عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چگونه بفهمیم که سایت ما برای الگوریتم پنگوئن مناسب است؟

علت راه اندازی الگوریتم پنگوئن گوگل

علت راه اندازی الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل دو شیوه خاص را هدف قرار داد:

  • طرح لینک ها – توسعه، کسب و یا خرید لینک ها از وب سایت های با کیفیت پایین یا غیر مرتبط، موجب ایجاد یک محبوبیت مصنوعی در گوگل می شد و این کار در رنک دهی گوگل به سایت های محبوب و با کیفیت تر مشکل ایجاد می کرد. برای مثال، برای مثال یک شرکت بیمه در تهران می تواند با ایجاد نظرات و لینک های مصنوعی و تقلبی در فوروم ها خود را به عنوان «بهترین شرکت بیمه در تهران مطرح کند»، به صورت اشتباهی این نوع سایت ها رنک خوبی دریافت می کنند. یا ممکن است بعضی از کمپانی ها به بعضی از سایت های دیگر پول بدهند که در مقالات آن ها ظاهر شوند. مثلا در مقاله ای راجب به حیوانات خانگی لینکی به «بهترین کمپانی بیمه در تهران بدهد»؛ می بینید که محتوا هیچ ربطی به موضوع ندارد.
  • پر کردن کلمات کلیدی – ایجاد یک صفحه با تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی یا تکرار کلمات کلیدی با این هدف که بتوانند رنک سایت خود را با ظاهر شدن این کلمات کلیدی در نتایج جستجو بالا بیاورند.

چگونه بفهمیم که سایت ما برای الگوریتم پنگوئن مناسب است؟

در ابتدا بهتر است که تفاوت بین پنگوئن و پنالتی دستی برای لینک های غیر طبیعی را بفهمیم. به طور خلاصه، پنگوئن یک فیلتر ایندکسِ گوگل برای همه وب سایت ها است، در حالی که پنالتی دستی مخصوص یک وب سایت است که گوگل تصمیم می گیرد آن را به عنوان اسپم شناسایی کند. این پنالتی های دست ممکن است نتیجه گزارش سایت به عنوان هرزنامه توسط کاربران باشد، و این امکان نیز وجود دارد که گوگل سایت هایی را بصورت دستی نظارت کنند و حساسیت بیشتری روی آن ها به خرج بدهد. مانند سایت های پرداخت وام نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایت های شیرینی پزی هستند.

اگر فکر می کنید سایت شما به خاطر این بروز رسانی ضربه خورده است، ابتدا توجه کنید کنید این نوسانات سایت شما به خاطر نواسانات فصلی نباشد(برای مثال ترافیک سفره هفت سین بعد از اردیبهشت مطمئنا کاهش پیدا می کند). به دقت بررسی کنید که کلمات کلیدی شما و لینک هایتان توسط گوگل به عنوان اسپم شناخته نشوند و هر جایی که امکان داشت در آن بهینه سازی انجام دهید.

چگونه بعد از پنگون سایت خود را بازیابی کنیم؟

برخلاف پنالتی دستی، که باید بعد از باز سازی سایت یک فایل تجدید نظر برای گوگل بفرستید، در صورتی که سایت شما با الگوریتم پنگوئن گوگل پنالتی شد همچین فایلی را لازم ندارید. در عوض باید شروع به انجام تغییراتی در سایت خود کنید که دفعات بعد که ربات گوگل به سایت شما مراجعه می کند بفهمد که شما از کار خود پشیمان هستید. مانند قدم های زیر:

  • حذف هرگونه لینک غیر طبیعی که بر روی آن کنترل دارید، مانند لینک های که خودتان ساخته اید یا در سایت های شخص ثالث قرارد داده اید.
  • رد کردن لینک های اسپم که کنترلی بر روی آن ندارید.
  • بازنگری محتوای وب سایت برای بهبود و بهینه سازی، اطمینان داشته باشید که کلمات کلیدی شما بصورت طبیعی جای گذاری می شوند نه اینکه توسط ربات به صورت بی معنی و بی ربط در صفحات جایگذاری شوند و هیچ ارتباطی بین موضوع و کلمات کلیدی وجود نداشته باشد.

به طور خلاصه، پنگون به این علت ایجاد شد که ضعف بسیار شدید را در سیستم الگوریتم گوگل بر طرف کند جایی که سایت هایی با لینک، کلمات کلیدی و کیفیت پایین می توانستند نسبت به سایت های قوی تر و بهینه تر، رنک بالاتری دریافت کنند. برای جلوگیری از اسپم شناخته شدن سایت توسط گوگل، همه ی محتوا های شما باید با زبان طبیعی نوشته شده باشند و از روش های امن و استاندارد لینک گیری استفاده کنید.(چگونه بدون پنالتی گوگل بک لینک دریافت کنیم)

حقایقی دیگر درباره‌ي به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل

  • پنگوئن در ابتدا به صورت جداگانه به عنوان یک فیلتر عرضه شد که نتایج جستجو از آن عبور می کردند، اما در سپتامبر ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که پنگوئن بخشی از هسته ی الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو است.
  • کارمند گوگل، جان مولر، از پنگوئن به عنوان یک الگوریتم گسترده وب را نام برد. به این معنی که حضور تعداد زیادی از لینک های کم کیفیت که به سایت شما اشاره می کنند می تواند باعث کاهش اعتماد گوگل به کل سایت شما شود. هر چند برخی سئو کار ها متوجه شده اند که در نسخه ۴.۰ پنگوئن این پنالتی کاهش یافته است و گوگل کل دامنه ی شما را پنالتی نمی کند.

استفاده از بک لینک و کلمات کلید اسپم‌گونه هیچ معنی و تاثیری بر روی سئو ندارند. زمانی مزارع لینکی و کپی کلمات کلیدی در یک صفحه بر روی سئو تاثیر بسیار مثبت داشتند، اما این کار سبب شد تعداد بسیار زیادی سایت بدون داشتن محتوای مناسب، تعداد زیادی لینک داشته باشند.

متاسفانه، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بسیاری از کسب و کارها به دنبال سئو ارزان برای وب‌سایت خود هستند و همیشه عده‌ای وجود دارند که پاسخگوی چنین تقاضایی باشند. این نیاز به سئوی ارزان قیمت باعث شده است که سئوکاران مجبور شوند به این خواسته‌ها تن دهند و خ ما می‌دانیم که سئوی ارزان برابر با سئو با کیفیت نیست. اما به نظر می‌رسد که گوگل با انتشار الگوریتم گوگل پنگوئن جدید، قصد دارد سئوی بی‌کیفیت را برای همیشه از بین ببرد.

دکمه بازگشت به بالا