا که رسانه ای ملی می باشد و در دسترس تمامی سنین ازجمله کودکان می باشد. بدین منظور تمامی تبلیغات مورد بررسی قرار می گیرد تا در مواقع لزوم آموزش منفی برای گروه خاصی نداشته باشد.

به همین دلیل بعد از ساخت تبلیغ توسط شورای مربوطه مورد بازبینی قرار می گیرد و سپس مجوز لازم ارائه می شود. همچنین که این فرصتی مناسب برای کسب و کارهایی است که تازه ایجاد شده اند و نیاز به حمایت بیشتر و همچنین تبلیغات بیشتر برای دیده شدن بیشتر دارند. از طرفی هم برای کاهش هزینه های تبلیغات می توان از این موقعیت ها استفاده کرد. چرا که هزینه تبلیغات در تلویزیون با توجه به طرحی که گفته شد رایگان می باشد.

تبلیغات بخش مهمی از بازاریابی و معرفی محصول برای جذب مشتری بیشتر می باشد. در این مقاله سعی شده تا تمامی نکات هزینه تبلیغات در تلویزیون برای انتخاب مناسب گفته شود. از آن جایی که تلویزیون هنوز هم محبوبیت خود را بین مردم دارد و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند زیاد است، گزینه ای موثر برای معرفی محصول و خدمات شما خواهد بود.

مراحل اجراء طرح تبلیغات تلویزیونی و رادیویی رایگان
دکمه بازگشت به بالا