اقتصادی

کنسرو ماهی گران می شود؟

مدیرکل دفتر بهبود ، فرآوری و توسعه کیفیت بازار آب سازمان شیلات آب گفت: گمانه زنی در مورد افزایش قیمت کنسرو ماهی وجود دارد ، اما به نظر نمی رسد قیمت این محصول بالاتر باشد. بالاتر از قیمت فعلی حدود 29 هزار یورو.

عیسی گلشاهی در گفت وگو با باراناخبر در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنسرو ماهی افزایش می یابد یا خیر؟ حدس و گمان هایی در مورد افزایش قیمت کنسرو ماهی وجود دارد اما آنچه در فروشگاه ها می بینیم فروش کنسرو ماهی ارزان تر از قیمت های قوطی است.

وی ادامه داد: قیمت درج شده روی قوطی های 180 گرم ماهی کنسرو شده با روغن نباتی 29 هزار و 500 یورو است که در فروشگاه های زنجیره ای کمتر از 25 هزار یورو به فروش می رسد.

مدیرکل سازمان شیلات دفتر بهبود ، فرآوری و توسعه کیفیت بازار آب ایران اضافه کرد: در صورت افزایش قیمت کنسرو ماهی ، به نظر می رسد ابتدا به ترتیب فاصله تخفیف و قیمت قوطی قوطی ها کاهش یابد. در غیر این صورت قیمت چاپ جت روی قوطی ها افزایش می یابد. البته به نظر نمی رسد قیمت این محصول بیش از حدود 29 هزار یورو باشد.

به گفته وی ، اگر نرخ ارز کاهش یابد ، هزینه های واردات کاهش می یابد و قیمت ها افزایش نمی یابد.

گلشاهی در پاسخ به اینکه هر جعبه ماهی با قیمت 29 هزار تومان در شرایط فعلی برای مصرف کنندگان گران است و همین امر منجر به حذف آن از سبد غذایی برخی خانواده ها شده و در صورت کاهش قیمت ها گفت: این در مورد ماهی کنسرو نیست و بسیاری از اقلام با افزایش قیمت همراه هستند. از طرف دیگر ، درست است که ماهی کنسرو به دلیل ارزش غذایی بالا باید با قیمت مناسب تری در دسترس مردم باشد ، اما به دلیل افزایش هزینه های مربوط به تأمین نیازهای اساسی تولید ، تهیه آن در مصرف کنندگان امکان پذیر نیست قیمت های پایین تر.

وی در پایان اظهار داشت: تولیدکنندگان تمایل دارند محصولات خود را به گونه ای قیمت گذاری کنند که تعداد بیشتری از آنها به فروش برسد. بنابراین تولیدکنندگان طرفدار افزایش قیمت نیستند. اما شرایط اقتصادی چاره ای جز افزایش قیمت ها باقی نمی گذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا