ورزشی

کمیته انضباطی پرسپولیس، سپاهان و استقلال را نقره داغ کرد/ محرومیت برای متخلفان

کمیته انضباطی در یک رای گیری جداگانه پرسپولیس ، استقلال و سپاهان اصفهان را جریمه کرد.

به گزارش باراناخبر ، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نوشت: دیدار پرسپولیس و استقلال تهران به شرح زیر است:

در مورد تخلفات منتسب به باشگاه های پرسپولیس تهران و استقلال تهران و بهزاد غلامپور ، محمد نادری ، مهدی ترابی ، فرشاد فرجی و سید احمد موسوی در مورد دخالت اشخاص حقیقی منتسب به هر دو باشگاه در درگیری جمعی ، بهزاد غلامپور و سید احمد موسوی ، بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی با یکدیگر بدرفتاری کردند و مهدی ترابی و محمد نادری در بازی 15 تیمی این دو تیم رفتار پرخاشگرانه ای داشتند و همچنین تخلفات دیگر باشگاه پرسپولیس تهران بر اساس رفتار بد تیم ناشی از گرفتن 6 کارت از بازیکنان این تیم و نقض پروتکل های بهداشتی با جلوگیری از حضور تعداد بیشتری از تعداد مجاز در ورزشگاه با توجه به کل اسناد و مطالب پرونده ، از جمله گزارش های رسمی ، تصاویر برخورد دو بازیکن ، دفاع توسط هر دو باشگاه ، اظهارات و دفاع بهزاد غلامپور ، محمد نادری ، مهدی ترابی و فرشاد فر در جلسه کمیته انضباطی و سایر شواهد در مورد تخلفات انتسابی در مواد 51 ، 56 ، 58 ، 64 و 117 آیین نامه انضباطی مصوب 1397 به بالا شناخته شده و مستند شده است. نداشتن سابقه تخلف توسط اشخاص فوق الذکر و اظهار توبه توسط بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی ، که نمونه هایی از ماده 94 قوانین فوق الذکر و جنبه های تخفیف در میزان مجازات است. بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی هر کدام در دو جلسه محرومیت نهایی در مسابقات رسمی و یک جلسه محرومیت و مهدی ترابی و محمد نادری هر کدام در یک جلسه محرومیت و همه این افراد و همچنین سید احمد موسوی هرکدام برای پرداخت 750 میلیون ریال باشگاه پرسپولیس با جریمه نقدی روبرو شدند. 1.5 میلیارد ریال و باشگاه استقلال با 1 میلیارد ریال جریمه نقدی.

لازم به ذکر است که مدت محرومیت تا آغاز فصل جدید لیگ برتر ادامه خواهد داشت و اگر در این مدت مشارالی نیز مرتکب تخلفی در این مسابقات شود ، حکم تعلیقی همراه با مجازات همراه با تخلف جدید اجرا می شود.

این تصمیم در صورت تعلیق تعلیق نهایی قابل اجرا است و در سایر موارد ظرف هفت روز از تاریخ ابلاغ ممکن است به کمیته محترم تجدید نظر شود و همچنین باشگاه های مذکور مسئولیت مشترک پرداخت جریمه عوامل خود را دارند.

در این میان از بازی صادقانه کریم باقری در دو دیدار اخیر تیم پرسپولیس که مانع اتفاقات تلخ بیشتری شد ، تقدیر و تشکر شد.

* رای گیری برای دیدار پرسپولیس و سپاهان

در مورد تخلفات منتسب به سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران و عزت الله پور غاز ، محمدرضا حسینی ، یاسر جمال بافقی ، سید جلال حسینی ، حسین کنعانی زادگان ، سعید آقایی و احسان کوریه در ارتباط با حمله به بازیکنان و عوامل منتسب به هر دو عزت الله پور غاز ، محمدرضا حسینی و حسین کنعانی زادگان و سید جلال حسینی در برابر یکدیگر ، رفتار غیر ورزشی سعید آقایی و همچنین سید جلال حسینی هنگام انجام تست دوپینگ توسط وی ، رفتار تحریک آمیز نسبت به خشونت توسط یاسر جمال بافقی (عکس باشگاه سپاهان) و احسان کوراهیه (عوامل) منسوب به باشگاه پرسپولیس) با توجه به کل اسناد و مطالب پرونده ، از جمله گزارش مقامات مسابقه ، عکس ها و فیلم های مربوط به صحنه بازیکنان هر دو تیم در زمین ، دفاع های ارسال شده توسط هر دو باشگاه ذکر شده و سایر موارد شواهد و امارات در مورد نقض اسناد شناسایی و مستند می شوند در مواد 54 ، 58 ، 64 و 117 آیین نامه انضباطی مصوب 1397 مطابق با مفاد ماده 94 آیین نامه مذکور. هر یک از آنها سید جلال حسینی و عزت الله پورقاز در یک جلسه محرومیت دائمی از همراهی تیم های خود به مسابقات رسمی و سعید آقایی و محمدرضا حسینی در یک جلسه محرومیت که تا پایان این فصل ادامه دارد و همه این افراد و همچنین محمد حسین کنعانی. زادگان هر کدام 750 میلیون ریال و باشگاه های سپاهان و پرسپولیس هر کدام یک میلیارد ریال جریمه نقدی خواهند داشت. احسان کورهیه و یاسر جمال بافقی نیز به ترتیب به شش ماه و سه ماه ممنوعیت ورود به استادیوم های فوتبال کشور و همچنین پرداخت 200 میلیون ریال و 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

در همین حال ، به دلیل وقوع حوادث تلخ در چندین مسابقه در بازی های گذشته پرسپولیس و سپاهان برابر یکدیگر و برای تکمیل پنالتی ، دیدار دو تیم در فصل آینده لیگ برتر شامل سفرهای رفت و برگشت- از استادیوم ها به خانه بیرون می آیند. این دو تیم به تشخیص سازمان لیگ بر اساس ماده 118 قوانین انضباطی گفته شده به صورت خنثی در شهر و استان آزاد می شوند.

این تصمیم قابل اجرا است و در مورد دادرسی تعلیق (اعم از قطعی یا معلق) و سایر موارد ظرف 7 روز از تاریخ ابلاغ به کمیته استیناف قابل تجدیدنظر است و باشگاه ها نمایندگان خود را برای پرداخت جریمه دارند. آنها مسئولیت های مشترکی دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا