عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چگونه در شمال خوش بگذرانیم

سفر به شمال کشور یکی از انواع مسافرت های رایج در تعطیلات جهت بهره‌مندی از آب و هوای مطبوع است که برای هر گردشگری جذاب می‌باشد. اگر برای سفر خود به نحو مناسب برنامه‌ریزی کنید می‌توانید لذت سفر خود را دوچندان کرده و از همه مکان‌های گردشگری دیدن نمایید.

بهتر است قبل از تعیین مسیر، وضعیت آب و هوا و جاده را بررسی کرده و بهترین مسیر ممکن را برای سفر به شمال انتخاب کنید. این مورد که شما از کدام شهر به شمال سفر می‌کنید در تعیین مسیر شما اهمیت زیادی دارد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که مسیری کوتاه در عین حال جذاب را برای سفر خود انتخاب کنید تا در حین رانندگی دچار خستگی نشوید. با مشخص کردن مقصد خود لازم است که برنامه اقامت و همین طور وسایلی را که قرار است همراه خود ببرید مشخص کنید تا دچار مشکل نشوید. اجاره کلبه استخردار در لفور از قبل قابل رزرو است.

اگر قرار است در ویلای شخصی خود وقت‌گذرانی کنید مشکل اقامت نیز برای شما از بین خواهد رفت. اما یک مورد مهم برای گردشگرانی که قرار است شمال را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند تعیین محل اقامت و رزرو آن قبل از حرکت است تا در مواقع شلوغ دچار مشکلات اقامتی نشوند.

زمانیکه در حال برنامه‌ریزی برای سفر به شمال هستید ممکن است سوالات زیادی از خود بپرسید. به طور مثال از خود سوال می‌کنید چگونه برای مدت زمان سفر خودم، برنامه‌ریزی داشته باشم؟

زمان سفر من به شمال چه مدت طول می‌کشد؟ کدام شهرها را برای سفر در شمال کشور انتخاب کنم؟ آب و هوای شمال کشور در شهرهای مختلف چگونه است؟ از کدام مسیرها می‌توانم به شمال سفر کنم؟ در سفر به شمال، کجا اقامت داشته باشم؟ چه غذاهایی را می‌توانم سفارش دهم و چه سوغاتی‌هایی را از شهرهای شمالی می‌توانم بخرم؟

گردش و سرگرمی‌های شهرهای شمال کشور چیست؟ جاهای دیدنی شمال کجاست؟ زیباترین مناطق روستایی و جنگلی که می‌توانم در شمال تماشا کنم کجاست؟سوالاتی که در قسمت بالا به عنوان نمونه، مطرح شدند قطعاً جزء برنامه‌ریزی تمام مسافران سفر به شمال هستند.

برنامه‌ریزی دقیق برای سفر، شاید یک کار دلهره‌آور باشد؛ اینکه از کجا شروع کنید، مرحله اول، دوم یا سوم سفر شما چیست و در حقیقت، چگونه قرار است از زمان سفر خود لذت ببرید، همان چیزی است که همه مسافران به آن فکر می‌کند.اگر برای اولین بار است که برای سفر به شمال برنامه‌ریزی می‌کنید، غرق شدن در سوالات و چالش‌های زیاد برای شما اجتناب‌ناپذیر است، اما جای نگرانی نیست.

امروزه دنیای وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها بسیار متحول و گوناگون گشته است. با یک جستجوی ساده برای به شمال کشور می‌توانید به تمام سوالاتی که در ذهن خود پرسیده‌اید، پاسخ دهید. وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و حتی کتاب‌های چاپی که راهنمای کاملی برای سفر به شمال ارائه داده‌اند به درد شما می‌خورند.

*شهر ساری یکی از شهرهای گردشگری در استان مازندران است. جاذبه‌های گردشگری ساری به علاوه آب و هوای تمیز و سوغاتی‌های معروف شهر، هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را به مازندران جذب می‌کنند. در مقاله “” اطلاعات بیشتری درباره گردشگری شهر و مکان‌های اقامتی آن آشنا می‌شوید. در سفر به مازندران، ساری را فراموش نکنید!

چطور می‌توانید یک برنامه دقیق برای سفر به شمال داشته باشید؟

اطلاعات زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تشخیص دهید که بهترین برنامه‌ریزی برای سفر به شمال چیست؟ در این قسمت با نکات و راهکارهایی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند از مسافرت به شمال لذت ببرید و بتوانید طبق برنامه‌‌ریزی دقیق پیش بروید.
به طور مختصر برای شما 15 مرحله برنامه‌ریزی دقیق ارائه می‌دهیم که به عنوان راهنمای سفر به شمال از آن استفاده کنید:

مرحله اول: تصمیم بگیرید می‌خواهید به شمال کشور سفر کنید.

مرحله دوم: مدت زمان سفر خود را تعیین کنید.

مرحله سوم: گروهی سفر می‌کنید یا به صورت انفرادی.

مرحله چهارم: چه مقدار پول برای سفر به شمال نیاز دارید.

مرحله پنجم: هزینه‌های اختصاص شده داده شده برای سفر را تعیین کنید.

مرحله ششم: خدمات پرداخت کارت اعتباری خود را چک کنید.

مرحله هفتم: مسیر سفر به شمال را تعیین کنید.

مرحله هشتم: برای سفرهای هوایی به شمال حتماً بلیط هواپیما را رزرو کنید.

مرحله نهم: محل اقامت خود را مشخص کنید. اقامتگاه، یا کمپ‌های گردشگری را بررسی کرده و مشخص کنید کجا اقامت دارید.

مرحله دهم: برنامه‌هایی را که در سفر قصد انجام آن‌ها را دارید، دقیقاً مشخص کنید.

مرحله یازدهم: باید از محل کار خود مرخصی بگیرید؛ مگر اینکه در ایام تعطیلات به شمال سفر کنید.

مرحله دوازدهم: فهرست ابزارها، لوازم و وسایلی که نیاز دارید بنویسید.

مرحله سیزدهم: لوازم سفر به شمال را در چمدان ببندید.

مرحله چهاردهم: اگر مسیر زمینی و سفر با اتومبیل شخصی را برای مسافرت به شمال انتخاب می‌کنید، حتماً باید موارد فنی خودرو و لوازم مورد نیاز برای سفر در داخل خودرو را کنترل کنید. معاینه فنی و بیمه خودرو را باید به همراه داشته باشید.

مرحله پانزدهم: از سفر خود لذت ببرید!

۴ نکته مهم که سفر به شمال را لذت‌بخش می‌کند!

1- اگر قبل از سفر به شمال مقصد خود را تعیین کنید، خیالتان راحت‌تر خواهد بود. به این ترتیب بهتر می‌توانید شرایط آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری شهر انتخابی را بررسی کنید. اولین قدم این است که برنامه‌ریزی دقیق برای مسافرت داشته باشید که برای این کار می‌توانید از ۱۵ مرحله ذکر شده در فوق کمک بگیرید.

2- اگر مدت زمان اقامت خود را در شمال تعیین کنید، فرصت کافی برای گردش و تفریح خواهید داشت. شاید در نظر داشته باشید بیش از یک شهر شمال کشور را از نزدیک ببینید که به این ترتیب برنامه‌ریزی زمانی بهتری نیاز دارید.

3- برای پیدا کردن بهترین مقصد سفر به شمال کشور، یک جستجوی ساده در وب سایت‌های مسافرتی و ایرانگردی داشته باشید و ببینید کدام یک از شهرهای شمالی برای مسافرت شما جذاب‌تر است.

4- برای اینکه از مدت زمان اقامت خود در شمال، بیشتر لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم مشخص کنید که هدف شما از سفر به شمال چیست و دقیقاً می‌خواهید چه چیزی را تجربه کنید. لازم است سفر به یاد ماندنی یک مقصد را انتخاب کنید تا به شما این فرصت را بدهد تا تجربیات جدیدتری به دست آورید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

دکمه بازگشت به بالا