به نقل از سایت sanimata یکی از مشاغل نوظهور که به واسطه پیشرفت فضای مجازی و فراگیری آن در زندگی مردم به وجود آمده است، اینفلوئنسر شدن است. در واقع به زبان عامیانه شاخ های مجازی و افرادی که فالوور های بالایی در فضای مجازی دارند، اینفلوئنسر نامیده می شوند. در سال های اخیر افراد زیادی توانستند در اینستاگرام به شهرت زیادی دست پیدا کنند و حتی به بالای 10 میلیون فالوور نیز برسند. شاید در گذشته فقط از طریق بازیگر شدن یا فوتبالیست شدن این امکان وجود داشت، اما در حال حاضر با فعالیت مفید و مستمر در اینستاگرام، افراد زیادی به شهرت می رسند و پس از آن با تبلیغات به درآمدهای هنگفت دست پیدا می کنند. در این مقاله قصد داریم بگوییم که اینفلوئنسرهای ایرانی چقدر از اینستاگرام درآمد دارند و پردرآمدترین افراد در این حوزه را به شما معرفی کنیم.
اینفلوئنسر یعنی چی؟
قبل از هر چیز بهتر است با معنی کلمه اینفلوئنسر آشنا شوید و متوجه شوید که چه کسانی این عنوان را با خود یدک می کشند. همانطور که اشاره داشتیم با فراگیر شدن فضای مجازی در زندگی مردم، بسیاری از افراد اقدام به فعالیت های مستمر در زمینه های مختلف آموزش آشپزی، بلاگری، آموزش آرایشگری، تولید محتوای طنز و … کردند. به افرادی که توانسته اند با تولید محتوا در زمینه های مختلف به شهرت دست پیدا کنند اینفلوئنسر می گویند.
درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام از کجاست؟
اکثر درآمد اینفلوئنسرها از طریق تبلیغات در فضای مجازی به دست می آید و نمی توان درآمد ثابتی را به طور ماهیانه برای آنها عنوان کرد. اما قطعا هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشند و البته بازدید از پیجشان نیز بیشتر باشد، قیمت تبلیغات نیز بالا می رود.
درآمد شاخ های اینستاگرام ایرانی چقدر است؟
شاید در سال های اخیر اگر کسی می گفت که روزی می رسد که افراد از طریق گوشی تلفن همراه به درآمدهای میلیونی و میلیاردی برسند، کمتر کسی این حرف را باور می کرد. اما اینستاگرام در این سال ها که حدود 10 سال است توانسته کاملا جای مهمی را در زندگی مردم بدست آورد و شاید اکثر مردم روزانه 3 الی 4 ساعت از وقت خود را در این فضا بگذرانند. البته این پلتفرم فقط در ایران اینقدر محبوب نیست و اینفلوئنسرهای زیادی در خارج از ایران وجود دارند که درآمدهای نجومی و غیرقابل تصوری دارند. در این سال ها به حدی اینفلوئنسر شدن جذاب به نظر رسیده است که اکثر جوانان و نوجوانان به این شغل علاقه مند شده اند و شاید تعداد زیادی از آنها حداقل برای یک بار هم که شده به فکر این کار افتاده باشند. شغل های جدیدی در این فضای با عنوان های بلاگری، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر، ولاگر و … به وجود آمده است و افراد زیادی از همین طریق پولدار شده اند.
درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1402
- صدف بیوتی ماهی 30 میلیارد تومان
- اِمِل ایجاد ماهی 20 میلیارد تومان
- الناز گلرخ ماهی 20 میلیارد تومان
- سرنا امینی ماهی 17 میلیارد تومان
- حسن ریوندی ماهی 15 میلیارد تومان
- علی صبوری ماهی 7 میلیارد تومان
- محمد امین کریم پور ماهی 5 میلیارد تومان
- میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
- مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان
- شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان
علت معروف شدن اینفلوئنسرها
احتمالا شما هم تجربه کرده اید که وارد اینستاگرام و فضای اکسپلور در آن می شوید و پس از مدتی متوجه می شوید که چندین ساعت از زمان حضورتان در اکسپلور گذشته است. قطعا این موضوع به علت محتوای جذاب و خلاقانه است که می تواند مخاطبان را تا این حد جذب کند که متوجه گذر زمان نشوند. الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که اکسپلور طبق سلیقه مخاطبان نمایش داده می شود و به همین دلیل هم شما به هر چیزی که علاقه داشته باشید در این فضا مشاهده می کنید. همین امر سبب می شود که شما هر ویدیویی که در اینستاگرام مشاهده می کنید مطابق میلتان است و ساعت ها گرفتار تماشای آن می شوید.اما باید به این توجه داشته باشید که عده زیادی به جای مصرف کننده محتوا بودن، ترجیح می دهند که تولید کننده محتوا باشند. تولید کننده های محتوا یا همان اینفلوئنسرها تلاش می کنند تا محتوای مورد استقبال مردم را تولید کنند. از محتوای طنز گرفته تا محتوای آموزشی در زمینه های مختلف همیشه مورد استقبال مردم بوده اند و باعث محبوبیت افراد شده اند.برای نخستین بار Influencer ها در سال ۲۰۰۰ میلادی با ساخته شدن یک سرویس اشتراک ویدیو بـه نام یوتیوب «YouTube» شکل گرفتند. با گذشت زمان وقتی این سرویس اشتراک ویدیو توسط کمپانی بزرگ گوگل خریداری شد. افرادی زیادی از سراسر دنیا ویدئوهای جذاب در حوزه هاي مختلف منتشر میکردند و بعد از چند سال بـه واسطه وجود ویدئوهای عالی مخاطبان فراوانی بسوی خود جذب کرد.
محتوایی که اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟
محتوای اینفلوئنسرها محتوای ثابت و مشخصی نیست و شما ممکن است در طول روز با ویدئوهای عجیب و غریبی مواجه شوید که هیچگاه به ذهنتان خطور نمی کرده است تا کسی در مورد همچین موضوعی تولید محتوا کند. اما بیشترین محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید می شود، محتوای طنز، پست های انگیزشی و محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی در زمینه های مختلف مانند خطاطی، اینستاگرامر شدن، یوتیوبر شدن، کارهای کامپیوتری، ترفندهای عکاسی و … می باشد.
اینفلوئنسرهای ایرانی چگونه فالوورهای خود را بالا نگه می دارند؟
یکی از راه های محبوب ماندن در اینستاگرام بالا نگه داشتن فالوورهای پیج است. اینفلوئنسرهای ایرانی هم مجبور هستند همیشه فالوورهای پیج شان را بالا نگه دارند چون این موضوع رابطه مستقیم با درآمدشان دارد. به همین دلیل سریع ترین و ساده ترین راه است. شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اما اینفلوئنسرهای ایرانی هم هر از گاهی فالوور می خرند تا فالوورهای جدید جایگزین فالوورهایی باشد که اخیرا ریزش کرده اند. به همین دلیل است که همیشه گفته ایم خرید فالوور اینستاگرام اصلا کار غیراصولی و عجیبی نیست و تمام پیج های بزرگ در اینستاگرام از این روش برای بالا بردن فالوورهایشان استفاده می کنند.
کلام آخر
اینفلوئنسرها یکی از افراد پردرآمد در این روزها محسوب می شوند که نرخ ثابتی برای تبلیغات آنها وجود ندارد. با توجه به تعداد فالوورها، تعداد بازدید از پست ها و استوری های اینستاگرامشان، تعداد لایک ها و کامنت ها و به طور کلی تعامل با مخاطبانشان، می توانند نرخ تبلیغات را مشخص کنند. همچنین با توجه به رشد روزافزون استفاده از اینستاگرام در زندگی مردم، افراد زیادی برای تبلیغات در این فضا درخواست می دهند ودراین پست بـه بررسی درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام میپردازیم. درآمد شاخ هاي اینستاگرام گاهی سرسام آور می شود. اگر تا همین 10 سال پیش بحث از چنین رقم هایي می شد، کسی باور نمیکرد کـه مثلاً یک نفر با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند درآمد میلیاردی داشته باشد. اما با فراگیر شدن شبکه هاي اجتماعی این امر حالا عادی شده اسـت. اما شاید بازهم باور نکنید کـه برخی چـه درآمدهای نجومی دارند.طیف وسیع روبـه رشد استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام باعث شده اسـت تا بسیاری افراد از این شبکه اجتماعی برای هر چـه بهتر زندگی کردن استفاده کنند. تا حدی کـه مقداری زیادی روی زندگی افراد تاثیرگذار نیز اسـت. این شبکه اجتماعی هم فواید داد هم معیاب از فواید بخواهیم بگوییم . عده اي از کاربران از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام برای سرگرمی استفاده میکنند.یا افرادی هستند از راههاي مختلف کـه کامل بشما در ادامه این پست توضیح میدهیم مشغول کسب درآمد هستند. اما این شبکه اجتماعی معایب خودش را نیز دارد، از مهمترین معیاب تمایل بسیار زیاد افراد از تقلید کارها، رفتارها و حت ي سبکخ زندگی اینفلوئنسرهای ایرانی در زندگی خوشان اسـت، چون ممکن اسـت نوع رفتار یا زندگی اینفلوئنسرهای ایرانی همیشه هم درست نباشد.
محتوایی کـه اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟
اما این پایان کار یوتیوب نبود بعد ها بـه واسطه انتشار ویدیوهای اموزنده یا سرگرم کننده کـه طبق معمول آموزش استفاده از یک ابزار یا یک وسیله یا حتی ویدئو سرگرم کنند مانند فیلمهای طنز یا فیلم سینمای یوتیوب برای کاربران فعال خود پنل کسب درآمد از یوتیوب را راه اندازی کرد تا افراد را ترغیب بـه تولید ویدیوهای جذاب برای یوتیوب کنند.افراد با فعال سازی تنظیمات کسب درآمد از یوتیوب بـه واسطه تولید ویدئوهای پر مخاطب میتوانستند درآمد بسیار خوبی بدست بیاورند کـه بـه این افراد یوتیوبر نیز می گفتند وقتی شبکه هاي مشهور و قدیمی توییتر – Twitter و فیسبوک ساخته شدند باعث شد تا چهره هـای سرشناسی را جذب خود کند کـه بـه این افراد نیز اینفلوئنسر می گفتتند.
انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرام
بهترین اینفلوئنسر بر اساس تخصص و تولید محتوای جذاب یا چهره هاي مشهور در چند دسته مختلف قرار میگیرد کـه هر کدام بر اساس تاثیر گذاری کـه در شبکه هاي اجتماعی دارند در چند زیر مجموعه قرار میگیرد. کـه در ادامه با انواع انها بـه ترتیب آشنا خواهیم شد.
.1سلبریتی ها
.2 اینفلوئنسرهای متخصص
.3 بلاگرها
تعرفه تبلیغات شاخ های اینستاگرام
تعرفه تبلیغات این چهرهها برای هر استوری بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان اسـت. حال آنکه تعداد زیادی از چهره هاي اینستاگرامی پس از اخبار منتشر شده پیرامون فیلترینگ اینستاگرام تعداد زیادی از دنبالکنندگان خود رابه یوتیوب دعوت کرده و منبع درآمدی جداگانه در آنجا نیز ایجاد کردهاند. حال این عناوین گاه توخالی کـه درست مقابل دیدگان یک نسل، از دنیای شیشهاي خود بـه دنبال کنندگانشان کـه گاه برای آنها بیشتر بـه صفرهای یک اسکناس شباهت دارند.آن ها لبخند میزنند، جملات اتو کشیده تحویل میدهند، برای همراهی از آنان تشکر می کنند، بـه واسطه هر چند تگ، منشن، لایک یا کامنت برایشان هدیه درنظر میگیرند «هدیهاي کـه اسپانسر تقدیم می کند»، گاه بـه ضرورت یک موقعیت رنگِ پروفایلشان را سبز، بنفش یا نارنجی می کنند. امروز حامی فلان کمپین و فردا منتقد بـه مدیریت در کشور می شوند.این افراد گاه همگام با مردم بـه فیلترینگ میتازند و گاه بـه دولتی کـه در زمان انتخابات برایش سینه چاک کرده بودند، بخاطر قیمت ارز، نقض برجام، گرانی و … بـه تندی انتقاد میکنند. غافل از این کـه این دنیای شیشهاي هرچه باشد شیشه اسـت و امکان دارد ناگهان بشکند و خردههایش تیغ بر شاهرگ شهرت باد آوردهشان شود. می توان گفت که همیشه مشتری برای اینفلوئنسرها وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم پردرآمدترین اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.