عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چگونه سایبان مغازه با محیط کار شما ست می شود؟

سایبان مغازه یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که امروزه صاحبین مغازه به کار می‌برند. سایبان‌ها به منظور حفاظت از محصولاتی که در یک مغازه عرضه می‌شوند در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، بارش باران، برف، تگرگ و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه تولید‌کنندگان بسیاری نظیر در زمینه ساخت و طراحی فعالیت دارند.

اما برخی از افراد به شدت نسبت به دکوراسیون داخلی و خارجی مغازه خود حساس‌اند؛ از همین رو آن‌ها هنگام استفاده از سایبان مغازه دچار استرس می‌شود که شاید استفاده از سایبان نمای مغازه آن‌ها خراب کند! با این حال جای هیچگونه نگرانی نیست، سایبان‌ها انواع مختلفی داشته و به راحتی با محیط کار شما ست خواهند شد. امروز هم ما در این مطلب تصمیم داریم ضمن توضیحاتی در مورد سایبان، نحوه ست کردن سایبان با دکوراسون محیط کار را به شما توضیح دهیم. همراه ما باشید!

نحوه ست کردن سایبان با محیط کار

دکوراسیون داخلی و خارجی مغازه به یک اندازه روی زیبایی و جذب مشتریان تأثیر می‌گذارد. اگر نمای خارجی مغازه‌ای خوب نباشد، بدون شک مشتریان رغبت نمی‌کنند به آن وارد شوند؛ از همین رو باید به عناصر خارجی مغازه مانند ویترین، درب و سایبان توجه بسیاری نشان دهید.اما سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چگونه باید سایبان را با محیط کار ست کرد؟ در پاسخ به این سؤال ما به‌ایده‌های زیر اشاره می‌کنیم:

  • سایبان باید گویای محصولاتی که شما عرضه می‌کنید، باشد. اینکه شما بتوانید سایبان را به گونه‌ای طراحی نمایید که فعالیت‌های شما را نشان دهد، نوعی نحوه ست کردن سایبان با محیط کار است. برای مثال شما می‌توانید برای ست کردن سایبان با محیط یک قنادی، روی سایبان طرح‌های شیرینی چاپ کنید.
  • انتخاب رنگی متناسب با فضای داخلی. دومین راه برای ست کردن سایبان با محیط کار به کار بردن رنگ‌هایی است که با محیط داخلی مغازه همخوانی دارند. بدین گونه شما می‌توانید به راحتی سایبان را با محیط کار ست کنید.
  • انتخاب مدل مناسب. مدل سایبان باید حتماً با نمای بیرونی ساختمان مورد نظر برای نصب سایبان همخوانی داشته باشد. بهتر است برای ساختمان‌های مدرن سایبان‌های تک رنگ با مدل ساده مورد استفاده قرار گیرد، اما برای ساختمان‌های قدیمی استفاده از سایبان‌های کالسکه‌ای با رنگ‌های شاد و زیبا مناسب‌تر است.

How does the shop canopy match with your work environment?

سایبان مغازه چیست؟

پیش از آنکه در مورد نحوه ست کردن سایبان‌ها با محیط کار با شما صحبت کنیم، بهتر است به توضیح کلی سایبان‌ها بپردازیم. سایبان مغازه نوعی پوشش برای جلوگیری از ورود بارش باران، تابش نور مستقیم خورشید به مغازه، جلوگیری از نفوذ رطوبت در مغازه و عوامل محیطی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.استفاده از سایبان‌ها بسیار متداول بوده و امروزه آن‌ها را در انواع متفاوتی طراحی می‌کنند. سایبان‌ها معمولاً دارای سطح پوششی از پارچه هستند، این پارچه معمولاً جنس برزنتی، ترانزیتی یا فلکسی دارد.

در گذشته این سایبان‌ها به صورت دستی طراحی می‌شدند و یک بازو برای بالا و پایین کردن آن‌ها جلوی سایبان قرار می‌گرفت. با این حال امروزه مدل‌های مختلف مانند برقی توسط تولید‌کنندگان طراحی می‌شود. باز و بسته کردن سایبان‌های برقی به کمک یک ریموت کنترل صورت می‌گیرد و به راحتی می‌توان از فاصله چند متری بدون دخالت زور بازو سایبان‌ها را باز و بسته نمود یا حتی شیب آن‌ها را تنظیم کرد.همانطور که در بالا اشاره کردیم، امروزه سایبان‌ها تنوع بالایی داشته و در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. با این حال به طور کلی سایبان‌ها در دو دسته سایبان‌های دستی و برقی قرار گرفته و انواع سایبان‌های زیر را شامل می‌شوند:

سایبان بازویی

یکی از انواع سایبان‌های دستی، سایبان بازویی است. این نوع سایبان از طریق یک بازو باز و بسته می‌شود و می‌تواند به ایجاد سایه جلوی مغازه، جلوگیری از نفوذ رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید کمک کند.این سایبان‌ها با انواع مختلف پارچه‌ها ساخته شده و تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح آن‌ها وجود دارد. از مزایای این نوع سایبان‌ها می‌توان به قیمت پایین آن‌ها اشاره کرد.

سایبان کالسکه‌ای

از نمونه‌های بسیار محبوب سایبان‌های مغازه می‌توان به سایبان‌های کالسکه‌ای اشاره کرد. این نوع از سایبان‌ها را روی اکثر مغازه‌ها مشاهده می‌کنید. مدل کالسکه‌ای این نوع سایبان‌ها باعث شده که فضای جلوی مغازه از تابش نور مستقیم آفتاب در ‌امان باشد؛ از همین رو اگر شما یک مغازه میوه فروشی دارید می‌توانید ویترین جلوی مغازه را با سلیقه هرچه تمام‌تر بچینید و نگران خراب شدن میوه‌ها نباشید!امروزه سایبان‌های کالسکه‌ای در دو نوع دستی و برقی ساخته می‌شوند که شما می‌توانید با بودجه که در دست دارید، مناسب‌ترین را خریداری نمایید.

سایبان متحرک

از دیگر انواع سایبان‌ها می‌توان به سایبان‌های متحرک اشاره کرد. این مدل سایبان‌ها بسیار محبوب بوده و معمولاً آن‌ها را به صورت برقی می‌سازند. در واقع شما می‌توانید از یک ریموت کنترل برای باز و بسته کردن سایبان‌های متحرک استفاده نمایید. این مدل سایبان‌ها به خوبی می‌توانند از نفوذ رطوبت به داخل مغازه و تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری کرده و یک سایه وسیع جلوی مغازه ایجاد کنند.

چرا باید از سایبان مغازه استفاده کرد؟

در مطالب فوق شما با سایبان و انواع آن‌ها آشنا شدید، اما به نظر شما چرا باید از سایبان جلوی مغازه استفاده کرد؟ برای پاسخ این سوال موارد زیر را با دقت مطالعه کنید.

راحتی پرسنل مشغول به کار در مغازه

در طی سال‌های گذشته مغازه‌ها گسترش قابل توجهی داشته‌اند و چندین پرسنل در هر مغازه مشغول به شده‌اند. برای راحتی پرسنلی که در مغازه‌ها کار می‌کنند، استفاده از سایبان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. نصب سایبان به خوبی فضای جلوی مغازه را پوشش داده و سایه خوبی در فصل گرما ایجاد می‌کند. این مسأله باعث می‌شود هوای داخل مغازه خنک‌تر باشد و پرسنل از گرما کلافه نشوند.بدون شک راحتی پرسنل باعث موفقیت‌های بیشتر مغازه خواهد شد، آن‌ها زمانی که می‌بینند در راستای آسایش و رفاه آن‌ها کاری انجام داده‌اید، با انگیزه بیشتری کار خود را انجام می‌دهند.

راحتی مشتریان و مراجعه‌کنندگان به مغازه

از آنجایی که مشتریان چرخ فروشگاه را می‌چرخانند؛ از همین رو توجه به راحتی و آسیاش آن‌ها می‌تواند سود بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، وجود سایبان برای خنک شدن فضای داخلی مغازه و ایجاد سایه بسیار مفید است.نصب سایبان از تابش مستقیم نور خورشید به داخل مغازه جلوگیری کرده و محیط بیش از اندازه گرم نمی‌شود. ضمن اینکه گرم نشدن محیط در مغازه‌هایی مانند میوه فروشی و سبزی فروشی اهمیت بسیار زیادی دارد، که نصب سایبان در این راستا تاثیرات قابل توجهی می‌گذارد.

برندینگ

شاید شما هم تاکنون فکر نکرده باشید که استفاده از سایبان مغازه می‌تواند به برندینگ یا برند‌سازی کمک کند. همانطور که می‌دانید برند‌سازی در کسب و کار‌های مختلف چه کوچک باشند چه بزرگ اهمیت بسیار زیادی دارد.برای انجام برخی از تبلیغات می‌توان از سایبان کمک گرفت، سایبان‌ها نقش مؤثری در تبلیغات محیطی دارند. با چاپ نام و لگو مغازه خود روی سایبان می‌توانید به دیدن شدن آن کمک نمایید. افرادی که از حوالی مغازه شما عبور می‌کنند با دیدن نام مغازه با آن آشنا شده و در مواقع لزوم به یاد می‌آورند که چنین مغازه‌ای وجود دارد و برای تهیه محصولات موردنظر خود به آنجا مراجعه خواهند کرد.

جلوگیری از فاسد شدن محصولات

محصولات بهداشتی و آرایشی یا مواد غذایی در مقابل نور آفتاب به شدت آسیب خواهند دید؛ از همین رو مغازه‌هایی که در زمینه عرضه این محصولات فعالیت دارند باید از آن‌ها در مقابل نور آفتاب محافظت نمایند.نور مستقیم خورشید در کمترین زمان می‌تواند این محصولات را فاسد کند؛ از همین رو مغازه‌های آرایشی، بهداشتی یا عرضه‌کنندگان مواد غذایی حتماً باید سایبان روبه روی مغازه خود نصب کنند.

قیمت انواع سایبان روف گاردن و مغازه به چه عواملی وابسته است؟

عوامل متعددی در هزینه و قیمت نهایی سایبان‌ها تأثیر گذارند، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع سایبان

از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در قیمت سایبان تأثیر‌گذار باشد، نوع سایبان است. هنگام خرید مراقبت باشید که با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین نوع سایبان را انتخاب کنید.

جنس پارچه به کار رفته در سایبان

از دیگر عوامل تأثیر‌گذار روی قیمت سایبان می‌توان به مدل پارچه‌ای که برای ساخت آن استفاده می‌شود، اشاره کرد. پارچه‌های مختلفی امروزه برای ساخت و طراحی سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه‌های داخلی، خارجی، کره‌ای حتی پارچه‌های پی وی سی هم از پارچه‌هایی هستند که برای ساخت سایبان به کار می‌روند.هر اندازه که پارچه به کار رفته در ساخت سایبان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، طول و دوام سایبان افزایش یافته و در نتیجه باید هزینه بیشتری برای خرید آن سایبان بپردازید.

متراژ سایبان

بدون شک هر اندازه که سایبان مورد نظر شما طول و عرض بیشتری داشته باشد در ساخت آن از پروفیل و پارچه بیشتری استفاده می‌شود؛ از همین رو قیمت آن هم افزایش می‌یابد. با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش روز افزون قیمت متریال‌های مورد نیاز برای ساخت سایبان، متراژ آن می‌تواند تا حد زیادی روی افزایش هزینه‌های ساخت تأثیر‌گذار باشد.

چاپ لگو و تبلیغات

از دیگر مواردی که می‌تواند روی قیمت نهایی سایبان تأثیر بگذارد، چاپ لگو و تبلیغات روی آن است. هر اندازه که ابعاد چاپ لگو بزرگ‌تر باشد، بدون شک هزینه‌های ساخت و طراحی افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

امروز ما در این مطلب سعی داشتیم ضمن آشنایی شما با سایبان مغازه، نحوه ست کردن آن با محیط کار را به شما عزیزان ارائه دهیم. همانطور که دریافتید دکوراسیون خارجی مغازه اهمیت زیادی دارد؛ پس در انتخاب مناسب‌ترین سایبان برای نصب روی مغازه خود دقتسایبان مغازه یکی از بهترین محصولات برای جلوگیری از ورود نور آفتاب به مکان های مختلف از جمله مغازه ها می باشد. از این نوع سایبان ها به عنوان تبلیغات نیز می توان استفاده کرد. با چاپ تبلیغات مختلف، می توان ارزان ترین روش تبلیغاتی برای مغازه ها را نیز تجربه کرد. برای آشنایی بیشتر با چادر مغازه و کاربردهای آن ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

دکمه بازگشت به بالا