بین الملل

کسب سهمیه قهرمانی جهان نشدنی نیست

مربی هندبال بانوان ایران در گفتگو با آنا:

سرمربی تیم هندبال بانوان گفت: تیم ملی بانوان ایران اگر خوب بازی کند می تواند هند را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از امروز در اینچئون کره جنوبی آغاز می شود.

تیم ملی بانوان ایران نیز با حمایت باشگاه بافق یزد و ترکیب بازیکنان جوان و نوجوان در این رقابت ها حضور داشت.

این تیم دور مقدماتی در گروه A به مصاف تیم های سرسخت هند، ازبکستان، استرالیا قهرمان دوره قبل و میزبان کره جنوبی می رود.

تیم بانوان ایران که در دور قبل با کسب مقام چهارمی به مسابقات جهانی راه یافته بود، این مسابقات را با دیدار مقابل هند آغاز می کند. مریم رضاییان مربی تیم جوانان و سرپرست تیم شاهرود در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گروه بسیار سختی دارد. امروز تیم ملی در اولین بازی مقابل هند قرار دارد که بازی آسانی نیست. چون هندبال هند مدام در حال پیشرفت است و بازیکنان با قدرت بدنی خوب کار را برای تیم ایران سخت می کنند. البته اگر تیم ملی بازی خود را انجام دهد بعید است حریف را شکست دهد.

سرپرست تیم هندبال شاهرود با اشاره به حریفان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ما با ترکیب بازیکنان جوان و نوجوان راهی کره شد و مقابل حریفان قدرتمند و با تجربه کار آسانی نخواهد بود. بدیهی است که انقلاب جدیدی در هندبال بانوان ایران رخ داده است که امیدوارم باعث پیشرفت شود. با این حال، نمی توان منکر قرعه سخت این تیم شد. چون کره میزبان تیم خیلی خوبی است و قهرمانی نوجوانان جهان را به دست آورد و استرالیا فصل گذشته قهرمان آسیا شد، البته من تیم این فصل را نمی شناسم. ازبکستان هم تیم سریعی است.

وی البته صعود دختران ایرانی به دور بعد را غیرممکن نمی داند و ادامه داد: با وجود همه سختی ها فکر می کنم این تیم بتواند به دور دوم مسابقات راه پیدا کند. چون انگیزه زیاد است و بچه ها خیلی متحد هستند.

رضاییان هرچند سختی کار را رد نمی کند، گفت: در این شرایط رسیدن به جمع 4 تیم اول آسان نیست اما غیرممکن هم نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا