عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چه فصلی برای سفر به دبی مناسب است؟

اگر قصد دارید به عروس خاورمیانه سفر کنید ابتدا باید با شرایط آب و هوایی آن آشنا شوید؛ چرا که نمی‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری دبی فقط به دیدن مراکز تفریحی بروید و سواحل جذاب، فستیوال‌های پرشور و کویرهای بکر آن را از دست دهید. پس با برای اطلاع از بهترین زمان سفر به دبی همراه شوید.

بهترين فصل سفر به دبی چه موقعی است؟

بهترین زمان سفر به دبی با توجه به هدف شما از سفر متفاوت است. به عنوان مثال اگر به دنبال بهترین فصل از نظر آب و هوا هستید، باید سفر خود را برای ماه‌های آبان تا بهمن برنامه‌ریزی کنید. در این ایام دبی در بهترین شرایط قرار داد و فرصت مناسبی هم برای طبیعت گردی و شنا در سواحل و هم برای سافاری در کویر است. در خصوص آب و هوای دبی هم باید بگوییم این منطقه گرمسیری بوده و تابستان‌هایی بسیار گرم دارد.

در مقابل، زمستان‌های آن با هوای معتدلِ خود، لحظات بسیار جذابی را در سفر برایتان به ارمغان می‌آورند. همچنین توجه داشته باشید به علت آب و هوای دلپذیر دبی از آبان تا بهمن، دور از انتظار نیست که تردد گردشگران در این ایام افزایش یابد. بنابراین ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن را می‌توان گرانترین فصل سفر به دبی دانست.

معرفی ارزانترین زمان سفر به دبی

همانطور که گفتیم از آبان تا بهمن مسافران زیادی به دبی سفر می‌کنند و موجب بالا رفتن قیمت هتل‌ها، پروازها و… می‌شوند. بدین ترتیب ایام دیگر سال را می‌توان ارزان ترین زمان سفر به دبی دانست. البته باید توجه کنید دمای هوا از خرداد تا اواخر مردادماه با افزایش بسیار زیادی مواجه می‌شود و گرمترین زمان سفر به دبی است. همچنین شرایط گشت و گذار را برایتان دشوار می‌کند و نمی‌توانید از سفر خود بیشترین لذت را ببرید.

پس اگر می‌خواهید هم سفر ارزانی داشته باشید؛ هم در سواحل آن آب تنی کنید و هم سری به تورهای کویرگردی دبی بزنید، از اسفند تا اردیبهشت به دبی بروید. در این روزها آب و هوا نسبتا معتدل است و هنوز به اندازه ماه‌های خرداد تا مرداد گرم نشده است. بنابراین بهترین موقع سفر به دبی برای داشتن مسافرتی مقرون به صرفه و در عین حال لذت‌بخش، ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت معرفی می‌شود.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

اگر به دنبال خرید در دبی هستید، مناسب‌ترین زمان سفر از اواخر آذر تا اواخر دی ماه است. آب و هوای دبی در دی ماه هم بسیار متعادل بوده و شما می‌توانید در کنار لذت‌بردن از جاهای دیدنی، به و بازارهای آن بروید. تقریبا تمامی این مراکز خرید جشنواره‌ها و تخفیف‌های زمستانه بسیاری برگزار می‌کنند و حراج‌های آخر فصل دارند.

بهترین وقت سفر به دبی برای جشنواره‌ها

دبی سالانه میزبان بسیاری از فستیوال‌های بین‌المللی و جشنواره‌های مفرح است که شرکت در آن‌ها لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز را در تجربه کنید، هرگز از این فستیوال‌ها غافل نشوید:

  • فستیوال سنسیشن دبی، تاریخ برگزاری: 10 نوامبر
  • فستیوال رنگ دبی، تاریخ برگزاری:
  • جشن روز ملی امارات: 2 دسامبر
  • فستیوال تومارولند دبی: تاریخ برگزاری: 27 تیر تا 5 مرداد
  • فستیوال سامر سورپرایز دبی (فستیوال خرید دبی) ، تاریخ برگزاری: 1 جولای تا 4 سپتامبر
  • فستیوال اسب دوانی دبی: مارس
  • جشنواره مودش و دانا دبی: تاریخ برگزاری: 11 جولای تا 28 آگوست
  • فستیوال موسیقی دبی: ژوئن
  • فستیوال غذا دبی: تاریخ برگزاری: 2 تا 15 می
  • فستیوال ماراتن دبی: تاریخ برگزاری: ژانویه
  • چالش فیتنس دبی: 29 اکتبر تا 27 نوامبر

*ماه‌های این تاریخ ثابت است ولی امکان دارد روزهای تغییر کنند.در نهایت باید بدانید برای ورود به دبی باید را تهیه کنید که در انواع توریستی سینگل و توریستی مولتی ارائه می‌شوند. برای اخذ ویزا و سایر خدمات سفر مانند ، قطار و اتوبوس هم می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره بهترین فصل مسافرت به دبی

  • بهترین زمان برای رفتن به دبی چه موقعی است؟ اگر می‌خواهید در بهترین شرایط آب و هوایی به دبی بروید و امکان کویر گردی و گشت و گذار در سواحل را داشته باشید، در ماه‌های آبان تا بهمن برای سفر اقدام کنید.
  • بهترين فصل برای کویرگردی در دبی چه وقتی است؟ همانطور که می‌دانید کویرگردی در روزهای گرم سال امکان‌پذیر نیست و لازمه آن هوایی خنک و معتدل است. پس بهترین موقع برای سفر به دبی با قصد کویرگردی و تورهای سافاری ماه‌های آبان اردیبهشت هستند. البته از اسفند تا اردیبهشت آب و هوا با افزایش دما روبه‌رو خواهد شد ولی هنوز می‌توان در این تورها شرکت کرد.

بدترین زمان برای سفر به دبی چه ماهی است؟ بدترین فصل برای سفر ماه‌های خرداد تا مرداد هستند؛ چرا که آفتاب سوزان دبی و هوای شرجی آن در شب، شرایط را برایتان بسیار دشوار می‌کند. پس توصیه می‌کنیم تا حد امکان از این زمان‌ها صرف نظر کنید. با این حال خوب است بدانید سفر در گرمترین هوای دبی مزایایی هماز نظر شما بهترین زمان سفر به دبی، این عروس شهرها، شهری بیرون آمده از دل داستان‌ها، پر از زرق و برق و سرزمین موعود برای عاشقان خرید چه زمانی است؟

از سریع‌ترین رولرکاستردنیا گرفته تا جشنواره‌های خرید و تخفیف، همه این عجایب را می‌توانید در دبی تجربه کنید، اما این موضوع که بهترین زمان برای سفر به دبی چه موقعی است سوال اصلی ماست.

در واقع پس از بررسی‌های بیشتر، به این نتیجه می‌رسیم که بسته به هدف شما از سفر به این شهر رویایی، بهترین زمان سفر برای شما متفاوت خواهد بود. پس در این مقاله مجله علی بابا ابتدا به اهداف مختلف از سفر به دبی می‌پردازیم و سپس در انتهای هر بخش به شما خواهیم گفت که بهترین زمان برای سفر به دبی، به‌صورتی که حداکثر استفاده را ببرید، چه زمانی است.

لذت‌بردن از آب‌وهوا

یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی، سواحل زیبا و آب و هوای گرم این شهر، در فصل زمستان است. همان طور که حدس می‌زنید فصل‌های زمستانی، بهترین زمان سفر به دبی برای لذت‌بردن از آب‌وهواست. رطوبت پنجاه درجه و گرمای دل‌چسب خورشید زمستان، این فصل را تبدیل می‌کند به مقصد عاشقان هوای بهاری و کسانی که از سرمای زمستان فراری‌اند. البته مشکلی که این فصل از سال دارد، تراکم زیاد گردشگر است و اگر با این موضوع مشکلی ندارید زمستان را انتخاب کنید.

سفرتان به دبی را مکان‌های لوکس محدود نکنید. سری هم به سایر بزنید.

خرید و تخفیف در دبی

خریدکردن یکی از لذت‌های مسافرت به شهرهایی است که پتانسیل این موضوع را دارد. این شهر مدرن با مراکز خرید عظیم و با داشتن موقعیت بندری، به بهشت دوستداران خرید تبدیل شده است و مسئولان و فروشنده‌ها نیز از این موضوع مطلع هستند و برای جذب توریست بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر، جوری تدارک دیده‌اند که بیش از بیست فستیوال خرید به‌صورت سالانه در دبی بر پا ‌شود.

برای اجاره خودرو لوکس در دبی شما نیاز به پرداخت مبلغی به عنوان دیپوزیت (مبلغ ودیعه نقدی ضمانتی) دارید که به صورت ودیعه نقدی یا پرداخت از طریق کردیت کارت انجام می‌شود و این مبلغ بعد از ۲۵ روز به شما برگردانده می‌شود. دیپوزیت مبلغی است که شرکت‌های اجاره خودرو برای جرایم رانندگی و خسارت های جزئی، از شما دریافت می‌کنند.

فستیوال زمستانی دبی

یکی از معروف‌ترین این فستیوال‌ها، فستیوال زمستانی دبی نام دارد که در زمان کریسمس  برگزار می‌شود. در این فستیوال بسیاری از فروشگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود هستند و قیمت بعضی از اجناس تا ۷۵ درصد کم می‌شود. هر چند که این فستیوال از لحاظ قیمت بسیار رویایی است و در این زمان حتی آب و هوای دبی مطلوب است، اما همه این موارد باعث می‌شوند که شما برای خرید مجبور باشید ساعت‌های طولانی در صف بایستید و حتی برای بازدید از مناطق دیدنی و لذت‌بردن از سواحل نیز با مشکلی به نام ازدحام جمعیت روبه‌رو شوید. ما برای شما رازی را می‌گوییم که کمتر کسی آن را در اختیار شما خواهد گذاشت.

 

دکمه بازگشت به بالا