ورزشی

کیومرث هاشمی: موارد فساد مالی را شخصا پیگیری می‌کنم/ قرار نیست پریدر در انتخابات شرکت کند

وزیر ورزش و جوانان در برنامه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط، به سوالات مطرح شده جواب داد.

به گزارش باراناخبر، کیومرث هاشمی در این نشست در پاسخ به سوال نخست مبنی بر انتقادات وارده بر عملکرد شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج و ایجاد یک کارزار با حدود ۱۳۰۰ امضا و همچنین وجود مستنداتی که منجر به افشای برخی مسائل می‌شود، گفت: مشخص است که در مورد شطرنج دغدغه دارید. زمانی که روی کار آمدیم ۱۸ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و نیاز به تعیین تکلیف داشت. روسای فدراسیون‌ها طبق نظر مجامع انتخاباتی انتخاب می‌شوند و وزارت ورزش به نظر مجامع احترام می‌گذارد و تا کنون مجمع ۱۲ فدراسیون برگزار شده و طی دو ماه آینده ۶ فدراسیون دیگر نیز، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: سرپرستان هیچ نقشی در انتخابات ندارند و نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و خانم پریدر نیز از قهرمانان ملی است اما قرار نیست در بین نامزدهای انتخاباتی حضور داشته باشد و به وی اجازه ثبت نام داده نشد. تاریخ دقیق انتخابات شطرنج نیز مشخص است. در نهایت به نظر مجمع احترام می‌گذاریم و در مورد موارد مطرح شده از سوی شما نیز دستور صریح صادر می‌کنم و پیگیری خواهد شد. هیچ کس حق ندارد منافع فردی را به منافع جمعی ارجحیت ببخشد و قطعا در وزارت ورزش با چنین مسائلی برخورد می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری بیان کرد: در بخش فساد تنها وزارتخانه‌ای هستیم که سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم و در بخش مالی به شخصه بنده موارد را پیگیری می‌کنم و در بخش غیرمالی سایر همکاران در وزارت ورزش پاسخگو خواهند بود.

هاشمی در خصوص ایجاد صندوق رفاهی نیز، اعلام کرد: ایجاد صندوق رفاهی تابع شرایط قانونی است که به تصویب هیات دولت رسیده تا قهرمانان و ورزشکاران بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

ادامه دارد…

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.
دکمه بازگشت به بالا