عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چی بپوشم قدم کوتاه دیده بشه؟

البته که همگی می‌دانیم داشتن قد بلند مزیت بزرگی به حساب می‌آید. اما با این حال بسیاری از قدبلندها نیز گاهی اوقات با معضل‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شوند. از جمله معضلات این افراد می‌توانیم به دقت در انتخاب لباس اشاره کنیم. قد بلندها لازم است برای انتخاب لباس، نکاتی را مد نظر قرار دهند. با مدنظر قرار دادن این نکات افراد قد بلند می‌توانند لباس‌هایی را خریداری کنند که استایل آنها را بسیار زیبا جلوه دهد. برای انتخاب بهتر خرید برند adl ترکیه را در برنامه خود قرار دهید.

علاوه بر آن، مقداری از قد آنها را کوتاه‌تر نشان داده و از بلندای قد آنها به صورت ظاهری کم کند. همان‌طور که می‌دانید لباس‌هایی که آقایان می‌پوشند با لباس‌هایی که خانم‌ها به تن می‌کنند تفاوت‌های بسیاری دارد. در ادامه مقاله قصد داریم لباس‌های مردانه و زنانه‌ای که برای افراد قد بلند دوخته می‌شوند و تناسب بسیاری با فرم هیکل این افراد دارند را برایتان معرفی کنیم. اگر شما هم از قد و قواره بلندی برخوردار هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

مردان قد بلند چگونه لباس بپوشند تا کوتاه‌تر دیده شوند

عده بسیاری از افراد از نعمت‌هایی برخوردار هستند که قدر آنها را نمی‌دانند. بسیاری از قد کوتاه‌ها علاقه دارند که قد بلند باشد و بسیاری از قد بلندها نیز علاقه دارند که قد آنها کوتاه‌تر باشد. در این میان بسیاری از بانوان نیز وجود دارند که تمایل به داشتن هیکلی کوچک و ظریف دارند. لازم است بدانید با رعایت چند نکته ساده و کوچک می‌توانید استایلتان را همان‌طور که می‌خواهید به نمایش بگذارید. به طور مثال آقایان می‌توانند از وسایل زیر برای کوتاه نشان دادن قد خود کمک بگیرند.

استفاده از لباس راه‌راه افقی

می‌توانید از لباس‌هایی که پارچه آنها دارای راه‌راه افقی است، استفاده کنید. این لباس‌ها می‌توانند شما را کوتاه‌تر و کمی پهن‌تر نشان دهند. لباس‌های راه‌راه افقی برای مردان در انواع متفاوت تیشرت، پیراهن یا پلیور و بلوزهای زمستانی موجود هستند. آقایان می‌توانند در فصول مختلف سال برای کوتاه‌تر نشان دادن قد خود از لباس‌های راه‌راه افقی کمک بگیرند.

تیشرت یقه گرد بپوشید

تیشرت‌هایی که یقه‌های V دارند گردن را بلندتر نشان داده و در نهایت منجر به بلندتر نشان دادن قد می‌شوند. اما تیشرت‌های یقه گرد معمولاً گردن یا به طور کلی قد فرد را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. آقایان می‌توانند از بلوز یا تیشرت‌های یقه گرد بدین منظور استفاده کنند.

از رنگ‌های متضاد استفاده کنید

افراد قد کوتاه برای بلندتر نشان دادن قد خود گاهی اوقات از لباس‌های یک‌رنگ استفاده می‌کنند. به طور مثال اگر شما از قد کوتاهی برخوردار هستید، می‌توانید تیشرت و شلوار یک رنگ را بپوشید. این استایل یکنواخت و یک رنگ می‌تواند بلندای شما را در ظاهر افزایش داده و منجر به بلندتر نشان دادن قد شما ‌شود. اما افراد قد بلند برای آنکه قد خود را کوتاه‌تر نشان دهند باید از یک استایل متضاد بهره بگیرند. یعنی رنگ پیراهن یا تیشرت کاملاً متضاد با رنگ شلوار باشد. این کار بالاتنه را از لحاظ رنگی می‌شکند و می‌تواند شما را چند سانت کوتاه‌تر نشان دهد.

از لباس‌های تنگ و چسبان دوری کنید

به طور معمول افراد قد بلند از هیکل لاغری نیز برخوردار هستند. اگر افراد قد بلند لباس‌های تنگ و چسبان را به تن کنند، ممکن است قد بلند آنها بلندتر نشان داده شود. افراد قد بلند باید لباس‌های گشاد را انتخاب نمایند. حال شاید برایتان سؤال ایجاد شود که پوشیدن لباس‌های گشاد چندان مناسب به نظر نمی‌رسد پس باید چه کار کنیم؟ در پاسخ به این سؤال می‌توانیم به شما بگوییم که مرز لباس‌ها را در گشاد یا تنگ بودن رعایت کنید. به طور مثال در انتخاب شلوار به جای شلوارهای تمام بگ یا بسیار گشاد از شلوارهای راسته کمک بگیرید. استفاده از شلوارهای دمپا گشاد نیز می‌تواند کمی به کوتاه‌تر نشان دادن قد شما کمک کند.

کفش طرح‌دار بپوشید

استراتژی استفاده از کفش طرح‌دار برای آقایان قد بلند بسیار مناسب به نظر می‌رسد. هنگامی که آقایان قد بلند از کفش طرح‌دار استفاده کنند، تمرکز از سمت لباس و قد آن‌ها بلند شده و به روی کفش مدل‌دار یا طرح‌دار آنها جذب می‌شود. از طرف دیگر آقایان قد بلند معمولاً از شماره پای بزرگ‌تری برخوردار هستند، استفاده از کفش‌های طرح‌دار می‌تواند پای آن‌ها را کوچک‌تر نشان دهد. برای انتخاب این مدل کفش می‌توانید از کفش‌های ورزشی برندهایی مانند گوچی کمک بگیرید.

کفشی بپوشید که با شلوارتان متضاد باشد

پوشیدن کفشی که شباهت رنگی بسیاری به شلوار شما دارد باعث می‌شود همه چیز در کنار هم جریان داشته باشد و پاهایتان بلندتر نشان داده شود. برای جلوگیری از این کار باید رنگ کفش و شلوارتان با یکدیگر متضاد باشد. به طور مثال می‌توانید یک شلوار جین آبی را در کنار کفش مشکی یا قرمز انتخاب کنید. تضادی که بین رنگ شلوار و کفش به وجود می‌آید می‌تواند در کوتاه‌تر نشان دادن شما مؤثر باشد.

از پیراهن‌های بلند استفاده کنید

استفاده از پیراهن‌های بلند می‌تواند پاهای شما را کوتاه‌تر نشان دهد. در واقع پیراهن‌های بلند بخشی از پاهای شما را می‌پوشانند و همین عامل می‌تواند روش مؤثری برای کوتاه‌تر نشان دادن فرم اولیه‌ای بدن شما باشد. آقایان می‌توانند از پیراهن‌های مردانه‌ای که تا خط زیر باسن بلند هستند استفاده کنند. البته در استفاده از پیراهن‌های بلند زیاده‌روی نکنید تا استایل شما شلخته به نظر نرسد. می‌توانید از پیراهنی که یک سایز بزرگ‌تر از اندازه شما است، برای افزایش قد و گشاد بودن بهره بگیرید.

کفش تخت بپوشید

ساده‌ترین کاری که باید برای کوتاه‌تر نشان دادن قد خود انجام دهید، پوشیدن کفش‌های تخت است. پوشیدن کفشی که پاشنه ندارد برای آقایان بسیار ساده به نظر می‌رسد؛ چرا که اغلب کفش‌های آقایان بدون پاشنه تولید می‌شوند. کفش‌های بدون پاشنه از بلندتر نشان دادن قد شما جلوگیری می‌کنند. حتماً می‌دانید که بسیاری از خانم‌ها برای بلندتر نشان دادن قد خود از کفش‌های لژدار و پاشنه بلند استفاده می‌کنند.

بانوان قد بلند چگونه لباس بپوشند تا قد آن‌ها کوتاه‌تر نشان داده شود

ما از شما نمی‌پرسیم که چرا می‌خواهید قد خود را کوتاه‌تر نشان دهید. بسیاری از تضادها در زندگی اغلب ما افراد به طور طبیعی وجود دارد. گاهی اوقات برخی از ما دارای موی فر هستیم. موی فر در عین داشتن زیبایی ممکن است برای فرد دارنده جذاب نباشد و اغلب افرادی که موی فر دارند ترجیح می‌دهند موهایشان صاف نشان داده شود.

در ارتباط با قد نیز این قضیه صدق می‌کند. بسیاری از خانم‌های قد بلند به علت‌های گوناگون می‌خواهند که قد آنها کوتاه‌تر نشان داده شود. از میان مواردی که برایتان توضیح دادیم پوشیدن کفش تخت، پیراهن‌های قد بلند، رعایت تضاد در رنگ لباس‌ها، پوشیدن کفش طرح‌دار و استفاده از لباس راه‌راه افقی برای خانم‌های قد بلند نیز کارایی دارد. به کار بردن این روش‌ها در خانم‌ها نیز موجب کوتاه‌تر نشان دادن قد آنها می‌شود. در ادامه چند مورد دیگر را به این موارد می‌افزاییم.

استفاده از مانتوهای بلند

حتماً می‌دانید که پوشش خانم‌ها و آقایان کاملاً متفاوت است و بسیاری از خانم‌ها از پوشش‌هایی به نام مانتو استفاده می‌کنند. مانتوها در انواع متفاوت قد کوتاه یا قد بلند تولید می‌شوند. خانم‌های قد بلند برای کوتاه‌تر نشان دادن قد خود می‌توانند از مانتوهای بلند کمک بگیرند. این مانتوها قسمت عظیمی از پاها را پوشانده و به کوتاه‌تر نشان دادن قد کمک می‌کنند. علاوه بر مانتو، در فصل زمستان و پاییز نیز خانم‌ها می‌توانند از کاپشن یا پالتوهای قد بلند برای پنهان کردن بلندای قد خود بهره بگیرند.

کفش‌های پاشنه کلفت را انتخاب کنید

از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نهراسید. استفاده از کفش‌های بدون پاشنه برای آقایان بسیار رایج و بلا مانع است. اما گاهی اوقات خانم‌ها بر اساس تنوع لباس خود در بسیاری از مهمانی‌ها ترجیح می‌دهند از کفش‌های پاشنه بلند بهره بگیرند. در این موارد خانم‌های قد بلند می‌توانند کفش‌هایی که دارای پاشنه کلفت هستند را انتخاب کنند. کفش‌های پاشنه مدادی یا آنهایی که دارای پاشنه‌های تیز هستند می‌توانند قد این افراد را بلندتر نشان دهند. اما کفش‌های پاشنه کلفت در کوتاه‌تر نشان دادن قد مقداری مؤثر هستند.

کیف بزرگ حمل کنید

افراد قد بلند باید کیف‌های بزرگ را انتخاب نمایند. اگر خانم‌ها یک کیف بزرگ را به دست بگیرند، توجه افراد به کیف بزرگ و سایز آن جلب می‌شود. در این صورت مقداری قد خانم‌ها کوتاه‌تر نشان داده خواهد شد. می‌توانید از کیف‌های دستی که در سایز متوسط یا بزرگ تولید و روانه بازار می‌شوند برای متعادل‌تر شدن قد خود کمک بگیرید.

استفاده از جواهرات جذاب

بانوان قد بلند باید حواس افرادی که به آنها نگاه می‌کنند را از طریق استفاده از اکسسوری‌های جذاب پرت کنند. یعنی مرکز توجه در بدن آنها جواهراتی مانند گردنبندهای درخشان یا گوشواره و دستبند باشد. هنگامی که توجه افراد به اکسسوری‌های پر زرق و برق جلب شود، قد بانوان کوتاه‌تر از آنچه که هست نشان داده خواهد شد.

تضاد سایز در لباس را امتحان کنید

هرگز از امتحان کردن تضاد سایز در لباس نهراسید. اگر می‌خواهید از بلوز و تاپ تنگ استفاده کنید، برای آنکه قد خود را کوتاه‌تر نشان دهید حتماً در کنار آن از یک لباس گشاد نیز بهره بگیرید. به طور مثال می‌توانید تیشرت تنگ را با استفاده از شلوار دمپا گشاد استفاده نمایید. همچنین می‌توانید یک تاپ اندامی و تنگ را همراه با یک شلوار راسته یا گشاد امتحان کنید. این استایل در کوتاه قد نشان دادن شما تأثیر بسیاری دارد.

مدل موی خود را تغییر دهید

شاید با خود فکر کنید اگر بانوان قد بلند از موی کوتاه برخوردار باشند، ممکن است استایل آن‌ها مردانه به نظر برسد. اما امروزه آن‌قدر مدل‌های متنوعی برای مو وجود دارد که بانوان می‌توانند از آنها برای زیباتر نشان دادن استایل خود بهره بگیرند. به طور مثال می‌توانند موهای کوتاه خود را به رنگ روشن درآورده و در کنار آن از پیراهن مشکی و کفش قرمز کمک بگیرند. در اجرای مدل‌های متنوع برای موهای خود اصلاً ترس به دلتان راه ندهید. مدل‌های گوناگون را انتخاب کنید تا به مدلی واحد برای کوتاه‌تر نشان دادن قد خود برسید. می‌توانید موهای بلند خود را اتو کرده و با یک گیره تزیینی آن را زیباتر کنید. همچنین رنگ موها نیز در کوتاه‌تر نشان دادن استایل شما گاهی اوقات تأثیر می‌گذارد. به طور مثال اگر از موهای مشکی و بلندی برخوردار هستید بهتر است کت یا بلوز مشکی به تن نکنید، می‌توانید در کنار موهای مشکی از یک تاپ یا کت سفید بهره بگیرید تا تضاد رنگ در کوتاه‌تر نشان دادن قد شما مؤثر باشد. از جمله مدل موهایی که قد را بلندتر نشان می‌دهد موهای بافته شده و دمب اسبی است. اگر قد بلندی دارید از این مدل موها پرهیز کنید.

دامن بپوشید

خوشبختانه بانوان تنوع لباس بسیار زیادی نسبت به آقایان دارند. خانم‌های قد بلند می‌توانند برای پوشاندن موهای خود از دامن نیز استفاده کنند. دامن‌ها در انواع متفاوتی موجود هستند. برخی از آنها با شکل و حالتی که دارند می‌توانند در کوتاه‌تر نشان دادن قد تأثیر بسزایی داشته باشند. افراد قد بلند می‌توانند از دامن‌هایی که تا زیر زانو هستند استفاده کنند. در کنار این دامن‌ها استفاده از یک تاپ یا کت با رنگ متضاد نیز تأثیرگذار است.

ژاکت بلند بپوشید

در فصل زمستان استفاده از سویشرت و ژاکت در میان بانوان رواج پیدا می‌کند. بانوان قد بلند برای پوشاندن مقداری از قد خود می‌توانند از ژاکت‌های بلند بهره بگیرند. ژاکت‌های بافتنی که تا زیر خط باسن یا بالای زانو هستند، برای این افراد بسیار مناسب به نظر می‌رسند. می‌توانید از ژاکت‌های رنگ روشن بهره بگیرید. همچنین ژاکت‌هایی که روی آن‌ها تزئیناتی از منجوق دوزی و جواهر دوزی قرار دارد، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند؛ چرا که توجه‌ها سمت تزیینات ژاکت جلب شده و از بلندای قد دور می‌شود.

آستین خود را تا کنید

گاهی اوقات برخی از بانوان از پیراهن یا تونیک‌های آستین بلند استفاده می‌کنند. اگر این تونیک‌ها از جنس کتان کاغذی یا نخی است برای کوتاه‌تر نشان دادن قد دستان خود می‌توانید آنها را چند سانت تا بزنید. آستین‌های تا شده می‌توانند خطای دید ایجاد کرده و قد شما را کوتاه‌تر از آنچه که هست نشان دهند.

دکمه بازگشت به بالا