عمومی

کلاب هاوس، عادی سازی گفت‌وگو

مهمترین تأثیر همه این ارتباطات تقریب چارچوبهای ذهنی افراد با مسائل کلی است. تحول جدیدی که یک تغییر بزرگ محسوب می شود ، شبکه مجازی Club House است. این شبکه اجتماعی فقط با صحبت و گوش دادن رونق می گیرد. هیچ نظری نمی توان گذاشت
بدون عکس و احتمال دروغ بودن به حداقل می رسد. اتفاقی که جو را در سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر بسیار وحشی کرده است. ایرانیان به سرعت و فعالانه وارد این شبکه شده و به طور فعال در آن حضور دارند. ویژگی بارز این شبکه مکالمه است. شما باید صحبت کنید و باید گوش دهید. تلخه رایگان برای همه ، حداقل برای گوش دادن به همه رومی ها در موضوعات مختلف. طبیعی است که افراد اتاق هایی را با تمایلات خاص خود طراحی کنند.

هرکسی می تواند وارد اتاقی شود که در آن دوستان و طرفدارانش می توانند با عنوان خاصی بیایند و صحبت کنند. اتفاق عجیبی در صحنه سیاسی رخ داده است. مردم می آیند و مرتب س questionsال می کنند یا صحبت می کنند. س Quesالات و جوابها اغلب در اتاقهای مهمان پرسیده می شود. گاهی اوقات فاصله باور ، فکر و سیاست سوال کننده و پرسش شده به اندازه زمین و آسمان است ، اما آنها آن را می شنوند. منجمد كردن كينه ها و شورش هاي خشونت آميز و البته داشتن مناصب ، گفتگو با يكي از بزرگ ترين رويدادهاي سياسي و نتيجه گذشته فضاي مجازي است. این به طور عادی اتفاق می افتد. متأسفانه ، تلاش های افراط گرایان در هر دو طرف بسیار متمرکز بر جلوگیری از وقوع این اتفاق است.

شاید قابل درک باشد که بعد از این همه وقایع و شاید مسافت های خونین طی این دهه ها ، استفاده از این فضا برای نیروهای میانه و راست دشوار باشد و همه انتقام انتقام را بگیرند. افراط گرایان از هر دو طرف اصرار داشتند که دیگر صدایی در این فضا شنیده نشود و این شبکه را وزنه برداری قلمداد کنند. در بسیاری از موارد ، این کینه ها برای مدت طولانی قابل درک است. تاکنون هر دو طرف رسانه های خود را داشته اند و با یکدیگر بد و بیراه صحبت کرده اند و آنها گفتگو را تحمل نمی کنند. گفتگوی سکولار با همه می تواند افراط گرایان را به حاشیه براند. و مهمتر از همه ، واقعیتها از دو طرف برهنه و بدون سانسور منتقل می شوند.

در حوزه سیاست ، یکی از جنجالی ترین رمان های سیاسی رادوتن توسط روزنامه نگاران مشهور فرید مدرسی و احسان کیان منتشر شد. تلاش این دو روزنامه نگار برای آوردن شخصیت ها و نامزدهای سیاسی به ویژه شخص آقای ظریف قابل ستایش بود و البته سر و صدای زیادی به پا کرد. دوستان انور ابی اعتراض کردند. آقای ظریف وزیر امور خارجه بود و مدیران اتاق باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی اداره کنند. اما ای کاش این اعتراض همچنان در گفتگو باقی بماند و منجر به گزارش فرید مدرس نشود ، همانگونه که شد. و همه روشنفکران باید از این محاصره های مخالف و چیزهای ناشناخته آزاد شوند. درست همانطور که ایکاش قانون فیلتر کردن را در همه شبکه های اجتماعی کنار گذاشت. در هر صورت ، مکالمه با این شبکه اجتماعی آغاز شد. در میان دورترین افراد. با وجود همه مشکلات ، این شبکه اجتماعی هنوز نشان داد که گفت وگو آنقدرها هم دشوار نیست.

منتشر شده در روزنامه اعتماد شنبه ، 4 آوریل 00

دکمه بازگشت به بالا