اقتصادیکسب و کار برتر ایرانی

کارخانه پلی کربنات تهران کجاست

آشنایی با بهترین تولید کننده پلی کربنات در وب سایت ساختمونی نیوز

عزیزان در این مقاله سعی بر آن می‌باشد که شما را با تاریخچه و معرفی بهترین تولید کننده پلی کربنات و کاربرد آن در کشور آشنا کنیم. جهت اطلاعات بیشتر از ورق پلی کربنات تهران تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پلی کربنات اولین بار در سال ۱۸۹۸میلادی توسط آلفرد آینهورن، دانشمند آلمانی شاغل در دانشگاه مونیخ کشف شد. پس از ۳۰ سال تحقیقات آزمایشگاهی، تحقیقات در سال ۱۹۵۳میلادی بسیار مورد توجه قرار گرفته گرفت، زمانی که هرمان شنل در بایر در اوردینگن آلمان اولین پلی کربنات را به ثبت رساند. نام تجاری «ماکرولون» در سال۱۹۵۵میلادی برای آن به ثبت رسید.

در سال ۱۹۵۳میلادی و یک هفته پس از اختراع در بایر، دانیل فاکس در جنرال الکتریک در شنکتادی، شهر نیویورک، بیک پلی کربنات شاخه دار را سنتز کرد. هر دو شرکت در سال ۱۹۵۵میلادی برای ثبت اختراعات خود اقدام نمودند.

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات ورقی سبک، مقاوم در برابر ضربه با تنوع رنگ بالا است که باعث می‌شود این محصول قابلیت سایه‌ پذیری و عبور نور متغیری داشته باشد. عبور نور در پلی کربنات به‌ تناسب رنگ آن می‌تواند چیزی بین ۳۵ تا ۸۲ درصد باشد.

ورق پلی کربنات ورقی نشکن و انعطاف‌پذیر می‌باشد و در برابر کشش و خمش مقاومت بسیار بالایی دارد. این ورق‌ها عایق حرارتی بسیار خوبی می‌باشند که در صرفه‌جویی و ممانعت از اتلاف انرژی در ساختمان نقش مهمی را می‌تواند ایفا کنند.
ورق پلی کربنات دارای خاصیت خود خاموش‌ کنندگی بوده و دچار حریق نمی‌گردد. همچنین این ورق‌ها تا حد بسیار زیادی در برابر اشعه فرابنفش مقاوم بوده و رنگ و شفافیت ورق نیز در برابر تابش نور خورشید تغییر نمی‌نماید و به‌ خوبی قادر به ممانعت از نفوذ تأثیرات منفی اشعه فرابنفش به داخل محیط می‌باشد.

ورق های پلی کربنات

کاربرد ورق پلی کربنات در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی می‌باشد. این ورق‌ها در زیباسازی محیط بسیار موثر بوده. ورق پلی کربنات به عنوان جایگزینی مناسب و کاربردی به جای شیشه در صنعت ساختمان سازی و سایر صنایع به حساب می آید. این ورق نوعی ورق شفاف می‌باشد که دارای خواص فیزیکی، مکانیکی، الکتریکی و گرمایی است. این ورق مزایای بسیاری مانند سبکی، بهینه سازی انرژی و صرفه اقتصادی را دارا می باشد.

کاربرد ورق پلی کربنات به این گونه‌ ای است که در تابستان وقتی خورشید به صورت کاملاً عمود می‌تابد، این ورقها نور خورشید را برگردانده و از گرمایش بیش از حد محیط زیر آنها جلوگیری می‌نماید. با تغییر فصل و عوض شدن زاویه تابش خورشید در فصل هایی مانند زمستان که خورشید کاملاً مایل می تابد بیشترین گذر نور از سطح فوقانی به فضای داخل را امکانپذیر می‌شود.
کاربرد ورق های پلی کربنات در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می باشد. بهتر است از بهترین برند ورق پلی کربنات در این موارد استفاده شود. همچنین تنوع رنگ این ورق، قابلیت سایه پذیری و عبور نور را به میزان ۳۵ تا ۸۲ درصد افزایش خواهد داد.

حال به معرفی ده تا از بهترین تولید کننده پلی کربنات در ایران می‌پردازیم. امیدواریم بتوانیم قدمی مفید برای شما عزیزان برداریم.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده پلی کربنات با ما همراه باشید.

شرکت گالینا ایران

شرکت گالینا ایران یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات درایران می‌باشد که در زمینه مشاوره، طراحی، فروش وتولید پلی کربنات سقفی و دیواری با ابعاد و جداره های مختلف فعالیت مینماید. که از مهندسین، مشاوران، طراحان و با پشتوانه نیروهای فنی و متخصص تشکیل گردیده است و برای تمامی محصولات پروژه ها و مشتریان علاوه بر کنترل دقیق و پیشرفته مراکز علمی و تحقیقاتی به دقت و تطابق ویژگی های مصالح به کار رفته با استانداردهای ملی و بین المللی نیز می پردازد .

شرکت گالینا ایران بزرگترین عرضه کننده ورق‌های پلی کربنات در انواع و در مدل‌های متنوع از جمله پلی کربنات تخت، موجدار، دوجداره، سه جداره، گلخانه ای و… در شکلهای مختلف و ضخامت‌های مختلف می‌باشد.

شرکت جی لیان

این شرکت توانسته به عنوان تنها تولید کننده ورق‌های پلیمری موجدار در خاورمیانه شناخته گردد. شرکت جی لیان جی را می‌توان به عنوان یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات کشور نام برد.

شرکت نوآوران آیدا پلاستیک

این شرکت با دریافت انواع استاندارد‌ها و گواهینامه‌هایی از جمله ISO TS16994.2002 از شرکت RWTUV آلمان و ارائه محصولات با تضمین کیفیت، توانسته است در بازارهای داخلی و خارجی مطرح گردد.

هم اکنون بازارهای صادراتی این شرکت شامل کشورهای امارت متحده عربی، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، کویت، سوریه، بحرین، قطر، پاکستان، افغانستان و … می باشد. این شرکت را با توجه مطالب بیان شده می توان یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات می‌باشد.

شرکت طلق ایران

گروه صنعتی طلق ایران را می‌توان یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات در کشور دانست که  فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸در زمینه تولید، فروش و واردات انواع پلی کربنات و پلکسی گلاس ومولتی استایل و….. آغاز نمود.

این گروه تولید کننده در زمینه پلی کربنات پلکسی گلاس و مولتی استایل در کشور می‌باشد.

شرکت اکسون

اکسون در سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را به عنوان یکی از اولین و اصلی ترین فروشندگان و توزیع کنندگان افزودنی های صنعت پلاستیک به خصوص مستربچ در ایران آغاز نمود و در سال ۱۳۷۰ با تاسیس کارخانه مستربچ ایرکو فعالیت جدیدی را در این زمینه شروع نمود. در حال حاضر کارخانه این شرکت در زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰ مربع در شهرک صنعتی واقع گردیده است که یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات در کشور می‌باشد.

شرکت نور افزا

شرکت نور افزا در سال ۱۳۵۷ با نام تجاری ژیسر و با هدف تولید انواع نورگیرهای ساختمانی و ورقهای تاسیس گردید. در حال حاضر این شرکت بزرگترین مرکز پخش ورقهای پلی کربنات دو جداره و تخت، ورق های پلکسی گلاس ایرانی و خارجی و نورگیرهای ساختمانی با پایه فایبرگلاس می باشد.
این شرکت به غیر از تولید محصولات مختلف در صنعت نورگیر اقدام به طراحی و تولید یراق آلات آلومینیومی جهت نصب ورقهای پلی کربنات کرده است. این شرکت را می‌توان به عنوان یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات معرفی نمود.

شرکت پارس پلیمر

پارس پلیمر بزرگ ترین کارخانه تولید تفلون های صنعتی در ایران می باشد. همچنین عرضه کننده انواع تفلون های آلمانی و ایتالیایی و چینی می باشد. این شرکت با سی سال سابقه تولید ورق و میلگرد و لوله (بوشن)، پلی اتیلن، ای بی اس، پلی پروپیلن ، پی وی سی در رنگ ها و ابعاد مختلف می باشد.

شرکت تهران نورگیر

این شرکت با بیش از ۲۵ سال سابقه مشغول به فعالیت می‌باشد. کارخانه این شرکت واقع در شهرک صنعتی اشتهارد احداث گردید. محصولات این شرکت شامل: نورگیرهای پیش ساخته (کوپل) در ابعاد و سایزهای مختلف و همچنین تنوع در رنگ، پلی کربنات، انواع کیوسک های تلفن انواع ورق های فایبرگلاس و قطعات فایبرگلاس می‌باشد.
مواد اولیه در این شرکت دارای بالاترین استانداردهای جهانی بوده و کلیه موارد از قبیل دما،میزان نور و پاکیزگی و نحوه چیدن مواد کنترل می گردد. این شرکت نیز مانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده می‌توان به عنوان یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات نام برد.

شرکت فاراد

شرکت فاراد یکی از بهترین تولید کننده پلی کربنات در کشور می‌باشد. این شرکت در سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع و زیربنای تولیدی ۶۱۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی تهران آغاز کرد . این شرکت در حال حاضر تولید کننده پلی کربنات، کارتن پلاست، فایبرگلاس، توری مرغی، پشم و شیشه در کشور می‌باشد.

پلی کربنات ؛ محصولی از پلیمر های ترموپلاستیک (ماده ای که در برابر گرما و حرارت بدون هیچگونه تغییر شیمیایی ذوب می شود) که به دلیل خواص فیزیکی، الکتریکی، گرمایی و مکانیکی در صنایع مختلفی مخصوصا صنایع شیمیایی کاربرد فراوان پیدا کرده اند. معمولا از این محصول به صورت ورق استفاده می شود و به همین علت آن را به نام ورق پلی کربنات نیز می شناسند.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا