اقتصادیکسب و کار برتر ایرانی

چسب آب بندی مخازن فلزی

عایق نما در متل قو عایقکاری دیوار نما در متل قو عایقکاری نمای ویلا در متل قو اب بندی نانو در متگاهی با گذشت زمان، مایعات موجود در مخازن فلزی دچار تغییر کیفیت و یا کاهش حجم می شوند. می توان با کمک چسب آب بندی مخازن فلزی، از این اتفاق جلوگیری نمود. در نتیجه امکان نگهداری مایعات در این مخازن برای مدت زمان بیشتری وجود خواهد داشت. با ما همراه باشید تا درباره مزایا و ویژگی های چسب مخزن آب فلزی بیشتر بدانید.

چسب آب بندی چیست؟

چسب آب بندی که به چسب منبع آب فلزی نیز معروف است، به ماده ای گفته می شود که به منظور چسبندگی و ایجاد مقاومت در برابر نفوذ آب، رطوبت و نم استفاده می شود. این چسب ها که برای مخازن فلزی، بتنی، آجری و سنگی به کار می روند، امروزه جایگزین مواد عایق سنتی شده اند.

بنابراین زمانی که نیاز به پر کردن ترک ها، شکاف ها و غیره داشته باشیم، از چسب آب بندی استفاده می کنیم تا مانع نفوذ آب و رطوبت شویم. چسب های آب بندی بعد از خشک شدن به رنگ متریالی که برای آن ساخته شده اند، در خواهند آمد. در برخی موارد نیز چسب آب بندی کاملا بی رنگ می باشد.

همانطور که می دانید، نفوذ آب و رطوبت به داخل مخازن فلزی می تواند به مرور زمان باعث ایجاد خلل و فرج شود. در شرایط آب و هوایی سرد نیز می تواند منجر به انجماد و از بین رفتن مخزن و کیفیت مایع داخل آن شود. در صورت عدم آب بندی صحیح مخازن فلزی، خسارت های جبران ناپذیری وارد خواهد شد. بنابراین استفاده از چسب آب بندی مخازن فلزی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به توضیح ویژگی ها و مزایای این چسب آب بندی می پردازیم:

ویژگی های چسب آب بندی مخازن فلزی

مخازن فلزی معمولا برای نگهداری مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که مخزن دائما با مایعات در تماس است، باید آب بندی شود. در واقع شما با آب بندی مخازن فلزی نه تنها مقاومت آن را افزایش خواهید داد، بلکه مانع تغییر کیفیت مایع داخل آن می شوید.

چسب آب بندی مخازن فلزی یک جایگزین عالی برای متریال ضد آب قدیمی و عایق های سنتی به شمار می رود. مهم ترین ویژگی چسب های آب بندی، عایق کاری بدون نیاز به تخریب می باشد. از طرف دیگر، ساختار این چسب ها بر پایه رزین اکریلیک است. بنابراین به محض استفاده می تواند پیوند قوی با مخزن فلزی برقرار کند.

یکی دیگر از ویژگی های چسب آب بندی مخازن فلزی، مقاومت در برابر شرایط محیطی است. به همین دلیل دمای پایین یا بالا، هیچ تاثیر مخربی روی این چسب ها ندارد. باید بدانید که با محیط زیست نیز سازگار هستند و آسیبی به آن وارد نخواهند کرد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی یا خورشید و همچنین گازهای کربن دی اکسید، یکی دیگر از ویژگی های این چسب های آب بندی به شمار می رود. ساختار چسب آب بندی مخازن فلزی به گونه ای می باشد که امکان رشد جلبک و باکتری در آن وجود ندارد.

مخازن فلزی یکی از قدیمی ترین تجهیزات برای نگهداری مایعات از جمله آب هستند. در اکثر خانه ها و مناطق صنعتی از این تانکرهای آب استفاده می شود. معمولا برای عایق کاری مخازن فلزی، پوسته خارجی آن با عایق پوشانده می شود. البته در برخی موارد نیز، پوسته داخلی مخزن را می توان با مواد شیمیایی عایق بندی نمود. چرا که برخی از مواد صنعتی با فلز واکنش شیمیایی نشان می دهند و لازم است که سطح داخلی تانکر پوشانده شود. در اینجا به توضیح مزایای عایق کاری مخازن فلزی به کمک چسب آب بندی می پردازیم:

جلوگیری از زنگ زدگی

یکی از دلایل استفاده از چسب آب بندی مخازن فلزی، جلوگیری از زنگ زدگی بدنه آن است. در صورتی که بدنه تانکر در معرض رطوبت و هوا قرار گیرد، زنگ می زند و استحکام آن کاهش می یابد. از طرف دیگر، زنگ زدگی مخزن می تواند منجر به ترکیب شدن فلز و مایع شود. در نتیجه کیفیت مایع داخل مخزن تغییر پیدا می کند.

مقاوم سازی در برابر حرارت

در برخی موارد از مخازن فلزی برای نگهداری سوخت یا سایر مواد قابل اشتعال استفاده می شود. از این رو باید بدنه خارجی مخزن با مواد مناسب عایق کاری شود تا امکان نفوذ حرارت و اشتعال به بدنه یا مایع داخل آن وجود نداشته باشد. معمولا در کارگاه های صنعتی از مواد عایق ضد حریق به منظور ایمنی کارکنان استفاده می شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی و سرمایه

عایق کاری مخازن فلزی می تواند از کاهش کیفیت مایعات و یا تبخیر و یخ زدگی آن جلوگیری کند. همچنین با آب بندی این مخازن دیگر نیازی به تنظیم دمای مایع بعد از خروج از تانکر وجود ندارد. بنابراین می توان گفت که عایق بندی مخازن فلزی تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی و سرمایه جلوگیری خواهد کرد.

جلوگیری از تغییرات دمایی

مخازن فلزی معمولا در معرض آفتاب، باد یا برف و باران قرار دارند و این مسئله باعث تغییرات دمایی زیادی می شود. از آنجایی که ضریب انتقال حرارت فلز بالا است، گرما و سرما را سریعا به مایع داخل مخزن منتقل می کند. در نتیجه احتمال یخ زدگی، تبخیر، واکنش شیمیایی یا افت کیفیت مایع بالا می رود. عایق کاری تانکرهای فلزی می تواند این احتمالات را کاهش دهد.

چسب منبع آب فلزی

چسب منبع آب فلزی، یک نوع چسب است که برای اتصال و چسباندن سطوح فلزی در معرض آب استفاده می‌شود. چسب برای تانکر فلزی عموماً از ترکیباتی تشکیل شده است که قابلیت چسباندن به سطوح فلزی را دارند و در عین حال مقاومتی مناسب در برابر آب دارند.

چسب منبع آب فلزی معمولاً به عنوان یک چسب مهندسی استفاده می‌شود و می‌تواند در بسیاری از برنامه‌های صنعتی، ساختمانی و خانگی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از کاربردهای متداول این چسب عبارتند از:

  1. تعمیرات ساختمانی: می‌توان از چسب منبع آب فلزی برای چسباندن و روکش دادن نقاطی که در آنها بافت فلزی دچار خراش یا آسیب شده است، استفاده کرد. این چسب معمولاً مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و می‌تواند به طور موثری سطح فلزی را در برابر آب و رطوبت محافظت کند.
  2. صنایع خودروسازی: در صنعت خودروسازی، چسب منبع آب فلزی ممکن است برای چسباندن و اتصال قطعات فلزی در داخل خودروها استفاده شود. این چسب می‌تواند در برابر شرایط محیطی سخت مانند رطوبت و تغییرات دما مقاومت نشان دهد.
  3. صنایع دریایی: در صنایع دریایی و در تعمیرات و نگهداری قایق‌ها و کشتی‌ها، چسب منبع آب فلزی می‌تواند برای چسباندن و تعمیر قطعات فلزی استفاده شود. این چسب معمولاً مقاومتی بالا در برابر آب شور و شرایط مرطوب دریا را دارد.

چسب عایق کاری منبع آب فلزی چیست؟

چسب آب بندی به ماده ای گفته می شود که به منظور چسبندگی و ایجاد مقاومت در برابر نفوذ آب، رطوبت و نم استفاده می شود.

https://berke.ir/چسب-آب-بندی-مخازن-فلزی/منبع :

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا