بین الملل

پیونگ یانگ سازمان ملل را به متوقف کردن مانورهای آمریکا- کره جنوبی فراخواند

کره شمالی با تاکید بر تقویت زرادخانه هسته‌ای خود مدعی شد که بازدارندگی هسته‌ای این کشور توازن قدرت را در منطقه تضمین می‌کند. پیونگ‌یانگ همچنین از سازمان ملل خواست برای پایان دادن به رزمایش کره جنوبی و آمریکا وارد عمل شود.

به گزارش باراناخبر به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره شمالی همچنین از ایالات متحده به دلیل اینکه منجر به فروپاشی سیستم‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات شده، انتقاد کرد.

وزارت کره شمالی در تفسیری گفت: «بازدارندگی هسته‌ای موازنه قوا در منطقه و امنیت فیزیکی قوی برای جلوگیری از وقوع یک جنگ جدید را تضمین می‌کند».

کره شمالی مدعی شد که افزایش تسلیحات یکجانبه آمریکا و متحدانش خطر درگیری مسلحانه در شبه جزیره کره را افزایش می دهد.

بیانیه کره شمالی در حالی بیان شد که کره جنوبی و ایالات متحده اعلام کردند که تمرینات نظامی مشترکی را در ماه جاری برای تقویت موضع دفاعی متحدان انجام خواهند داد. این رزمایش مشترک که رزمایش سپر آزادی نامیده می شود، قرار است از ۱۳ تا ۲۳ مارس بدون وقفه برگزار شود و طولانی ترین دوره رزمایش مشترک پست فرماندهی شبیه سازی رایانه ای آنها باشد. قرار است همزمان با تمرینات میدانی جدید در مقیاس بزرگ، به نام «سپر جنگجو»، در راستای تلاش متحدان برای تقویت برنامه‌های آموزشی و تقویت «واقع‌گرایی» خود، ادامه یابد.

کره شمالی همچنین از  سازمان ملل خواست برای پایان دادن به رزمایش کره جنوبی و آمریکا وارد عمل شود.

کیم سون گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه در بیانیه‌ای در رسانه‌های دولتی گفت: رزمایش‌ها و لفاظی‌های متحدان تنش‌ها را به «سطح بسیار خطرناک» رسانده است.
وی گفت: سازمان ملل و جامعه بین‌المللی «باید قویاً از آمریکا و کره جنوبی بخواهند که فوراً اظهارات تحریک آمیز و تمرین‌های نظامی مشترک خود را متوقف کنند».
این بیانیه پس از آن صادر شد که مقامات سئول و واشنگتن روز جمعه بیش از ۱۰ روز تمرین نظامی در مقیاس بزرگ، از جمله فرود آبی خاکی، از ۱۳ تا ۲۳ مارس را اعلام کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا