عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چرا کراتین مو باعث ریزش مو میشود؟

آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می شود؟ کراتینه مو یکی از روش های زیبایی و ترمیم مو است که در سال های اخیر متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. شاید شما هم عکس های قبل و بعد از کراتینه مو را دیده باشید و علاقه مند به انجام این روش باشید. مقاله فواید و مضرات کراتینه برای مو را در مجله سلامت مفید تب آماده کرده ایم. می خواهیم بدانیم آیا کراتینه مو واقعا باعث ریزش مو می شود یا خیر؟ در این بخش به سوالات بسیاری پاسخ خواهیم داد. مطالب بی طرفانه ما را در مورد کراتینه مو از دست ندهید.

کراتینه برای مو چیست؟

همانطور که در قسمت مقدمه گفتیم کراتینه مو روشی برای زیبایی و سلامت مو است. کراتین به طور طبیعی در ساختار سلول های مو وجود دارد. هر چه میزان کراتینه مو بیشتر باشد، براق تر و زیباتر می شود. همچنین موهای سالمی که کراتین کافی دارند بدون وز هستند و به راحتی شانه می شوند. البته به یاد داشته باشید که برخی از افراد از نظر ژنتیکی موی وز یا درشت دارند و این نشانه بی کیفیتی مو نیست.

معمولا رنگ کردن و دکلره کردن مو، نور مستقیم خورشید، سرما، استفاده مکرر از شال و کلاه، استفاده از لباس های بد، استفاده از شانه و برس بد، استفاده از برخی داروها، مشکلات هورمونی و غیره. کراتین مو کاهش می یابد. در اثر کاهش کراتین موها زبر و صاف می شوند و در نتیجه حالت طبیعی و قبلی خود را از دست می دهند. در این شرایط می توانید با یک متخصص زیبایی، پزشک یا متخصص مراقبت مشورت کنید و با کمک کراتینه درمانی از موهای خود مراقبت کنید.

کراتینه مو چه تاثیری روی مو دارد؟

کراتین تراپی به تنهایی می تواند کمبود کراتین در ساختار مو را جبران کند. در نتیجه پس از این روش ترمیم، امیدواریم موها احساس زبری یا زمختی نداشته باشند و به راحتی بتوان آنها را شانه کرد. در بسیاری از موارد، سالن های زیبایی علاوه بر مواد حاوی کراتین، از ترکیبات نرم کننده نیز استفاده می کنند. به همین دلیل است که پس از کراتینه مو، موها بسیار صاف می شوند و به اصطلاح آبشار می شوند.

کراتینه مو چگونه ساخته می شود؟

چندین روش کراتینه مو وجود دارد که محبوب ترین آنها کراتینه سرد و کراتینه گرم است. در کراتینه موهای سرد، موها را با مواد پوشانده و 1-2 ساعت می گذارند. در روش کراتینه داغ، مواد را روی مو قرار داده و با اتو مخصوص حرارت می دهند تا به عمق بافت مو نفوذ کند.

توجه داشته باشید که اگر آرایشگر می خواهد از کراتینه و صافی استفاده کند، مواد نباید با ریشه مو و پوست سر تماس داشته باشد.

آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می شود؟

درمان کراتینه به تنهایی باعث ریزش مو نمی شود. مواد به کار رفته در کراتینه مو و نحوه استفاده از آن از جمله عوامل موثر بر ریزش مو است. در این زمینه موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اگر موهای شما به طور طبیعی کدر یا خشک است، بهتر است از درمان کراتینه استفاده نکنید و برای بهبود آن از محصولاتی مانند شامپو، ماسک مو و … استفاده کنید. با این حال، داروی کرین حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی است و استفاده از آن می تواند برنامه ریزی شده و غیرمنتظره باشد.

اگر می خواهید کراتینه مو انجام دهید، به سالن های معتبر مراجعه کنید و از متخصصان دلسوز و با تجربه راهنمایی بگیرید.

در مورد روش های درمان کراتینه مو تحقیق کنید و از آرایشگر خود در مورد مواد تشکیل دهنده آن سوال کنید. هنگام استفاده از محصولات کراتینه تراپی و حالت دهنده مو با هم، باید سعی کنید تا حد امکان از تماس محصولات با پوست سر جلوگیری کنید.

اگر موهای خود را رنگ کرده یا دکلره کرده اید، باید 2 هفته از این کار گذشته باشد تا کراتینه مو به هم نخورد.

خرید کراتین را از فروشگاه های معتبر توصیه می کنیم. قبل از خرید تحقیق کنید و هرگز به قیمت ارزان صرف نظر از کیفیت مواد رضایت ندهید.

چرا کراتینه مو باعث ریزش مو می شود؟

گفتیم که مواد مورد استفاده در کراتینه مو و روش های کراتینه درمانی از مهمترین عوامل ریزش مو هستند. در این قسمت می خواهیم بدانیم کراتینه مو در چه مواردی باعث ریزش مو می شود.

اگر صاف کننده ها در درمان های کراتینه استفاده می شوند و آن ها با پوست سر تماس دارند. این می تواند منجر به حساسیت پوست و ریزش مو در آینده شود.

اگر آرایشگر از اتوی نامناسب استفاده کند، تارهای مو به مرور زمان آسیب دیده، می شکنند و می ریزند.

اگر مواد مورد استفاده در کراتینه تراپی کیفیت بالایی نداشته باشد، تاریخ مصرف گذشته باشد و غیره باشد، احتمال حساسیت پوست سر و در نتیجه ریزش مو افزایش می یابد.

توجه: متأسفانه برخی از افرادی که به دنبال منافع هستند یا از برخی مواد بی اطلاع هستند، روش های دیگری مانند کراتینه درمانی را برای شما انجام می دهند که ماهیت متفاوتی دارد. به عنوان مثال، ریباند، تراز ژاپنی و غیره. این روش کاملاً متفاوت از کراتینه تراپی است و یک درمان زیبایی محسوب می شود. به عبارت دیگر این اعمال خاصیت ترمیم کنندگی ندارند و به مرور زمان آسیب زیادی به موها وارد می کنند. بنابراین قبل از کراتینه درمانی در این راستا تحقیق کنید.

کراتینه مراقبت از مو

در قسمت های قبل بررسی کردیم که آیا کراتین باعث ریزش مو می شود و علت آن چیست. حال می خواهیم شما را با مراقبت از مو بعد از کراتینه درمانی آشنا کنیم. به این ترتیب می توانید شانس ریزش مو را کاهش دهید، موهای خود را سالم نگه دارید و از مزایای کراتینه درمانی و موهای صاف تر برای مدت طولانی تری بهره مند شوید.

در بهترین حالت، کراتین تراپی تا 6 ماه موثر خواهد بود. به عبارتی این روش موقتی است و با شستن یا گذشت زمان موها به حالت قبل باز می گردند. استفاده از شامپوی بدون سولفات می تواند این زمان را افزایش دهد.

پس از دوش گرفتن، فقط از هوای گرم سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. موها را با برس یا شانه دندانه پهن شانه کنید. نیازی به گذاشتن سشوار در نزدیکی موها نیست.

توجه داشته باشید که تماس با آب کلردار استخر می تواند کراتین را سریعتر از موها پاک کند. بنابراین، برای طولانی شدن چرخه کراتین، در آب کلردار شنا نکنید.

فراموش نکنید که بعد از دوش گرفتن موهای خود را با سشوار و باد خنک خشک کنید. اگر موهای شما خشک باشد، ظاهر خوبی ندارند.

اگر از ماسک مو در حمام استفاده می کنید، بهتر است ماسک مو بدون سولفات باشد.

کراتینه مو برای چه مواردی مناسب است؟

روش های زیبایی و ترمیم مو در درجه اول به خواسته های شما بستگی دارد. حال، اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید و اقدامات احتیاطی را ضروری می دانید، به نکات زیر توجه کنید:

افرادی که موهای خود را دکلره کرده اند و به همین دلیل موهای خود را خشن می بینند.

افرادی که به دلیل قرار گرفتن در معرض محیط شیمیایی یا نور مستقیم خورشید موهای زبر و زمختی دارند.

به طور کلی عمل زیبایی مستلزم تحقیق و تصمیم گیری عاقلانه و شخصی است. بنابراین خوب است به این نکته توجه شود.

نکته 1: اگر از ریزش مو، پسوریازیس، حساسیت پوست سر، خشکی شدید پوست و … رنج می برید، بهتر است از کراتینه درمانی خودداری کنید و تا رفع کامل مشکلات، روش ایمن تری را برای بهبود مو انتخاب کنید.

نکته 2: اگر تحت درمان برای ریزش مو هستید یا اگر موهای شما به طور کلی نازک و شل است، از کراتینه درمانی و سایر درمان های زیبایی مو خودداری کنید.

درمان ریزش مو بعد از کراتینه تراپی

اگر بعد از درمان کراتینه مو متوجه ریزش مو شدید، برای تشخیص دقیق تر با متخصص پوست و تریکولوژیست مشورت کنید. در بعضی موارد، ریزش مو ربطی به کراتینه ندارد. ادامه دارد زیرا ما آن را نادیده می گیریم. بنابراین بهترین توصیه مراجعه به متخصص پوست و مو است. در اینجا چند نکته مفید برای درمان ریزش مو پس از کراتینه وجود دارد.

برای تقویت فولیکول های مو و بهبود ریزش مو، با محصولاتی مانند قرص Beauty Health کمک کنید. این کپسول حاوی بیوتین و سایر مواد مغذی است که برای سلامت مو مفید بوده و هیچ عارضه ای ندارد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید و تا حد امکان از فست فودها، شیرینی ها و غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید.

استرس خود را مدیریت کنید باید بدانید که استرس عامل مهمی در ریزش مو است و تقریبا هیچ دارویی نمی تواند اثر آن را بهبود بخشد.

موها را با آب گرم بشویید. شستن موها با آب داغ سبوم طبیعی را از بین می برد و به طرق مختلف باعث ریزش مو می شود.

با مشورت داروساز یا پزشک از نرم کننده های مو مانند اسپری ها، تونیک ها و لوسیون ها استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا