بین الملل

پوتین جنایت رژیم صهیونیستی را «فاجعه انسانی» خواند

ولادیمیر پوتین امروز (چهارشنبه) جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستانی در غزه را «فاجعه انسانی» خواند و گفت که توقع دارد این «حادثه وحشتناک» دلیلی برای خاتمه هر چه زودتر این درگیری باشد.

به گزارش باراناخبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال سومین نشست ابتکار کمربند و جاده در پکن، طی یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: تراژدی و حمله‌ای که علیه بیمارستانی در غزه صورت گرفت، دردناک است و وجود صدها کشته و زخمی، فاجعه می‌باشد. این حمله در یک مکان انسانی رخ داد به خاطر همین توقع دارم دلیلی باشد تا درگیری‌ها هر چه زودتر به پایان برسد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رئیس‌جمهور روسیه نوشت: بازیکنان اصلی در خاورمیانه نمی‌خواهند درگیری فلسطین و اسرائیل عمیق‌تر و به یک درگیری گسترده بدل شود.

ولادیمیر پوتین پس از دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در نشست مذکور تاکید کرد: باید به دنبال اتحاد مردم فلسطین باشیم. روسیه همیشه خواستار یک کشور مستقل فلسطینی با پایتخت قدس شرقی بوده است.

وزارت بهداشت غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که ارتش این رژیم در جنایت بیمارستان غزه دخالتی نداشته است، و تلاش کرد تا این بمباران را به گردن نیروهای مقاومت فلسطینی بیندازد که با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده‌اند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است و در جنایتی تازه هم کشتار بیمارستان المعمدانی را به راه انداخته است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا