عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چرا لباسشویی وسط کار خاموش میشود

ماشین لباسشویی هم می‌تواند مثل هر وسیله دیگری در اثر استفاده نادرست دچار مشکل و آسیب شود. اما حل مشکل در چنین مواقعی شما را متحمل هزینه‌های سنگین و هنگفتی می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً در زمان استفاده از ماشین لباسشویی تمامی نکات و اصول ایمنی را رعایت کنید.

هیچ کدام از انواع مدل‌های ماشین لباسشویی در حین کار کردن به هیچ عنوان به ناگهان خاموش نمی‌شوند. اگر با چنین مسئله‌ای روبرو شدید باید حتماً در اسرع وقت مشکل را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنید. دلایل خاموشی لباسشویی در حین کار می‌توانند بسیار متنوع و گوناگون باشند. اما با خدمات تعميرات لباسشویی در منزل مشهد به راحتی قابل برطرف شدن هستند.

دلایل خاموشی لباسشویی در حین کار

همه ما به خوبی می‌دانیم که ماشین لباسشویی امروزه به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم خانه تبدیل شده است و بدون آن فرایند شست و شوی لباس‌های کثیف بسیار طاقت فرسا و سخت خواهد بود. طبیعتاً برای خرید این وسیله بسیار کاربردی نیاز به پرداخت هزینه قابل توجهی است. اما نگهداری صحیح و تشخیص علت بوی بد ماشین لباسشویی هم مساله مهمی می باشد.

خصوصا اگر برند تولید کننده لباسشویی جزء برندهای مطرح و معتبر دنیا باشد. به همین دلیل کاربران همیشه نگران این موضوع هستند که مبادا ماشین لباسشویی دچار مشکل یا خرابی خاصی شود. خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای آن رخ دهد. دلایل خاموشی لباسشویی در حین کار می‌توانند بسیار مختلف باشند.

این موضوع ممکن است حتی برای ماشین‌های لباسشویی با برندهای مطرحی همچون نیز اتفاق بیفتد. بنابراین می‌توان گفت ماشین لباسشویی هر چقدر هم که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد باز هم در معرض آسیب‌های جدی است و این کاملاً به هوشیاری شما برمی‌گردد که نسبت به مشکلات ایجاد شده بی‌توجه نبوده و برای حل آن اقدامی انجام دهید.

با توجه به اینکه موارد مختلفی می‌توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند قصد داریم به صورت یک به یک هر کدام از این عوامل را معرفی کرده و تا حد امکان راهکاری برای حل مشکل ارائه دهیم.

قطع شدن جریان برق

قطع شدن جریان برق از جمله رایج‌ترین دلایلی است که می‌تواند باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار شود. اگر این موضوع دلیل اصلی از کار افتادن و متوقف شدن ماشین لباسشویی باشد حداقل خیالتان آسوده خواهد بود که دستگاه از نظر فنی دچار مشکل خاصی نشده است. پس لازم است در صورت خاموش شدن لباسشویی پیش از هر اقدامی از وصل بودن دوشاخه آن به پریز برق اطمینان حاصل کنید. با تعمیر دیگ ماشین لباسشویی و جریان برق، روند مطلوبی از تعمیرات انجام می شود.

ممکن است در اثر حرکت‌های شدید لباسشویی حین کار دو شاخه آن از محل خود خارج شده باشد که این باعث قطع شدن برق ورودی می‌شود. راهکار آن هم بسیار ساده است. شما مجدداً با اتصال دو شاخه به پریز برق می‌توانید مشکل را حل کنید. اگر این موضوع را بررسی کردید و اطمینان حاصل شد که مشکل قطع شدن جریان برق نیست، می‌توانید مراحل بعدی را بررسی کنید.

خراب بودن دوشاخه برق لباسشویی

یکی دیگر از دلایل خاموشی لباسشویی حین کار خراب بودن دو شاخه برق دستگاه است که می‌تواند به علل مختلفی دچار آسیب شود. علاوه بر این، بار الکتریکی زیادی که به این پریزها وارد می‌شود می‌تواند به سلامت آن‌ها آسیب جدی وارد کند. راهکاری که برای محافظت از تمامی لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی، یخچال و… پیشنهاد می‌شود استفاده از محافظ برق است.

پر بودن بیش از حد مخزن لباسشویی

اگر حجم لباس‌هایی که در طول هفته کثیف می‌کنید بسیار زیاد است و یا در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنید، بهتر است برای خرید ماشین لباسشویی به سراغ محصولاتی بروید که گنجایش لازم را برای شستشوی البسه کثیف شما داشته باشد. از جادارترین و بهترین انواع محصولات موجود در بازار است که هم دارای یک موتور فوق العاده قوی است و هم مخزن آن ظرفیت لازم را برای شستن لباس‌ها دارد.

در صورتی که دیگ لباسشویی را بیشتر از ظرفیت و گنجایش آن پر کنید این موضوع باعث می‌شود تا در زمان روشن بودن دستگاه فشار بیش از حدی به موتور و دیگ آن وارد شود. در چنین شرایطی موتور لباسشویی برای عملکرد درست میزان برق بیشتری مصرف خواهد کرد. به دنبال آن شدت جریان و آمپر افزایش پیدا کرده و موتور داغ می‌شود.

ماشین‌های لباسشویی جدید به یک سری سنسورهای خاص مجهز هستند که این سنسورها در صورت افزایش دمای موتور برای محافظت از آن در برابر سوختگی، برق دستگاه را قطع می‌کنند. به همین دلیل است که لباسشویی در حین کار متوقف و خاموش می‌شود. راهکاری که در ابتدا ارائه کردیم این است که حتما در زمان خرید، لباسشویی مناسبی تهیه کنید و در زمان استفاده نیز پس از قرار دادن لباس‌ها درون دیگ، مطمئن شوید که به اندازه کافی فضای خالی درون مخزن وجود داشته باشد.

خراب شدن برد الکترونیکی لباسشویی

یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی در ماشین لباسشویی برد الکترونیکی آن است که وظایف متعددی را بر عهده دارد. به عنوان مثال؛ دستورالعمل‌هایی که شما با زدن دکمه استارت به ماشین لباسشویی می‌دهید توسط برد الکترونیکی کنترل و هدایت می‌شوند.

دلایل زیادی هستند که می‌توانند باعث خراب شدن برد الکترونیکی لباسشویی شوند که از آن جمله می‌توانیم به مواردی همچون؛ استفاده غیر اصولی از دستگاه، نفوذ آب و مایعات به داخل برد الکترونیکی، استهلاک و فرسودگی برد، خراب بودن المنت دستگاه، نوسانات جریان برق و…. اشاره کنیم.

بنابراین یکی از دلایل خاموشی لباسشویی در حین کار می‌تواند وجود مشکل در قسمت برد الکترونیکی آن باشد. معمولا در اکثر مواقع امکان تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی وجود دارد و شما می‌توانید با برقراری ارتباط با نمایندگی‌های معتبر از خدمات پس از فروش کالا بهره‌مند شوید. تنها در صورتی که ic‌های دستگاه با مشکل مواجه شده باشند، ناچار خواهید بود که یک برد الکترونیکی جدید خریداری و جایگزین کنید.

خراب بودن میکروسوئیچ درب دستگاه

منظور از میکروسوئیچ، قفل درب لباسشویی است که از باز شدن ناگهانی درب در حین شست و شوی لباس‌ها جلوگیری می‌کند. این قسمت نقش یک نوع سیستم امنیتی را ایفا می‌کند که در صورت خراب بودن باعث می‌شود تا دستگاه در اواسط کار به ناگهان متوقف شود. برای اطمینان از این موضوع که آیا میکروسوئیچ‌های درب واقعاً دچار مشکل هستند یا خیر می‌توانید از وسیله‌ای به نام مولتی متر استفاده کنید. در صورت اطمینان از خراب بودن سوئیچ درب امکان تعویض آن وجود دارد.

دیگر دلایل متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین شست و شو

تا اینجا با بخش اعظمی از مهم‌ترین دلایل خاموشی لباسشویی در حین کار آشنا شدیم. اما موارد دیگری نیز هستند که در این بخش قصد داریم به صورت موردی به آن‌ها اشاره کنیم:

  • خراب شدن موتور دستگاه به دلایل مختلف و عملکرد نادرست آن
  • مشکل در شیر ورودی آب
  • خراب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  • مشکل در گرم شدن آب
  • خراب بودن تایمر ماشین لباسشویی
  • خراب شدن فیوز دستگاه
  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده که می‌تواند باعث تولید کف بسیار زیاد در مخزن لباسشویی شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

بخش اعظمی از این مشکلات به دلیل استفاده غیر اصولی و نادرست کاربران از ماشین لباسشویی است و برخی نیز مربوط به استانداردهای پایین ساخت محصول می‌باشد. اگر می‌خواهید با چنین مشکلاتی روبرو نشوید حتماً در زمان خرید به سراغ محصولات معتبر و با کیفیت بروید.

خرید لوازم ارزان قیمت از فروشگاه‌های غیر معتبر باعث می‌شود تا شما در میانه راه با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوید که متوقف شدن ماشین لباسشویی حین شستشو تنها یکی از این مشکلات است. یکی از برترین، با کیفیت‌ترین و با دوام‌ترین انواع لباسشویی عرضه شده به بازار است که قطعات به کار رفته در آن استانداردهای بسیار بالایی دارند و به راحتی دچار مشکل و آسیب نمی‌شوند.

آشنایی با علت های خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

کاربران گرامی مشهد تعمیر توجه داشته باشید که، خاموش شدن یا متوقف شدن لباسشویی در حین کار دلایل مختلفی دارد. در این بخش ابتدا به علت های خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار میپردازیم و در ادامه علت های متوقف شدن لباسشویی را بررسی میکنیم.

توجه کنید که خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار بسیار خطرناک است و نباید آن را نادیده گرفت. می‌توانید برای رفع مشکل از متخصص در مشهد تعمیر کمک بگیرید.

برای عیب یابی دقیق بهتر است؛ اطلاعات داشته باشید. یعنی بدانید که چه زمانی لباسشویی متوقف یا خاموش شده است؟ متوقف شدن ماشین لباسشویی در اول یا آخر شستشو متفاوت است که در ادامه، توضیحات کامل علت متوقف شدن لباسشویی حین کار را داده ایم. همچنین دقت نمایید که لباسشویی شما در چه زمانی خاموش می‌شود.

بعد از استارت لباسشویی، امکان دارد 3 اتفاق بی‌افتد:

  1. بدون هیچ مشکلی فرایند شستشو را ادامه میدهد و در آخر درب لباسشویی باز می‌شود. (دستگاه سالم است.)
  2. در حالت دوم، ماشین لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود، و بدون هیچ حرکتی روشن میماند.(مشکل مربوط به یکی از قطعات میباشد که در ادامه توضیح داده ایم.)
  3. و یا ماشین لباسشویی در حین کار خاموش می‌شود. (4 دلیل دارد که در ادامه توضیح داده ایم.)

پس برای آشنایی بیشتر با علت متوقف یا خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار، می‌توانید در ادامه همراه همیشگی مشهد تعمیر باشید.

3 دلیل خاموش شدن لباسشویی در حین کار

کاربران گرامی مشهد تعمیر، اگر در حین فرایند شستشو متوجه خاموش شدن ماشین لباسشویی شده‌اید، 3 علت زیر را دنبال نمایید.

این 3 عامل مهم، اصلی‌ترین گزینه‌های خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار هستند، که در ادامه به توضیحات جامع تری پرداخته ایم.

خرابی خازن پارازیت گیر یکی از علت های خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار است

خازن پارازیت گیر اغلب در انتهای دو شاخه ماشین لباسشویی نصب شده است.

  • پارازیت گیر به این منظور وصل می شود که به دلیل حجم بار الکتریکی زیاد ممکن است بسوزد یا باعث قطع شدن برق و اتصالی در ماشین لباسشویی شود که همین امر موجب خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار خواهد شد.
  • خازن پارازیت گیر برای جلوگیری از این سوختگی‌ها و برق‌گرفتگی‌ها در ماشین لباسشویی نصب خواهد شد.
  • در صورت مواجه شدن با سوختگی یا اتصالی، باید خازن پارازیت گیر را تعویض کنید؛ زیرا قابل تعمیر نخواهد بود.
  • سوختگی پارازیت گیر معمولا بر اثر نوسانات برق، فشار بیش از حد یا پایان طول عمر این قطعه اتفاق می‌افتد.
  • البته در مواردی که پارازیتگیر مشابه در دسترس نبود، میتوانید کلا این قطعه را از مدار خارج کنید.

خرابی دوشاخه برق یا پریز در خاموش شدن ناگهانی لباسشویی موثر است

گاهی اوقات به موجب بار الکتریکی زیاد در دستگاه و لوازم برقی نیز ممکن است ماشین لباسشویی در هنگام شستشو خاموش شود.

مشکل در دوشاخه برق چگونه باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار می‌شود؟

  • زمانی که دوشاخه برق در پریز است، ممکن است قطع یا دچار ذوب شدگی شود.
  • اغلب می‌بینید که در هنگام خرید محافظ برای ماشین لباسشویی و استفاده از آن، به موجب سوختگی یا اتصالات جریان الکتریکی در محافظ و ماشین لباسشویی ناگهان خاموش شود.
  • در این هنگام، لازم است تا محافظ متصل شده به ماشین لباسشویی را چک کنید.
  • اگر چراغ‌های محافظ روشن هستند، ممکن است این اتفاق برای لحظه‌ای از رد شدن بار الکتریکی باشد که پس از چند لحظه که مجدداً دستگاه را روشن کنید، این مشکل حل شده باشد.

ایراد در پریز چگونه باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی می‌شود؟

  • به علت سیم کشی ضعیف ساختمان، مشکل در پریز برق امکان پذیر است.
  • چونکه ماشین لباسشویی هنگام گرم کردن آب، برق بیشتری مصرف میکند؛ با ضعیف بودن سیم کشی برق ساختمان، به مرور زمان احتمال خرابی در پریز و خاموش شدن ناگهانی لباسشویی وجود دارد.

خرابی تایمر یا برد الکترونیکی یکی از دلیل های خاموش شدن یِهویی ماشین لباسشویی در حین کار است

یکی دیگر از علت های خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار، خراب بودن تایمر یا است. از گذشته تا به حال، ماشین لباسشویی از نظر ظاهری و فنی تفاوت‌های بسیاری کرده است. در مدل ماشین لباسشویی‌های قدیمی اغلب از تایمر برای دستور، جهت انجام کار مورد نظر استفاده می‌کردند، اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، فرمان این کار توسط بُرد الکترونیکی صورت گرفت.

  • سوختگی بُرد الکترونیکی در حین کار در اثر نوسانات برق، رطوبت یا پایان عُمر خازن های روی بُرد امکان پذیر است.
  • معمولا سوختگی های روی بُرد که به برق ورودی در ساختمان شما مربوط است، قابل تعمیر نیست.
  • شکستگی تایمر، سوختگی ساعت تایمر، چرخ دنده ها یا خرابی و شکستگی پلاتین های تایمر هم میتواند از دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی باشد.

آسیب دیدن یکی از دستگاه‌ها یا مانند المنت‌ها، شیر برقی و حتی اتصالات برقی و … باعث خراب شدن بردهای الکترونیکی و آسیب جدی آن‌ها خواهد شد. این نیز یکی دیگر از دلایل متعدد خاموش شدن یا متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار خواهد بود.

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا