عمومیکسب و کار برتر ایرانی

کم مصرف ترین دیزل ژنراتور

امروزه آنقدر برندهای دیزل ژنراتور متنوع هستند که انتخاب برای مصرف کنندگان بسیار دشوار می‌شود.قطعی برق می‌تواند به دلایل مختلفی مانند بلایای طبیعی، کاهش بار، خرابی سیستم و خرابی زیرساخت رخ دهد. بدون ژنراتور، دنیای شما در چنین مواقعی تاریک خواهد شد. به همین دلیل خرید دیزل ژنراتورها یکی از حیاتی ترین لوازم در دنیای امروزی هستند. بدون دانستن جزئیات و کاربرد هر نوع دیزل ژنراتور ممکن است در نهایت پولی را که به سختی به دست آورده‌اید صرف خرید یک دستگاه اشتباه کنید.

انواع مختلف ژنراتورها و کاربردهای آنها

در این مقاله قصد داریم انواع مختلف ژنراتورها و کاربردهای آن‌ها را مورد بحث قرار ‌دهیم و عمیق‌تر به شناخت هر یک از آنها بپردازیم. همانطور که احتمالا می‌دانید، برخی از مولدها نسبت به سایر رقبای موجود در بازار محبوبیت بیشتری دارند.

قطعا هر محبوبیتی دلیلی دارد که مثلا می‌تواند قیمت و یا کیفیت محصول باشد.

کاربردهای انواع برندهای دیزل ژنراتور

ژنراتورها، نیروی الکتریکی را با تبدیل انرژی مکانیکی تامین می کنند و در مدار خارجی استفاده می‌شوند. منابع انرژی مکانیکی مختلف مانند توربین‌های بادی، توربین‌های بخار، توربین‌های آبی، توربین‌های گازی و موتورهای احتراق داخلی برای تامین منبع لازم برای تبدیل انرژی استفاده می‌شوند. انواع مختلفی از مولدها وجود دارند که هر کدام برای نیازهای خاص طراحی شده اند.

مهمترین و کاربردی ترین برندهای دیزل ژنراتور

برخی از مهمترین مارک‌های دیزل مولد عبارتند از:

دیزل ژنراتور کامینز

دیزل مولدهای کامینز با قدرت 8 تا 2660 کیلووات و یا به عبارتی 11 تا 3325 کاوا و 50 هرتز فرکانس محصولی پرقدرت برای مصارف صنعتی می باشند و با نام دیزل ژنراتور کامینز هم شهرت یافته اند

دیزل ژنراتور ولوو

مارک دیگری از دستگاه‌های مولد برق برند ولوو می باشد. تقریبا همه دنیا ولوو را به عنوان یکی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور می شناسند.

از جمله ویژگی‌های این مبدل می‌توان به قابلیت کوپل گردیدن با انواع موتور برق اشاره نمود. دیزل‌هایی که ولوو پنتا نام دارد راندمان بسیار بالاتری نسبت به دیگر موتورها دارد.

از جمله امتیازات برند دیزل ژنراتور ولوو هزینه کم تعمیر و نگهداری و مصرف سوخت کم آن است. این نوع موتور برق‌ها در طبقه انواع مولدهای کم سر و صدا می باشد.

دیزل ژنراتور پرکینز

پرکینز از دیگر برندهای دیزل ژنراتور است. در واقع پرکینز یک شرکت تولید کننده انواع موتورهای گازسوز و گازوئیلی است. این موتور بسیار مصرف انرژی پایینی داشته ولی در مقابل قدرت بیشتری دارد. با این حال از نظر کیفیت یک درجه پایین تر از مارک ولوو است.

دیزل ژنراتور بادووین

موتورهای جدید بادووین ساخت کشور چین و کوپله ایران می باشد. بادووین با موتورهای 4 و 6 سیلندر با کیفیت عالی و کاربری آسان و خدمات مناسب جهت تامین برق اضطراری ساختمان‌ها، گلخانه‌ها، دامداری، مزارع پرورش ماهی و مرغداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهمترین امتیازات این برند می‌توان به قیمت نسبتا پایین و مقرون به صرفه این موتورها اشاره نمود که باعث محبوبیت بسیار زیاد خرید دیزل ژنراتور نزد خریداران شده است.

خرید برندهای دیزل ژنراتور

شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از انواع مدل‌های موتور برق را خریداری کنید. در اینجا انواع مختلف ژنراتورها را بر اساس نوع سوختی که مصرف می کنند فهرست می کنیم:

  • گازوئیلی
  • سوخت دیزلی
  • بیودیزلی
  • دیزل امولسیون شده
  • گاز پروپان
  • گاز طبیعی

چگونه برندهای دیزل ژنراتور را بخریم؟

برای خرید دیزل ژنراتور در ابتدا باید نوع موتور دیزلی که نیاز دارید را با توجه به امکانات خود تعیین کنید. بر این اساس دیگر مولدهای موجود در بازار عبارتند از:

  • ژنراتورهای خورشیدی
  • ژنراتورهای قابل حمل
  • ژنراتور اینورتر
  • ژنراتورهای آماده به کار
  • ژنراتورهای القایی

مقایسه انواع برندهای دیزل ژنراتور AC و DC

همچنین، دو نوع اساسی از ژنراتورها وجود دارند که به عنوان ژنراتورهای AC (جریان متناوب) و DC (جریان مستقیم) شناخته می‌شوند. در حالی که تکنیک تولید الکتریسیته در هر دو نوع یکسان است، توان AC و DC از نظر کاربردهایشان– اینکه بارها چگونه توان الکتریکی را دریافت می کنند متفاوت است. به عنوان مثال، ژنراتورها برای مصارف خانگی برق متناوبی را ارائه می کنند، در حالیکه خودروهایی که از موتورهای ژنراتوری استفاده می کنند برق DC تولید می کنند.

شناسایی نوع ژنراتورها ممکن است به یکی از روش های زیر انجام شود.

  • توسط منبع انرژی مورد استفاده به عنوان ورودی
  • توسط برنامه
  • با توجه به صنعتی که ژنراتور در آن به کار گرفته شده

نحوه انتخاب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور، فرشته نجاتِ مکان‌هایی است که از نعمت برق محروم هستند. این دستگاه با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی، روشنایی را به ارمغان می‌آورد. اما انتخاب ژنراتور دیزلی مناسب، داستانی پیچیده ای دارد. تنوع مدل ها و ظرفیت های مختلف، خریداران را سردرگم می کند. نگران نباشید! با این راهنمای جامع نحوه انتخاب دیزل ژنراتور، تبدیل به یک بازیِ آسان خواهد شد.

انتخاب دیزل ژنراتور مناسب برای نیازهای شما امری بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب آن یکسری نکات مهمی وجود دارد که هر خریداری باید به آن توجه نماید در ادامه به نکات مورد نظر آشنا خواهیم نمود تا بتوانید خرید خوب و بدون دغدغه ای داشته باشید. معیارهای انتخاب عبارتند از:

● اولین نکته در راهنمای خرید دیزل ژنراتور – نحوه انتخاب دیزل ژنراتور این است که باید نیاز برق خود را مشخص کنید. این شامل تعداد و نوع دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی است که قصد دارید به وسیله ژنراتور برق تأمین نمایید.

● مطمئن شوید که قدرت دیزل ژنراتور انتخابی، برای پوشش نیاز برق شما کافی است. بهتر است دستگاهی با ظرفیت بیشتر از نیاز واقعی خود انتخاب کنید.

● ژنراتورها انواع مختلفی دارند که با سوخت‌های مختلف (مانند دیزل، گازوئیل، گاز طبیعی) کار می کنند. نوع سوخت مورد نظر خود را بر اساس قابلیت دسترسی و هزینه در نظر بگیرید.

● اگر نیاز به دستگاه قابل حمل دارید، مطمئن شوید که وزن و ابعاد آن با توجه به مکان‌های مختلف قابل حمل است.

● در نحوه انتخاب دیزل ژنراتور به هزینه‌های مربوط به سوخت، نگهداری و خدمات پس از فروش نیز باید دقت شود.

● سیستم‌های کنترل هوشمند و قابل برنامه‌ریزی می‌توانند عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و صرفه‌جویی در مصرف سوخت را فراهم کنند. در مقاله کم مصرف ترین دیزل ژنراتور ها به بررسی کم مصرف ترین های این دستگاه پرداخته‌ایم. برای آشنایی با آن ها به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

با توجه به نکات مهم اشاره شده در کانال youtube.com ، راهنمای تعمیر ژنراتور دیزلی و نحوه انتخاب آن، انتخاب دیزل ژنراتور مناسب برای نیازهای شما امکان پذیر خواهد بود و خواهید توانست به بهترین شکل از این دستگاه کاربردی استفاده کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا