علمی و پزشکی

۳۰۰ شهید مدافع سلامت تا کنون

ایستگاه خبری

دکتر. محمدرضا ظفرقندی در خصوص وضعیت خانواده های شهدای سلامت گفت: لازم به ذکر است که کادر پزشکی اعم از پرستار یا پزشک در صورت بیماری یا فوت به هر دلیلی خانواده خود را از دست می دهند. شخصی که شغل مستقلی داشته باشد ، اگر بمیرد ، فرزندش به کار خود ادامه می دهد ، اما حرفه پزشک و پرستار یک حرفه علمی و خاص است و خانواده هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه هنوز اقدامات حمایتی برای خانواده های شهدای بهداشت انجام نشده است ، افزود: با همسر یکی از همکارانمان که پزشک عمومی بود و در فروردین ماه درگذشت تماس گرفتیم و آنها گفتند پدرم پول می دهد برای امرار معاش ما “. این یک انتقاد بسیار جدی از سازمان نظام پزشکی است.

ظفرقندی گفت: “گزارش شده است كه كاركنان بهداشتی كه به دلیل كرونا جان خود را از دست می دهند ،” شهید خدمت “محسوب می شوند. در نهایت ، شهید بودن به معنای حمایت از خانواده های آنها است ، اما سازمان شهدای كادر درمانی هنوز به اتمام نرسیده است. ، و این بسیار بد است. در صورت عدم پشتیبانی ، از دست و قلب استفاده نمی شود.

ظفر قندی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود 300 شهید در کادر پزشکی وجود دارد ، گفت: در این زمینه مکاتبه کرده ایم. در همان زمان ، در آغاز ، تعدادی از سخت گیری ها و محدودیت ها در آیین نامه ای وجود داشت که در این زمینه وارد شد ، که به نظر من منطقی نبود ، که ما کتبی با آنها مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، آنها اعلام کردند که اگر شخصی در بیمارستان یا مطب خصوصی فوت کند ، شهید محسوب نمی شود ، اما باید تأکید کنم که مطب نمی تواند تعطیل شود. پزشکان عمومی ، بیماری های عفونی و ریه ها در مطب ها اولین سطح ارجاع هستند. اگر این پزشکان مطب را ببندند و بیمار را ملاقات نکنند ، بار بیماران بر دوش بیمارستان ها است. بنابراین نمی توان گفت اگر پزشکی یک بیمار شریان ویروس کرونا را در مطب ببیند ، در صورت اثبات ، محافظ سلامتی محسوب نمی شود. ما این موارد را شمردیم و با آنها مطابقت داشتیم.

ظفر قندی تأکید کرد: اما مهم این است که این موضوع عملی شود. 9 ماه از بیماری می گذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. خانواده های این افراد واقعاً دچار مشکل هستند. شخصی واقعاً از خودگذشتگی جان و زندگی خود را داد. یک متخصص بیماری های عفونی از صبح تا عصر برای دیدن بیماران کرون کار می کند و در معرض خطر است. حال اگر یکی از این افراد شاهد پشتیبانی نباشیم ، تأثیر منفی روی دیگران خواهد گذاشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: اقدامات حمایتی از شهدای سلامت هنوز عملی نشده و این بسیار بد است. در هر صورت ، گزارش شده است که این افراد “شهید خدمت” و “محافظ سلامت” محسوب می شوند. بنابراین باید تسهیلاتی برای زندگی خانواده های آنها فراهم شود.

ظفر قندی تأکید کرد: در عین حال وقتی اتفاقی برای یکی از کادر پزشکی بیفتد ، تمام حساب های بانکی فرد مسدود می شود و در صورت داشتن پول ، خانواده نمی تواند از آنها استفاده کند. بنابراین ، این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا