عمومیکسب و کار برتر ایرانی

کدام شامپو ریزش مو را بیشتر می کند

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که تقریبا همه‌ی افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. این عارضه در مردان شایع‌تر است و معمولا به‌دلیل ژنتیک، تغییرات هورمونی، مشکلات پزشکی یا حتی به‌عنوان بخشی از روند پیری رخ می‌دهد. خوشبختانه، با خرید بهترین تونیک هیرفرند ایرانی یا خارجی می‌توانید تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کنید. چون این محصولات سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشند، جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهند و باعث تحریک رشد فولیکول‌های مو می‌شوند. البته نتیجه‌ی استفاده از آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به علت ریزش مو بستگی دارد. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ با ما همراه باشید تا با خصوصیات بهترین شامپو ضد ریزش مو خانم ها و آقایان و نحوه‌ی تاثیر آن روی مو آشنا شوید.

چه چیزی باعث ریزش مو می‌شود؟

ریزش ۱۰۰ تا ۲۰۰ عدد تار مو در روز طبیعی است. اما اگر متوجه شدید که تعداد موهایی که از دست می‌دهید بیشتر از این مقدار است، با پزشک تماس بگیرید. شایع‌ترین علت ریزش مو آلوپسی آندروژنیک است که اغلب از آن به‌عنوان ریزش مو یا طاسی با الگوی مردانه یاد می‌شود. این عارضه توسط هورمونی به نام دی‌هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می‌شود. DHT یک هورمون جنسی طبیعی است، اما وقتی سطح آن بیش از حد بالا می‌رود، روی فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارد و چرخه‌ی زندگی مو را کوتاه‌تر می‌کند. این اتفاق در نهایت باعث ریزش مو و کم‌پشت شدن آن می‌شود.

آیا استفاده از بهترین شامپو ضد ریزش باعث پرپشت شدن مو می‌شود؟

تحقیقات درباره‌ی شامپو و مراقبت مو نشان می‌دهد که هیچ شامپویی علت ریزش مو را درمان نمی‌کند، اما انتخاب محصول مناسب می‌تواند از شدید شدن این مشکل جلوگیری کند. شامپوی نامناسب قطعا روی پوست سر تاثیر منفی دارد و ریزش مو را بدتر می‌کند. اگر شامپو انتخابی شما به تحریک پوست سر، پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش یا افزایش ریزش مو منجر شد، باید استفاده از آن را قطع کنید. بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان و خانم‌ها شامپویی است که با تمیز کردن پوست سر از رشد مو حمایت می‌کند، بدون اینکه آن را بیش از حد خشک کند یا به آن‌ آسیب برساند.

بسیاری از این محصولات حاوی موادی هستند که به‌طور موضعی فعالیت هورمون دی‌هیدروتستوسترون را کاهش می‌دهند یا فاز آناژن (رشد) فولیکول مو را طولانی‌تر می‌کنند. استفاده از تونیک ضد ریزش مو دکتر بیز دارای مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کلاژن می‌تواند به ترمیم موها و پرپشت‌تر به نظر رسیدن آن‌ها کمک کند. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می‌کنند که از مصرف شامپوهای حاوی سولفات، پارابن و الکل اجتناب کنید و در عوض به‌دنبال مواد طبیعی مانند کافئین، عصاره‌ی چای سبز، روغن درخت چای، رزماری و نعناع باشید. در نهایت شامپو مرطوب‌کننده و شامپ کتوکونازول هم می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد.

شامپوی بدون سولفات چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

شامپو مرطوب‌کننده بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ریزش مو دارند، در حالی که موی آن‌ها می‌شکند و این شکنندگی اغلب به روتین مراقبت از مو مربوط می‌شود. به همین دلیل، باید موهای خود را با یک شامپو مرطوب‌کننده بشویید و استفاده از ابزارهای حرارتی مثل اتوی مو را متوقف کنید. برای خرید چنین محصولی نیاز نیست بودجه‌ی زیادی در نظر بگیرید. خوشبختانه، انتخاب‌های مقرون به‌صرفه‌ی زیادی وجود دارد. فقط به‌دنبال یک برند معتبر باشید که حاوی مواد مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده مو از جمله گلیسیرین، روغن آرگان و روغن جوجوبا باشد

. برخلاف باور عموم، ریزش مو فقط مختص آقایان نیست، بلکه خانم ها را هم درگیر می‌کند؛ گرچه طاسی و ریزش مو در آقایان شایع‌تر است، اما در خانم‌ها هم دیده می‌شود؛ ریزش مو در خانم‌ها به شکل عقب رفتن خط رویش، کنده شدن دست‌های مو به دلیل فشار و کشیدگی و بصورت کلی شکنندگی، نازک و کم جان شدن موها دیده می‌شود. در این مقاله با داروخانه آنلاین دارودراگ همراه باشید تا ضمن معرفی قدرتمندترین ترکیبات موثر در درمان ریزش مو، چند نمونه از بهترین شامپوهای ضد ریزش را معرفی و بررسی کنیم.

آیا باید نگران ریزش مو باشیم؟

همه‌ی ما این واقعیت را می‌دانیم که تراکم مو با افزایش سن و به مرور زمان، کمتر خواهد شد. درست است که همه‌ی آدم‌ها کچل نمی‌شوند، اما اکثریت افراد نازک شدن و کم حجم شدن موها را تجربه خواهند کرد. در بهترین حالت، همزمان با سفید شدن موها، خط رویش آن‌ها عقب می‌رود. این مطلب برای همه‌ی افراد، در تمام سنین مناسب است، چراکه ریزش مو فقط دشمن زیبایی نیست، بلکه قاتل اعتماد به نفس هم هست. تزریق آمپول بیوتین و بپانتن اکتوورکو هم می‌تواند به کاهش ریزش مو و درمان آن کمک کند. نگران نباشید! متخصصان راه حل‌های خوبی را برای مقابله با این مسئله یافته‌اند که یکی از موثرترین آن‌ها، استفاده از شامپو ضد ریزش است؛ به نظر می‌رسد این درمان ایمن‌ترین، راحت‌ترین، کم دردسرترین و احتمالا مقرون به صرفه‌ترین راه برای مبارزه با ریزش مو باشد.

مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از ریزش مو برای خانم‌ها

از آنجائی‌که خانم‌ها موهای بلندتری دارند، لازم است نکات اضافه‌تری را برای مراقبت از موهای خود رعایت کنند؛ در این بخش راه‌هایی توصیه شده است که با کمک آن‌ها می‌توانید علاوه بر جلوگیری از کم پُشت شدن موها، مانع ریزش آن‌ها شوید. به موهای خود استراحت دهید و برای مدتی از تونیک رویش مجدد مو بیز و دیگر حالت دهنده مو حرارتی استفاده نکنید. گرما به ساقه‌ی موها آسیب می‌زند و باعث خشکی، شکنندگی و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شود. قبل از اکستنشن کردن، خوب فکر کنید. چسب یا گیره‌هایی که دسته های مو مصنوعی را به موهای واقعی وصل می‌کنند، منجر به آسیب دیدن آن‌ها خواهند شد. وقتی موهایتان را می‌بندید، آن‌ها را نَکِشید. چنین فشاری باعث شکستن موها از نواحی نزدیک به ریشه می‌شود و در نهایت هم خط رویش موها را عقب می‌کشد.

بیش از اندازه شانه نکشید. نیازی نیست موهایتان را مدام شانه کنید. یکبار قبل از حمام و یکبار صبح قبل از خارج شدن از منزل کافی است. جهت فرق خود را عوض کنید. فرقی نمی‌کند استایل معمول موهای شما چیست، هر چند وقت یکبار آن را عوض کنید. به عنوان مثال اگر هر روز، فرق وسط باز می‌کنید، هر چند وقت یکبار فرق کج را امتحان کنید. اینکار فشار مداوم را از روی ریشه‌ی موها بر می‌دارد. شاید اکستنشن کردن یا استفاده از کلاه گیس روش راحت‌تری برای پنهان کردن حجم کم موها باشد، اما فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است؛ به جای آن‌که اجازه بدهید موهایتان از دست بروند و کلاه گیس استفاده کنید، از همین امروز جلوی ریزش آن‌ها را بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا