اقتصادیکسب و کار برتر ایرانی

چند نکته طلایی نگهداری لوازم خانگی ال جی

چند نکته طلایی نگهداری لوازم خانگی ال جی

همه ما مراقب هستیم که موبایل یا لپ تاپ خود را در بهترین موقعیت ممکن نگه‌ داریم تا آسیبی به این وسایل الکترونیکی وارد نشود. همان ‌طور که لپ تاپ و تلفن همراه به مراقبت و نگهداری نیاز دارند، لوازم خانگی نیز باید به درستی استفاده شوند. به عبارت دیگر مراقبت از لوازم خانگی نیز یکی از اصلی‌ ترین مسائل در صرفه ‌جویی هزینه ‌های منزل به حساب می‌ آید.

وسایل و لوازم خانگی شما بیشتر ساخته شده توسط کدام برند هستند؟ توجه داشته باشید با در نظر گرفتن و رعایت کردن نکات نگهداری لوازم خانگی هر یک از برندها، طول عمر دستگاه شما بیشتر می ‌شود و کمتر به تعمیرکاران نیاز خواهید داشت.

این لوازم خانگی می ‌تواند موارد مختلفی همانند ماشین لباسشویی، یخچال، فر و غیره را در برگیرد. اگر یکی از لوازم خانگی برند ال جی شما نیاز به تعمیر دارد می ‌توانید با تعمیرکاران مجاز نمایندگی تعمیرات ال جی رشت تعمیرگاه ایران تک سرویس تماس برقرار کنید. همچنین برای اینکه با نحوه نگهداری هر یک از لوازم خانگی بیشتر آشنا شوید، می ‌توانید مطلب زیر را دنبال کنید.

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی ال جی

در صورتی که به نکات مهم نگهداری ماشین لباسشویی ال جی توجه کنید، بدون شک زندگی آسان‌تر و بی دغدغه‌ تری را تجربه خواهید کرد. در واقع با در نظر گرفتن نکات نگهداری لوازم خانگی ال جی نه تنها کارایی این وسایل بیشتر می ‌شود بلکه عمر مفید آنها نیز افزایش پیدا می‌ کند.

برای اینکه ماشین لباسشویی ال جی شما همیشه در صحت و سلامت کامل به سر برد، توصیه می ‌کنیم به طور دائم آن را سرویس کنید. همچنین با مشاهده هر نوع ایراد و خطا در نحوه عملکرد ماشین لباسشویی ال جی بلافاصله با تعمیرکاران حرفه ‌ای نمایندگی تعمیرات ال جی در رشت تماس بگیرید. برخی از اصلی‌ ترین مسائل و نکات در نگهداری ماشین لباسشویی ال جی عبارت هستند از:

  • باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی بعد از هربار مصرف
  • جلوگیری از خیسی دائمی ماشین لباسشویی بعد از هر بار استفاده
  • تمیز کردن دیواره وان ماشین لباسشویی با یک دستمال یا لباس مرطوب و تمیز
  • خودداری از شستشوی فرش ‌های سنگین در ماشین لباسشویی
  • تمیز نگه داشتن فضای داخلی ماشین لباسشویی
  • استفاده از مواد شوینده مناسب با عملکرد ماشین لباسشویی
  • استفاده از تنظیمات ماشین لباسشویی
  • خودداری از قرار دادن بار اضافی در وان ماشین لباسشویی
  • رفع هر نوع زنگ زدگی در ماشین لباسشویی
  • توجه به وضعیت خشک کن ماشین لباسشویی
  • قرار دادن پد پلاستیکی در زیر پایه ‌های ماشین لباسشویی

 

نکات مهم در نگهداری یخچال ال جی

کدام وسایل منزل شما از برند ال جی هستند؟ در بیشتر خانه ‌ها می ‌توان شاهد حضور ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال ال جی بود. از این رو نکات نگهداری لوازم خانگی ال جی بیشتر معطوف به این 3 وسیله هستند.

نگهداری از یخچال شاید کمی پیچیده‌ تر از ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی باشد؛ زیرا شما علاوه بر نگهداری از قسمت‌ های داخلی یخچال باید به سیم ‌پیچی ‌های آن نیز توجه کنید. در واقع شما باید سیم پیچی‌های پشت یخچال ال جی را تمیز نگه دارید تا عمر یخچال شما افزایش یابد.

در برخی از یخچال‌ های ال جی، اگر درب پنجره مشبک پشت یخچال را بردارید، به کویل آن دسترسی پیدا می‌کنید. در ادامه با کمک یک برس تمیزکننده می‌ توانید سیم پیچی پشت یخچال را تمیز کنید. با این کار گرد و خاک از قسمت ‌های مهم یخچال پاک می‌ شود.

در نظر داشته باشید هر چه سیم پیچی‌ های پشت یخچال تمیزتر باشد، عملکرد یخچال شما بهتر می ‌شود و البته دمای خنک آن نیز افزایش می ‌یابد. در ضمن میزان مصرف برق و انرژی یخچال شما بعد از تمیزشدن سیم پیچی آن کاهش می ‌یابد و همین امر به طول عمر مفید یخچال ال جی کمک می ‌کند.

نکات مهم در نگهداری فر یا ماکروویو ال جی

در گذشته بیشتر خانواد‌ه‌ها از اجاق‌ گازهای فردار استفاده می ‌کردند اما در حال حاضر با توسعه تکنولوژی و ساخت طرح ‌های جدید لوازم آشپزخانه، ماکروویو روی کار آمده است. در واقع دیگر به نگهداری از اجاق گازهای بزرگ فردار نیازی نخواهید داشت، بلکه زحمت شما کم شده است.

نکات نگهداری لوازم خانگی همانند فر خیلی سخت و پیچیده نیست. طبق توصیه‌ های نمایندگی ال جی در آمل اگر ماکروفر شما مثل روزهای اول گرما تولید نمی‌ کند و کیفیت عملکرد آن کاهش یافته است، بهتر است به سراغ تنظیمات آن بروید.

این امکان وجود دارد که بعد از مدتی استفاده کردن، فر به تنظیمات دمایی مجدد نیاز داشته باشد. از این رو بهتر است به دستورالعمل ‌های ذکرشده در دفترچه راهنما این وسیله نگاهی بیندازید تا براساس استانداردهای ضروری بتوانید دمای آن را تنظیم کنید.

نکات مهم در نگهداری ماشین ظرفشویی ال جی

با اینکه برند ال جی یکی از بهترین، رایج ‌ترین و محبوب‌ ترین برندهای لوازم خانگی حاضر در بازار ایران است اما این امکان وجود دارد که ماشین ظرفشویی ال جی بعد از مصرف طولانی مدت با ایراداتی روبرو شود. برای مثال اگر ماشین ظرفشویی شما، ظرف‌ ها را مثل روز اول تمیز نمی ‌شوید، بدون شک مشکل از فیلتر آن است.

در برخی موارد، فیلتر ماشین ظرفشویی شما مسدود می‌ شود بنابراین آب نمی ‌تواند به طور کامل به ظرف‌ ها اسپری شود و آنها را تمیز بشوید. چک کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خیلی زما‌ن ‌بر نیست. شما می ‌توانید سبد پایین ماشین ظرفشویی را در آورید و درپوش فیلتر آن را بردارید.

در ادامه برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی باید از یک جاروبرقی استفاده کنید. در نهایت فیلتر را با آب بشویید و آن را در جایگاه خود قرار دهید. تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی یکی از بهترین روش‌ ها و نکات مهم در نگهداری ماشین ظرفشویی ال جی است.

علاوه بر شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی باید در باز و بسته کردن درب ماشین ظرفشویی نیز دقت زیادی به خرج دهید. در صورتی که درب ماشین ظرفشویی را محکم ببندید، با گذر زمان سوئیچ درب این وسیله آسیب می‌ بیند. بنابراین برای جلوگیری از هزینه‌ های تعمیر سوئیچ درب ماشین ظرفشویی ال جی همیشه درب آن را به آرامی ببندید.

از تعمیرکاران متفرقه کمک نگیرید

در برخی مواقع حتی با رعایت کردن نکات نگهداری لوازم خانگی ال جی باز هم ممکن است شما با مشکلاتی روبرو شوید. در صورتی که هر یک از وسایل برند ال جی شما دچار خطا و مشکل شد، هرگز از تعمیرکاران متفرقه کمک نگیرید.

متاسفانه تعمیرکاران متفرقه نه تنها گره‌ای از مشکل شما باز نمی‌ کنند، بلکه خسارت‌ های دیگری نیز برای شما به همراه خواهند داشت. در ضمن اگر برگه گارانتی شما معتبر است، بهتر است از خدمات پس از فروش لوازم خانگی برند ال جی کمک بگیرید.

به خاطر داشته باشید، اگر از تعمیرکاران متفرقه کمک بگیرید، اعتبار گارانتی شما از بین می ‌رود. بدین ترتیب یکی از نکات مهم در نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی برند ال جی کمک گرفتن از نمایندگی‌ های معتبر، مجاز و رسمی این برند برای نصب، راه‌اندازی، سرویس و تعمیر است.

کلام پایانی

خرید لوازم خانگی بسیار هیجان ‌انگیز است و نگهداری از آنها نیز اهمیت بالایی دارد. فرقی ندارد کدام یک از برندها را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید، در هر صورت باید به نکات نگهداری لوازم خانگی توجه داشته باشید تا عمر وسیله شما افزایش یابد. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگه‌داری هر یک از لوازم خانگی می‌توانید به وب سایت رسمی آنها سر بزنید.

دکمه بازگشت به بالا