عمومی

چرخش تند باد هسته‌ای! – باراناخبر

چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، مقاله ای با عنوان: اوکراین از دیدگاه مدیریت بحران، بر اساس تحلیل های شخصی و اخبار جهان درباره گفتگوها و تهدیدات دو کشور درگیر در این رابطه نوشتم. روز بعد دقیقاً همین اتفاق افتاد. !

همین نکته در اینجا:

https://www.khabaronline.ir/news/1606296/اوکراین-از-دیدگاه-مدیریت-بحران.

همانطور که در مقاله اشاره کردم من خیلی با سیاست آشنا نیستم، یعنی اهمیتی نمی دهم، اما مدیریت بحران را که تا حدودی در راه اندازی و انتشار آن در کشور فعال بوده ام، درک می کنم، پس در مورد آن تحقیق کنید. و هر از چند گاهی خواهم نوشت در این راستا چهار مقاله زیر را بعد از اولین مقاله خود در مورد جنگ روسیه و اوکراین نوشتم که اگر بسیار خوانده شود! یا به عبارت دقیق تر، تقریباً دقیقاً اتفاق افتاده است. چهار مورد زیر برای مطالعه و بررسی:

https://www.khabaronline.ir/news/1606891/اشغال-چرنوبیل-و-مدیریت-در-بحران-نگا-روسیه

https://www.khabaronline.ir/news/1608045/تعیدی-بر-استراتژی-اشغال-چرنوبیل

https://www.khabaronline.ir/news/1609279/جایگاه-رفیع-ایران-گرجستان-و-بازی-هزارنک-ناتو

https://www.khabaronline.ir/news/1632562/زنگ-هزاری-برای-آغاز-جنگ-جهانی

نکات زیادی در مقالات ذکر و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هر کدام جای خود را برای بحث دارند، اما نکته ای که همچنان به صورت اساسی و جدی در مقالات فوق مطرح و مورد توجه قرار گرفته و قابل تامل است، موضوع تهدیدات هسته ای روسیه و فعالیت های آن است. اتفاقی که در چرنوبیل در زمان حمله به اوکراین رخ داد توسط روسیه انجام شد! این است. همانطور که در مقاله اشاره کردم، پس از حمله چرنوبیل، یک هدف هسته ای در پس اولین حمله روسیه به اوکراین و تبدیل “تهدید به فرصت” توسط روسیه وجود داشت که هنوز از این استراتژی برای تهدید اروپا استفاده می کند، جنگ هسته ای!

در این زمینه، کار به حدی مهم شده است که روز گذشته یک سیاستمدار کارگری مرده مانند مرکل گفت:

آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، گفت: اجتناب از رد اظهارات رهبر روسیه به عنوان بلوف و جدی گرفتن آنها نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه خرد سیاسی است که به حفظ فضا برای مانور کمک می کند. لازم به ذکر است که سخنان امروز مرکل پاسخی به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که پیشتر در سخنرانی خود در جمع شهروندان روسیه به کسانی که “در تلاش برای ارعاب مسکو با سلاح های هسته ای هستند” هشدار داده بود که “وزش باد شدید” می تواند تغییر کند. به آنها.” منبع: euronews/265

بنابراین، همانطور که در مقالات آورده ام:

1- روسیه در اولین گام برای اشغال چرنوبیل از یک شاهکار از منظر مدیریت بحران استفاده کرد.

2- روسیه فتح چرنوبیل تهدیدات احتمالی را به مزیت تبدیل کرد تا جایی که امروز پوتین می گوید ممکن است طوفان به سمت آنها بچرخد!؟!؟ علیرغم استفاده از مثال پوتین در چرخاندن باد! (شاید پوتین حتی مقاله نویسنده را خوانده باشد؟) همان تحلیل من از جریان بادهای سمی به سمت اروپا در مقاله دومم در بالا!؟!؟ حتما بخونید تحلیل مقاله من و پوتین دقیقا یکیه!

3- و در نهایت به دلیل فشار شدید جهانی بر روسیه پس از اینکه همه ملت ها در زمان اوکراین یکدیگر را زیر پا گذاشتند، هیچ کدام از آن ها سودی نبردند و فقط اوکراین نابود شد (در مقالاتی به آن اشاره کرده ام) اگر مسکو و اگر آن تهدیدها مدیریت نمی شوند، جنگ هسته ای، هر چند محدود، دور از دسترس نیست.

* کارشناس ارشد کشوری، مهندسی سازه، مدیریت زلزله و بحران، مؤسس نوسازی و مدیریت بحران در ایران و مؤسس انجمن زبدگان شهر در کشور.

6565

دکمه بازگشت به بالا